torsdag 5 januari 2012

Städ och Rens mani!

Hej alla bloggvänner!
Efter magsjukan tog en ny "sjukdom" fart..... hamnade i städ och rens fasen!
Har städat och kastat saker från två garderober, så nu ska alla tomtar få plats! Några har redan hamnat i sina lådor!
 I går kväll började jag städa mitt skrivbord, hihi mannen i huset fick lite ångest, det ser värre ut på hans sida på kontoret!! Vad jag har kastat och rensat, tänk vad man samlar på sig mycket.... varför tror man alltid att det är bra att spara på en del saker??
 Sim sala bim, mitt "nya" skrivbord, rent å fint, ny hylla för pärmar! Hmhm för hur länge.... tro!?
 På vårat kontor finns en kakelugn, tyvärr så går det inte att elda i de som finns i huset, men jag fick för mycket länge sedan en konstgjort brasa, det ser ju inte tokigt ut.... men vist hade det sprakat gott med en levande brasa när man sitter vid datorn å bloggar!!
I dag har vi födelsedag hos oss, älskade mannen i huset blir ett år äldre och jag har nio månader kvar att vara yngst av oss! Dessa rosor fick han på morgonen, var en helt ny sort men ack så vackra, nästan som mannen själv! Vi har hållit ihop i 40 år, varit gifta i 34 år och han är det bästa som finns! Tack älskade man för att du finns och står ut med mig å mina ideér!
Ha nu en fin kväll alla och glöm inte rösta på vilken tidning, finns under etiketter å tävling!
Kram Iréne

" Tur är det ställe där förberedelse och möjligheter möts " 

Etiketter: ,

8 kommentarer:

Klockan 5 januari 2012 kl. 09:37 , Blogger Viola sa...

Grattis till mannen i huset :) antar att ni firar för fullt, vad avis jag blir på ditt skrivbord, har 2 st och dom ser lika jäkliga ut bägge två..men här har det oxå röjts..men inte på Bossgård tyvärr utan i butiken :) ha en skön helg, kram

 
Klockan 5 januari 2012 kl. 10:03 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint du skriver om mannen din *ler* Du får gratta honom från mig. Vackra rosor du köpte till mannen. Nu kommer jag nog att köpa en bukett tulpaner i veckan framöver, det blir istället för lördagsgodis=)

Önskar dig en fin trettondagshelg!
Kram,
Regina

 
Klockan 5 januari 2012 kl. 11:52 , Blogger Livsnjutaren sa...

Oj vad flitig du är,här har all nytto energi varit som bortblåst flera dagar. Gör ett försök nästa vecka. Vad härligt att läsa om din kärlek som varat så många år. Undrans om det kan bli så här också. Hmm...Kram/Fia.

 
Klockan 6 januari 2012 kl. 02:27 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

...Härligt du skriver om mannen i ditt liv! Så kul att få läsa.Det andra var kul att få läsa också,att du fått städmani.Jag behöver bara en liten spark nu där bak för att komma igång! Kramen Gunilla

 
Klockan 6 januari 2012 kl. 11:53 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ja du, det är så himla gott att få rensa och städa ut! Man behöver inte allt man samlar på och det är ju så kul att få in lite nytt istället. Idag har jag frostat av frysen och där var en del som behövde slängas och så ordnat och fint det blev!
Ett sent Grattis till mannen i ditt liv!
Kram Eva

 
Klockan 6 januari 2012 kl. 13:00 , Blogger Rigmor sa...

Ujujuj...nu blir jag liiite orolig....menar du att jag måste dra till med en rejäl magsjuka för att komma igång och röja...??Vi bor i ett pyttelitet torp som väldigt fort blir fullt med grejer, och då får man ta en kraftansträngning och rensa, men sen gror det liksom igen ganska fort...å jag är nog som en hamster, mycket bärs upp på vinden/övervåningen/övernattningsrummet. sen kommer det aldrig längre...men nu till våren har jag lovat mej själv att göra en drive igen, det jag inte saknat under ett år kan jag nog avvara. Men svårt är det!! Å jag blir avundsjuk på ditt rena fina skrivbord...
Fina rosor till ditt livs kärlek!!
Kram kram

 
Klockan 6 januari 2012 kl. 14:16 , Blogger Änglarna finns sa...

Gokväll vännen!!
Tack för dina gulliga kommentarer hos mej!!
Du skall veta att dom värmer!!
Vilken fin blogg du har..och vilket hus!!! Ser helt fantastiskt ut!!
Önskar dej en God Natt!!
Kram Annika

 
Klockan 6 januari 2012 kl. 14:28 , Blogger annika sa...

Vilken bra sjuka du drabbats av! Det är så skönt att röja och slänga. Så mycket som man har samlat på sig. Men så fint det blev i ditt rum. Strax innan jul städade jag ur mina garderober....fy tusan så mycket som man inte använder. Det blev många stora kassar som inlämnades till en kyrkas klädinsamling. Men så skönt att få iväg det. Här finns många skåp och flera skrivbord som skulle behövas städas rent.
Du skriver så fint om ditt livs kärlek. 40 år...det är tappert! 38 år har vi sen vi träffades...gifta i 35. Ja vi är nog unika med våra gubbs!

Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida