måndag 2 januari 2012

Snödroppar!!

Hej alla bloggvänner!
En riktig god fortsättning på 2012! Hoppas ni hade en fin nyårsnatt? Jag firade med ett glas julmust, liggande i soffan, halvsovande..... natten till nyår åkte jag på magsjuka.... fy sjuttan vilken pers jag hade, kännde mig som en urvattnad disktrasa! Men nu är jag på "G" igen!
 Kanske beror det på att jag fick se snödroppar vid husväggen idag! Ja de tittade upp så fint!
 Eller för att jag håller på att lära mig min nya telefon jag fick i julklapp!! Då ska ni veta att jag är/har varit stark motståndare av dessa nya telefoner! Tycker många missbrukar dessa, sitter på möten å surfar, är så uppe i sin telefon så man inte kan svara om någon frågar.... !
Men min gamla ser ut så här och att köpa en med knappar är näst intill omöjligt, så det är bara att ta skeden i vacker hand och ställa sig i ledet och se gla ut! Men jag fixar det säkert..... hmhm har redan sett möjligheter....;)!

Här har vi solsken och vindstilla men i morse så stog regnet som spö i backen, så snön som hade kommit under nyårsnatten är det bay west med!

Nu ska jag iväg å jobba några timmar under eftermiddagen, så lite lunch får fixas till!
Ha en fin dag alla och tänk på att " Erfarenhet är att veta en massa saker som man inte bör göra"
Kram Iréne

Etiketter:

9 kommentarer:

Klockan 2 januari 2012 kl. 05:03 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

...Hej gumman,bra citat det sista.Åh stackare o åka på DET av allt,det värsta som finns!
jag var inte alert på nyårsafton här i stugan på kvällen när vi var själva...Febrig o dan' kände jag mej men gick över se'n...Jaa dessa telefoner men får bara anpassa sig.när jag bytte i somras o han prata om tuch då trodde jag att jag köpt en riktig ifhone,hihihi det var inte riktigt så...Men man får som du säger,rätta sig lite efter vad som finns...Här har vi massor me domherrar så jag tror det kommer snö...kram på dej ♥ Gunilla

 
Klockan 2 januari 2012 kl. 05:44 , Blogger Fågel Blå sa...

Jísses Matilda!!!
Har dessa godingar redan tittat upp!
Så mysigt
Önskar dej en God Fortsättning på det nya året!
Kramar Kathrine

 
Klockan 2 januari 2012 kl. 05:53 , Blogger Fru C sa...

Helt galet ..... redan snödroppar. Men vädret är ju helt galet! Ny monsterstorm på väg in över Västra Götaland.....är detta ens en nyhet längre....men så stod det på löpsedlarna idag.

Kram//Carolina

 
Klockan 2 januari 2012 kl. 08:39 , Blogger barbrok sa...

Ja det är inte klokt, tog in lite pärlhyacinter som blommar.
Jag åkte också på magsjuka dan innan nyårsafton, men den gick över efter lite hummer och skumpa!
Kram

 
Klockan 2 januari 2012 kl. 08:41 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Snödroppar - hoppfullt, men vilket tråkväder det är. Ny telefon, lika jobbigt varenda gång att komma in i det. Men det går säkert bra.
Agneta kram

 
Klockan 2 januari 2012 kl. 09:43 , Blogger VillaKarlslund sa...

Meen har de redan kommit de vackra dropparna:)
Måste kolla runt hos mej med.
Ny telefon va kul.Det går nog bra med den.
Tråkigt att ligga magsjuk,men skönt att höra att du är bra nu:))
Ha det bäst
Kram Tina

 
Klockan 2 januari 2012 kl. 10:23 , Blogger Cajsas Faster sa...

God fortsättning!

Trist att vara sjuk, jag slog till med lite gallsten i mellandagarna. Väldigt oskönt..

Kram Marie

 
Klockan 2 januari 2012 kl. 10:29 , Blogger Vardag och flärd sa...

Skönt att du är bättre nu, magsjuka är vidrigt!
Grattis till telefonen! Jag vågar inte ens tänka på tt skaffa en sån, kommer aldrig att lära mig!
Våra snödroppar har inte kommit så långt. Det är ljuvligt när de dyker upp och värmer en frusen själ!
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

 
Klockan 2 januari 2012 kl. 12:19 , Blogger Viola sa...

Din stackare...magsjuka är inget vidare..man känner sig ganska dålig många dagar efteråt men hoppas nu att livsandarna har återvänt, krya på dig kram VIOLAN

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida