måndag 12 december 2011

Tomtar tittar fram ur vrårna!

Hej alla bloggvänner!
Här kommer bilder på några av alla mina tomtar! Har ca 300 tror jag, men som min dotter kommenterade i förra inslaget, så är de inte många när de kommer upp här i huset!
 Dessa tre är mycket gamla, den störste är från min farmor, de andra har jag fixat på Tradera!
 Den här älskar jag med sin stora luva när över ögonen!
 Den här tomten är gjord i keramik, utav en förståndshandikappad tjej! Så härlig!
 En av de större tomtarna, har bott här i ca 30 år!
 Tomte av Rolf Lidberg, så finurlig ser han ut den lille tomtegossen!
En hel hög av goa tomtar!
Ja detta var ett axplock av alla och ingen är lika till utseende, alla har olika miner och snälla ögon!

Ja ny vecka, ganska behaglig ur jobbsynpunkt..... jobbar 4 tim i kväll, sedan ledig ända fram till helgen!! I morgon ska vi se Nanne Grönvall på Kulturbruket här i Mellerud, ska bli väldigt roligt. I går söndag skulle vi ha varit på Jullotta på Liseberg men vi fick köra en av våra hästar till Skara Djursjukhus med en skada på frambenet, hon gick omkull ute i hagen och skadade sig mycket, operation i går och står kvar minst en vecka! Vi hoppas att hon kommer hem ganska hyfsat!!
Ha en fin vecka alla goa där ute i Sverige! Kram Iréne

Etiketter:

11 kommentarer:

Klockan 12 december 2011 kl. 04:38 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Hej vännen! Hahaha jaha du är som jag ..tycker det är skoj att bli överraskad o att överraska! Tycker ju att han borde säga nåt snart,hihihi..Åh vilka tomtar du visar,fiina så.Får inte upp alla mina iår...blir så ibland! Ha det gott med ledigheten sen i veckan då! Kramis Gunilla

 
Klockan 12 december 2011 kl. 05:42 , Blogger Vardag och flärd sa...

Vilka mysiga tomtar du har och jag håller med dig om att de ska se snälla ut!
Nanne i Mellerud, visst händer det roliga saker i lilla Mellerud!
Vi var på Liseberg igår kväll, hur mycket folk som helst men det var mysigt trots regn. Hoppas det går bra mer er häst!
Kram Eva

 
Klockan 12 december 2011 kl. 06:08 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag kan tänka mig att det blir stämningsfullt när alla dina tomtar tittar fram lite här och där i Skifferhuset=) De gamla tomtarna är så fina och jag har sett att de är populära på Tradera.

Vad synd att er häst skadat sig. Hoppas att det läker bra så att hon blir som förut. Har en bekant vars häst blev skrämd, skenade ut på en väg och krockade med en bil. Hon blev mycket skadad, men de är mest rädda för att hon inte ska bli sig själv psykiskt sett efter läkningen.

Jag önskar dig en fin kväll och Luciadag och att ni ska få trevligt i morgon kväll!
Kram,
Regina

 
Klockan 12 december 2011 kl. 07:51 , Blogger Fru C sa...

Så skönt för dig att jobba lite i veckan....nu vill man vara hemma och du har ju tomtar att ta hand om ;-) Jodå jag har fixat häll och sotare (höll på att skriva tomte, du ser nu är det snurrigt värre). Hällen är dock inte installerad ännu så det blir kallskuret ikväll.

Kram//Carolina

 
Klockan 12 december 2011 kl. 09:19 , Blogger  MårsArt sa...

OJ,oj,oj har du 300 tomtar...
Jag skulle inte få plats själv här hemma om jag plockade fram så många, men du har ju stort hus!
Agneta

 
Klockan 12 december 2011 kl. 09:25 , Blogger barbrok sa...

Trist när hästarna ställer till sig!! Minns all oro.
Vilken samling tomtar, tur du har stort hus!
Kram

 
Klockan 12 december 2011 kl. 09:57 , Blogger Skogslyckan sa...

Kan tänka mig att det inte känns som så många när de placerats ut i ditt enorma hus. Tänk vad minnen man har till varje pryl man tar fram, speciellt till jul. Kul du ville vara med i min give away.
Kram Pia

 
Klockan 12 december 2011 kl. 12:01 , Blogger VillaKarlslund sa...

Oj vad många fina tomtar du har:))
Låter som en ganska behaglig vecka du har framför dig:)
Hoppas det ordnar sig med hästen.

Önskar dig en fin kväll:)
Kram Tina

 
Klockan 12 december 2011 kl. 13:21 , Blogger Uttan sa...

Ja Tomtar Tomtar här finns också massor men det är alltid lika roligt att plocka fram dom och alltid lika skönt när julen är över och man får plocka bort dom.

Ååå så jobbigt med hästen hoppas hon snart e pigg igen det är alltid oroligt med sjuka djur.

Kram!

 
Klockan 13 december 2011 kl. 05:28 , Blogger Viola sa...

Låter inget vidare med den stackars hästen, hoppas allt ordnar sig, rå roligt att få se din härliga tomteskara :) ha en fin lussedag och njut utav ledigheten, KRAM

 
Klockan 13 december 2011 kl. 08:24 , Blogger Rigmor sa...

Det var inte lite tomtar det...men du har ju plats som du skrev!! Sen tycker jag dina tomtar var väldigt fina, särskilt de gamla. De ska se snälla ut, eller lite finurliga, inga elaka tomtar här inte!!
Inte roligt det där med hästen, och det blir säkert ingen rolig nota heller...djur är inte billiga när de gör sej illa, även om de är försäkrade över öronen. Hoppas det inte blir alltför lång vistelse!!
Ha en bra fortsättningen på veckan!!
Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida