onsdag 14 december 2011

På huvudet i en frysbox.....!

Hej alla bloggvänner!
Ja idag kan man säga att jag verkligen har stått på huvud....! Från början.... tog ut föl och hennes mamma i morse, yster som fölet är, så fick jag en riktig knockout av henne, drattade raklång i lera och vatten, ja där låg jag, såg faktiskt några stjärnor, men hästarna stog stilla som tur var och jag kravlade mig upp, såg ut som en sumobrottare! *ler* efter välförtjänt dusch åkte jag på en shoppingtur till Trollhättan!
De sista julklapparna (tror jag) inhandlades!! Hittade även lite annorlunda glögg, tycker det är kul med lite "konstigare" smaker!
 Glöggsirap, nytt för mig man kan ha det på gröten, Ris a la Maltan, skinkan, sillen ja bara fantasin satte stopp, stog det att läsa!
 Rabarberglögg, den ska spädas med vin, vodka, punch m.m "man tager vad man haver"! Kul att pröva något annat!
Hade då lovat mig dyrt å heligt att INTE köpa någon tomte i år....... men... står här hemma nu!!!

Andra huvudsaken.... ja det är den där eländige frysboxen som måste frostas av, sagt o gjort igår kväll plockades allt ur och strömmen kopplades bort! Måste medge att det fanns en del saker längst ner på botten som var väldigt gammalt.....! Och idag har jag stått på huvud och gjort rent den, haha lilla Ztella såg lite fundersam ut, där bara bena hängde över kanten och resten av matte var borta!
Men nu är den ren!
Ha en skön "lillelördag" alla vänner! Jag ska se på bondebröllopet, får inte missa, jag vet ju lite vem karln är, har t.o.m träffat honom på lite olika träningar och tävlingar! Hoppas han sköter sig nu!!!!
Kram Iréne

Etiketter:

13 kommentarer:

Klockan 14 december 2011 kl. 07:41 , Blogger Vardag och flärd sa...

Glöggsirap låter gott till ost och fikon, men kommer ju inte till gården innan jul. Kan ju koka sirap själv förstås...
Förstår att det var svårt att motstå den fina tomten, jag har också bestämt att inte skaffa några fler .... ändå har det blivit ett par redan i år.
Ha det fint!
Kram Eva

 
Klockan 14 december 2011 kl. 08:05 , Blogger VillaKarlslund sa...

Tur att du inte slog dig där ute med hästarna:)
Sööt tomte.
Ska oxå kolla bondebröllop i kväll:))

Må så gott
Kram Tina

 
Klockan 14 december 2011 kl. 08:55 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

här inne har jag aldrig varit innan!!!!Men vilket fint hus du bor i!!!!Å kära nån det kunde gått illa tur att hästarna stog still!!!
Kramar Lotta

 
Klockan 14 december 2011 kl. 10:23 , Blogger Solstrimmor sa...

Vilken tur att det gick bra! Du kunde ju blivit trampad!!
Ska också frosta av boxen på vinden men jag väntar till det är kallare ute först. Nog kan man hitta saker som man inte visste att man hade!

Söt tomte...

Kram Eva-Mari

 
Klockan 14 december 2011 kl. 11:05 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Vilken tur att du inte skadade dig
ser framför mig hur du hängeröver boxkanten,HiHih
Ha det så bra på bröllopet

 
Klockan 14 december 2011 kl. 13:06 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Vad bra att hästarna stod stilla och att du inte skadade dig!

Måste sett ganska roligt ut när du hängde över frysboxkanten*fniss*

Jättesöt tomte!

Kraam Jenny

 
Klockan 15 december 2011 kl. 02:26 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

hahahaha...Härlig berättelse från början till slut!! jaa denna frysbox,eller skåp har jag ju,BÖR frosta av den också innan jul.Vi bara pratar om'et gubben o jag!Hihihi..Jasså du kääner te Pär-Ola lite då..för nåt gött tro? hahaha..Ha det gott vännen Gunilla

 
Klockan 15 december 2011 kl. 09:42 , Blogger Rigmor sa...

Fick nästan hjärtat i halsgropen när jag läste va som hänt i hästhagen...men eftersom du skrev så förstod jag ju ganska snabbt att det gått rätt bra, men att du fick ta julbadet kanske lite extra tidigt!!
Mycket annorlunda roliga glöggsorter det finns!! Har fått några i present och hitintills inte hittat nån som inte vore värd att köpa igen.
Nu måste jag säga att det sista tillskottet i tomteskaran är då väl värd att bryta ett löfte för...guuud så söt han är!! Å väldigt hemlighetsfull...
Ha en fortsatt skön kväll!!
Kram

 
Klockan 15 december 2011 kl. 10:08 , Blogger Skogslyckan sa...

H hi vilket härligt inlägg, sitter här med ett stort leende. Men det kunde ju gått illa i hästhagen!! Och i frysen med för den delen, du kunde ju åkt i och locket igen....ler.
Ha en fin kväll.
Kram Pia

 
Klockan 15 december 2011 kl. 10:21 , Blogger Elzie sa...

Jodu, det är det som är problemet med boxar att det alltid samlas något längst ner!! Har själv erfarenhet av en fläskbit som blivit liggande och inte luktade parfym när jag tog fram den. Usch!!!
Härliga glöggsorter du hittat. Här är det mest den vanliga Blossa eller ICA's glögg som kommer i huset. Herr'n är inte så intresserad av den drycken!
Vilken fin tomte!! Tycker dom är så mysiga de där tomtarna. Köpte en till min mor i Dalarna för flera år sen och har ångrat ända sen dess att jag var för snål och inte köpte en till mig också, haha.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 15 december 2011 kl. 13:37 , Blogger barbrok sa...

Men vilka äventyr du råkar ut för!! Tur det inte gick värre!
Kram

 
Klockan 16 december 2011 kl. 00:26 , Blogger Viola sa...

Ville titta in för att önska en skön helg, ha det gott, kram

 
Klockan 17 december 2011 kl. 08:14 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Hästar och hästhagar - nej, inget för mig fast jag mer eller mindre vuxit upp bland pållar, aldrig suttit på en hästrygg. Men vackra djur är det. Och snälla, fast ibland blir det fel.
Och frysboxar är bra, bättre än frysskåp, fast det är det där med rengörning.....jag har också hängt så där genom åren, men nu är det bara skåp här, men box var bättre!
Agneta kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida