fredag 18 november 2011

Kvalitetstid med lille Vilgot!

Hej alla bloggvänner!
Ja nu är man tillbaka hemma igen efter några dagar i Arboga hos lille Vilgot och hans föräldrar. Oj vad de ändrar sig på 1 månad!!
 Jag körde upp på tisdag, på denna rastplats efter Karlskoga gjorde jag och Ztella ett stopp, solen lyste så fint över den lilla sjön! Jag tog en kopp kaffe och Ztella fick lukta på allt gott!
 På Granön fick jag åter hålla lille Vilgot, hihi här ser han väldigt mät ut och ögonen blir små, antingen av blixten eller tröttheten som nog gjorde sig påminnd! Tänk att han redan är en personlighet, så liten man än är!
 Vi tog oss några promenader, medans mamma Emma grejade med hästarna! Så gott att sova ute och gärna i stallet, där han kan sova i flera timmar!
 Här står min trio i hästar, det är  La Lavendel E, Cortina E och Courage E, döpta efter bilar och blommor! Lavendel och Curre är 2 år och Cortina 3 år.
 Lite nytta gjorde jag allt..... sydde detta fodral i tyg av vaxduk, de har hundar som gärna ligger på soffan och vanligt tyg funkar inte , så vi köpte vaxduk och sydde, bara att torka av. Men det var inte helt enkelt att sy, ska jag säga, men det blev helt Ok i slutändan!
Sydde gardiner till hallen, vilket brydderi vi hade med gardinstängerna till ett vinkelfönster ;) inte det lättaste att få till ordentligt, fick kapa av och mäta om igen, ja många goa skratt fick vi, ett tag hade vi tre karlar som stog och tittade på oss, de väntade nog bara på att alla våra mätningar skulle bli fel.....;) men tji fick de!
Morfar var oxå med, han såg till att hästlastbilen kom in under tak, då den inte ska användas så mycket denna vinter, lite pyssel med en stor lastbil att få plats både på höjd och bredd!
Nu har jag en stor gosig katt som trampar runt på tagentbordet och tycker jag ska ägna mig åt honom!
I morgon ska jag på middag och sedan se på Joe Labero, hoppas jag inte försvinner i något trick utan kan återkomma till bloggen!!!!
Ha en fin helg alla goa vänner och ni tre, ni vet vem, hoppas era paket har kommit och att allt var som det skulle!  Och tak för kommentarer om mitt hus, ja det är nog orginellt men har man bott i 30 år där så tänker man inte direkt på husets utsida!!   Kram Iréne

Etiketter:

6 kommentarer:

Klockan 18 november 2011 kl. 02:35 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fin han är lille Vilgot!! Härligt att få tillbringa kvalitetstid med barn och barnbarn. Vilken tur att få hjälp att sy lite också, praktiskt med vaxduk på soffan, men det verkade lite knepigt att få upp hallgardinen.

Önskar dig en mysig fredag och en härlig helg och se nu till att du inte blir borttrollad eller itusågad av Mr. Labero!
Kram,
regina

Ps. Vilken fin ny header du har!

 
Klockan 18 november 2011 kl. 07:06 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så fint litet barnbarn Vilgot är och du är en fin farmor/mormor förstår jag så mycket fin tid som du ger Gabbe och Elias.
Praktiskt med vaxduk på soffan, det hade jag när mina barn var små, och det finns ju så fina vaxdukar numera. Och klart att du hjälpte till med gardinerna, du är ju en riktig "gardinoman".
Ha det fint på Joe Labero!
Kram Eva

 
Klockan 18 november 2011 kl. 08:07 , Blogger Elzie sa...

Verkar som du haft en mysig tid med Vilgot och föräldrar. Och det verkar vara en stolt mormor som är ute och traskar med lillkillen i vagn, haha.
Ja du, det där med soffan! Här skulle nog behövas något annat tyg i soffan också för Fia är mer i den än på golvet. Om hon inte ligger, så sitter hon, eller står och tittar ut genom fönstret. Allt blir ju smutsigt direkt. Puh!
Hoppas du får en fin helg nu.
Kram Elzie

 
Klockan 19 november 2011 kl. 13:23 , Blogger Viola sa...

Kan tro att det var mysigt med raringen Vilgot, tur säger jag bara...skinnsoffa i allrummet..för den här vilden gräver överallt och snor kuddar..har redan fått bytt ut alla i tv-soffan, hoppas du har en skön helg, kram

 
Klockan 20 november 2011 kl. 11:12 , Blogger Jenny sa...

Hej Irene!
Stort TACK både till dig och din dotter för den fina tavlan jag hämtade ut på posten igår!! Vad duktig hon är, tavlan var precis i min smak och den har hittat sin plats ovanför byrån i vårt sovrum, ska visa på bloggen senare:)

Vad söt han är lille Vilgot! Fina bilder från ditt besök hos honom och familjen.

Hoppas Joe Laberos show var bra!

Kraam Jenny

 
Klockan 21 november 2011 kl. 00:27 , Blogger Rigmor sa...

Oj...vilken trevlig blogg man hittar när man tittar in...via en annan blogg. Det är ju så det går till i vår blogg vardag!!
Vilket spännande och vackert hus du bor i!! Förstår att du hört/läst det många gånger, men det är verkligen annorlunda, lite engelsk look tycker jag.
Återkommer gärna och snart!!
Ha en skön novembermåndag!!
Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida