söndag 30 oktober 2011

Barnbarns helg!

Hej alla bloggvänner!
Ja så har ytterligare en helg gått, vad fort det går?! Denna helgen har vi haft Gabriel och Elias här!
Då är det fullt ös vill jag lova! Här håller de på att bygga ihop någon manick, en robot av något slag! Elias vänder blad å Gabbe bygger!!! Vi har även med deras hjälp fått in utemöbler och stora krukor, så nu kan vi ta emot vintern!

 Gabbe har ett programm på datorn som heter "Rut och Knut", där man lär sig bokstäver å siffror, läsa och räkna, detta har hjälp Gabbe jättemycke, han var inte så intresserad att göra detta i skolan från början men nu går allt som en dans!
 Även ett litet kalas har vi hunnit med, mormor fyller snart år, så vi passade på under helgen!! Den söta muggen fick jag av killarna! Sedan blev jag bjuden till något trevlig i Göteborg av barnen, så den 20 november ska vi till något som heter http://www.bemycupcake.se/ vi ska lära oss att göra cupcakes dekorationer! Ser jag så fram emot!
 Morfar i huset är en hejare på att steka pannkakor i två pannor, så på lördagskvällen åt vi pannkakor, efter killarnas önskemål! Ja denna helgen har varit vikt åt bara roligheter!
Nu är det tyst å stilla i huset, nästan för tyst!
 Något helt annat, jag brukar kolla Tradera ibland och bjuder lite då å då, ibland så vinner jag, å denna söta lilla pall fick jag för nästa noll å ingenting! Helt i min smak var den när den kom på posten!
Även denna större pall vann jag, lite mera i pengar men helt värd det! Nu har jag två saker som går ut i kväll, så får inte missa och se om jag blir vid något!!
I morgon ny vecka, vi närmar oss advent med stora steg tycker jag, alltid lika roligt att få sätta upp alla saker som ger ljus i mörkret!  Denna vecka så kommer Linda på torsdag å vi ska tapetsera lilla rummet också något jag ser fram emot!
Ha nu en fin vecka alla goa vänner! Kram Iréne


8 kommentarer:

Klockan 30 oktober 2011 kl. 09:39 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Verkar som ni haft en mysig helg med barnbarnen
Och vilka fina fynd du gjort på tradera
hoppas du vinner det andra i kväll ock¨å
Ha en bra vecka

 
Klockan 30 oktober 2011 kl. 10:21 , Blogger Elzie sa...

Vilken mysig helg ni haft. Och fin mugg fick du av killarna också.
Jag ska nog få besök av mitt äldsta barnbarn i veckan. Hon ska till sin farmor och hälsa på och då kan hon även komma till mig. Ska bli kul att träffa henne och hennes kompis.
Ha det så gott och hoppas du vinner!
Kram Elzie

 
Klockan 30 oktober 2011 kl. 11:43 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så roligt ni haft med barnbarnen! Jag har inte träffat Julia på två veckor så jag längtar ihjäl mig nu.
Fina pallar du ropat hem och den översta tycker jag allra bäst om.
Ha det fint vännen!
Kram Eva

 
Klockan 31 oktober 2011 kl. 11:28 , Blogger barbrok sa...

Jättefina pallar!! Lycka till med kvällens bud. Själv har jag en hel del ute till försäljning.
Kram

 
Klockan 31 oktober 2011 kl. 13:22 , Blogger Skogslyckan sa...

Fina pallar du budat hem! Måste tacka för din värmande kommentar om min dukning, det sporrar mig att fortsätta.
Kram Pia

 
Klockan 31 oktober 2011 kl. 13:40 , Blogger Jinni sa...

Oj wow, vilket underbart hus du har!

Hej,

Jag vet att många inte gillar såna här kommentarer, men jag är så nära att uppfylla min dröm och det skulle betyda så mycket för mig om du ville hjälpa mig.

Jag är just nu nr: 8 i Sverige. Får jag 46 röster till så blir jag nr 7. Jag känner inte massor av människor och jag har inte 1000 facebookvänner att fråga.
Så jag ber bloggare i hela Sverige om hjälp att rösta på mig så jag kan vinna min dröm.
Vinsten är en 4 dagars expedition med hundsläde över polarisen mellan Sverige och Norge. Mitt livs äventyr.

Jag skulle bli så glad om du ville rösta här:
http://www.fjallraven.se/friluftsliv/polar/tavling/tavlingsbidrag/bidrag/?uid=707

De som också vill sprida min dröm vidare länkar jag till med en stor bild på min blogg men jag är verkligen så himla tacksam för precis varenda röst jag får.

Jag hoppas att du vill hjälpa mig!
Kram Jinni

PS. Har du redan fått ett sånt här meddelande av mig så ber jag tusen gånger om ursäkt för att jag har så dåligt minne, men se det som att jag tyckte just din blogg var värd ett extra besök. Allt handlar ju om inställning. :)

 
Klockan 31 oktober 2011 kl. 14:30 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Barnbarn och pannkakor, kan det bli mycket bättre!
Pallarna är jättefina.
Agneta kram

 
Klockan 1 november 2011 kl. 06:46 , Blogger Christina sa...

Det är då för härligt med barnbarn! Tradera har jag aldrig provat. Tycker det verkar svårt! Men kanske jag ska våga, när jag ser hur fina grejor man kan ropa hem!/Christina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida