måndag 7 november 2011

Glädje och vemod!

Hej alla bloggvänner!
Ja så har allahelgonahelgen sprungit förbi! För mig innebar den både glädje å vemod! Jag börjar med glädjen....
 ...... vi firade en 60 åring under lördagen, vår vän KE blev totalt grundlurad, han kom till en fest han nog aldrig hade drömt om, ca 60 personer med glaset i hand å ja må han leva när han klev in genom dörren, så härligt att se hans min, må ni tro! Ovanför fick han visa att färdigheterna satt kvar från unga tider, då han körde rally!
 Nu är hans passion veterantraktorer, så tårtan var ju utformad till en traktor! KE och hans fru K har vi tillbringat många sommrar tillsammans med, vi packade bil, husvagn å fyra ungar var och drog iväg, mycket roligt har vi upplevt under de gångerna, glömt tältpinnar till förtältet, men det löstet med pinnar till ett förtält fast det var två uppsätta, vi hade ett riktigt stort allrum mellan vagnarna!!! Mätt bilar, då hade vi var sina vanbilar, så de skulle gå på färjan till Åland, utan att få betala för lastbil!
 Glädje är ju även denna ros som blommar i november, men den kan även vara vemod, då vi nu under helgen har tänkt extra på våra kära som inte finns bland oss längre, tänt ljus på graven och hoppas att Far nu har det bra!  En tanke till min fina svärmor Karin som gick bort alldeles för tidigt, tänk om hon hade fått se sina barnbarn å barnbarnsbarn, hon som alltid månade om alla!
 Men nu tror ni väl att jag blivit lite senil å fått med en sommarbild....... men vemodet finns i bilden under!
Exakt samma träd och utsikt mot Kroppefjäll, ja så här är verkligheten nu..... ett kalt träd, mitt lilla körsbärsträd står å spretar med gråa grenar! Min summering av glädje å vemod denna helg!
Har precis kommit tillbaka hem från brandövning på jobbet, så nu ska det införskafas nya brandvarnare här hemma!!!
Nästa inlägg kommer att bli mitt nya tapetserade rum!
Ha en fin kväll alla goa vänner där ute i Sverige! Kram Iréne

Etiketter: ,

6 kommentarer:

Klockan 7 november 2011 kl. 08:55 , Blogger Elzie sa...

Vilken härlig fest ni hade för kompisen. Tårtan gillade jag speciellt!
Ja, nog är det vemodigt alltid. Man önskar att man finge behålla alla hos sig länge, länge, men tyvärr fungerar det ju inte så.
Hoppas du får en fin kväll i a f.
Kram Elzie

 
Klockan 7 november 2011 kl. 11:23 , Blogger annika sa...

Kul med överraskningsfest!
Ja det är många som fattas oss och tyvärr får man leva med den saknaden. Vemod stämmer bra in och det var en fin jämförelse med trädet.

Så söt den är din ros. Vi har en fantastisk höst.
Ha en bra arbetsvecka

Kram
annika

 
Klockan 7 november 2011 kl. 13:18 , Blogger hemtrevnad marie sa...

Hej vännen!!
Ja, jag fick betat av lite i målningarna, har ett par kvar innan jag kan fila lite på din eventuella målning...har dock planerat lite i huvudet för den:)
kramar

 
Klockan 8 november 2011 kl. 00:35 , Blogger Unknown sa...

Vilken rolig traktortårta! Kul med en överraskning.

Allahelgonahelgen är både en vacker och sorgsen helg. Men vi minns våra nära och kära och då blir vemod en positiv kraft.
Kram kram
Nelya

 
Klockan 8 november 2011 kl. 05:25 , Blogger Viola sa...

Verkar ha varit en supertrevlig fest :) alltid roligt med privata fester, behövs i höstmörkret, kram

 
Klockan 8 november 2011 kl. 12:57 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Vilken trevlig överraskning för 60-års jubilaren, cool tårta oxå!

Ser fram emot att få se bilder på ditt tapetserade rum!

Kraam Jenny

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida