söndag 4 december 2011

Lussesnurror och annat gott!

Hej alla bloggvänner!
Ja så var det andra advent, tiden springer på riktigt fort! Vi har kallt men strålande sol idag, annat emot gårdagens väder, där inte ens regnställ höll ute regnet!!
 Så jag har passat på att bakat lite under lördagen, gjorde lussesnurror istället för lussekatter! samma deg men snurrade till dom istället, gick fortare och blev minst lika bra!
 Tre mjuka pepparkakor blev det oxå! Tänk vad det luktar gott när man bakar!!
 Fick även till det med två limpor! Får nu se om jag kan baka lite pepparkakor med Gabbe å Elias någon dag!
 Här är lite av resultaten av gjutningen i betong, förpackningar av fil, proviva m.m klippt till önskad höjd, blandade även i färg, terrakotta, ser ut som tegelstenar i färgen, framgår inte riktigt på bilden.
 Dessa två har vanlig färg av betong, de är gjorda av folieformar! Ska dra igång lite större projekt i betong men måste då införskaffa något annat än en slev att röra med, någon slags visp som mannen i huset skulle fixa..... får nog tjata lite till.....;) mina axlar tar lite illa vid sig att röra för hand om satsen är för stor!
Ur led är tiden kan man nog säga, denna lilla blomma brukar titta fram under våren runt våran damm, lite tilltuffsad är den och bar lite spår av frosten men den står där i gräset, vad den nu heter..... ja det är ett annat problem, kommer faktiskt inte ihåg det! Någon som vet?
Ha en fin advents söndag! Kram Iréne

Etiketter: ,

8 kommentarer:

Klockan 4 december 2011 kl. 06:44 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Ojsan vad du har bakat då! Ser väldans mumsigt ut!! Tack för titten hos mej,jaa han vann lite också det var ju kul...Lite extra till jul!
Ja kul att fixa till lite gott att bju på! Ack härliga söta blomma,kan de vara en viva eller? Nää jag vet inte namnet faktiskt! Kram på dej vännen ♥ Gunilla

 
Klockan 4 december 2011 kl. 08:36 , Blogger barbrok sa...

Vilken flitig bagare du varit! Och betongprojekten fortsätter ser jag. För mig går det i perioder, var länge sen nu. Jag har en sorts visp men kopplar på borrmaskinen och rör med. Vet däremot inte om jag tycker det funkar bättre än att röra för hand.
Kram

 
Klockan 4 december 2011 kl. 09:32 , Blogger Elzie sa...

Här har det bakats och gjutits. Så flitig du är. Visserligen har jag fått till köttbullarna idag men jag tar det lite i etapper så det inte blir så mycket på en gång. Men mjuk pepparkaka måste jag bara baka. Den doftar extra ljuvligt tycker jag.
Hoppas du får en fin vecka.
Kram Elzie

PS! Ser fram emot postdags nu i veckan.

 
Klockan 4 december 2011 kl. 10:35 , Blogger Vardag och flärd sa...

Kreativa Iréne, vad du får mycket ur händerna! Ja, det är konstigt i naturen, min bror (du vet vem) visade en blommnde påsklilja!
Kram Eva

 
Klockan 4 december 2011 kl. 10:40 , Blogger VillaKarlslund sa...

Oj vad du är flitig, ser jättegott ut:))
Kan nästan känna dofterna från ditt kök:)
Fina ljusstakar det blev:))
Färg i betongen måste jag prova.
Vad använder du för färg?

Må så gott
Kraam Tina

 
Klockan 5 december 2011 kl. 09:11 , Blogger Rigmor sa...

Nu har verkligen flitens lampa lyst!! Jättefina betonggrejer och en massa gott att äta!!
Kan det vara en Bellis eller en Viva som blommar?? Knepigt är det i alla fall, här blommar rosorna fortfarande, ulleternellen likaså. Hoppas de klarar sej nu om vintern slår till.
Has det så gott!!
Kram

 
Klockan 5 december 2011 kl. 11:21 , Blogger Viola sa...

Vad du bakar...det bara vattnas i munnen på en..vi håller en sträng diet p g a sjukdom i familjen så här blir det inte något kaffebröd..tyvärr..hoppas helgen varit skön, ha en bra vecka, kram

 
Klockan 6 december 2011 kl. 11:01 , Blogger Christina sa...

Det är så snyggt med betongljusstakar. Ska också baka lussesnurror, tycker dom blir saftiga och goda./Lila-Christina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida