måndag 10 oktober 2011

Nu renoverar vi igen!!

Hej alla bloggvänner!
Kan med all säkerhet säga att 2011 har varit flytt o renoveringsåret för oss! Så vi drar igång igen... nu börjar vi på stora huset på vårat "smultronställe" där dotter å måg ska flytta in.
Här är lite bilder hur det ser ut nu, så kommer det mera när allt är klart!
 Trappa upp till övervåning, kult tapeter kan man nog säga!
 Stora rummet på nedervåningen!
 Ett mindre rum!
 stora rummet från en annan vinkel! Tur att vi har målare som fixar allt åt oss, annars skulle vi inte hinna med!
Fredag kväll å lite mys hemma, har gjutit den stora staken och den andra lilla själv! Använt en Pringelburk och en petflaska! 
På fredag eftermiddag kom denna regnbåge upp över gården efter en liten regnskur, lyste så starkt!
Något MC åkande blev det tyvärr inte för oss, inte för vädrets skull utan för att 300 balar med ensilage måste köras in! Jag och dottern städade lite i huset och var på "Ladan" i Vänersborg och köpte tyg till gardiner. "Ladan" är alltså en tygaffär, så nu ska jag sy gardiner!
Lilla Tura mår efter omständigheterna bra, vi promenerar 30 min varje dag, och så får de vara i en liten hage ute!
Här har varit ett väldigt höstrusk med regn å blåst under söndagen, och vad händer då..... jo pannan slutar att funka, lite kallt under natten till måndag måste jag säga att det var!! Nu har mannen fixat så nu hoppas jag den går ett tag i alla fall ;)!
Jag drar snart iväg till jobb i några timmar. Ha en fin vecka alla goa! Kram Iréne

Etiketter: , ,

12 kommentarer:

Klockan 10 oktober 2011 kl. 03:39 , Blogger barbrok sa...

Ha en fin vecka du också!
Kram

 
Klockan 10 oktober 2011 kl. 03:50 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Energin flödar när det gäller renovering! Ska bli kul att se hur det blir.
Agneta kram

 
Klockan 10 oktober 2011 kl. 04:09 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Spännande att se före bilder men ännu mer spännande att få se efteråt,det har potential att bli något riktigt fint
Och tack för den fina ljustaken som kom idag,blev jätteglad
ha en bra vecka

 
Klockan 10 oktober 2011 kl. 06:42 , Blogger Fru C sa...

Trodde jag också skulle komma i renoveringsstämmning, men huset vi bjöd på verkar inte bli vårt tyvärr... Jag får följa dina renoveringsbestyr istället (blir mycket billigare)

Kram// Carolina

 
Klockan 10 oktober 2011 kl. 09:01 , Blogger annika sa...

Det var attan vad ni renoverar både här och där. Jo nu har ni ju ångan uppe så det är bara att köra på. Huset ser ut att kunna bli riktigt fint inni.

Ha en bra jobbarvecka

Kram
annika

 
Klockan 10 oktober 2011 kl. 10:23 , Blogger Viola sa...

Före coh efterbilder gillar jag, är så roligt att se de fina förändringarna, nu har ruskvädret kommit till oss så det blir soffhörnet ikväll med massor utav ljus..skönt att det går framåt med rara fölet...ha det gott, kram

 
Klockan 10 oktober 2011 kl. 11:29 , Blogger Vardag och flärd sa...

Familjen renovering kan man kalla er! Gott att du tar dig tid att mysa en stund, Ja, här är också höstrusk och idag satte vi igång värmen för nu orkade jag inte frysa inne längre.
Kram Eva

 
Klockan 10 oktober 2011 kl. 12:28 , Blogger Elzie sa...

Ska bli kul att se när det blir färdigt. Här händer inte mycket på den fronten, men snart ska jag sätta igång med ett projekt så får vi se hur det blir, haha.
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 11 oktober 2011 kl. 01:44 , Blogger Skogslyckan sa...

Jasså är ni igång nu igen...ler! Kommer säkert att bli stor skillnad när ni och målarna är färdiga. Här har vi en tygaffär som heter Skroten...ler.
Ha en fin vecka!
Kram Pia

 
Klockan 11 oktober 2011 kl. 12:33 , Blogger VillaKarlslund sa...

Spännande med renovering:)
Kommer bli jättefint.

Ha en fin kväll:)
Kram Tina

 
Klockan 12 oktober 2011 kl. 10:33 , Blogger Christina sa...

Va bra med före bilder! Kul att se när det blir klart. Känner igen tapeten ifrån mina föräldrars kök i slutet på 70-talet Då var det inne med orange. Hoppas fölet mår bättre./Christina

 
Klockan 11 november 2011 kl. 07:04 , Anonymous Anonym sa...

Hejsan,
vad härligt att ni renoverar igen. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendela.byggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida