måndag 23 januari 2012

Nanne Grönwall!

Hej alla bloggvänner!
Ny vecka....ja var tar alla veckor vägen igentligen, snart har ju Januari försvunnit! Fast då kommer ju Våren fortare! Lördag kväll mitt i värsta snöstormen var vi till Kulturbruket i Mellerud och tittade på Boeing Boeing med Nanne Grönwall!
 En föreställning om förvecklingar i högsta grad och att få allt att klaffa!! Nanne spelar rollen som Mireille. som dejtar 3 st piloter....
 .... de flyger för olika företag och har olika pass så de kan vara hos henne..... men som ni förstår så händer både det ena å andra, så passen ändras för piloterna å de kommer samtidigt till henne..... tur att hon har sin vännina och butler!! Om den var bra? Jag personligen tycker nog att hon sjunger bättre eller så är vi Mellerudare svårflörtade..... men klart godkänd!
 Söndagen var morfar i huset och badade med Gabbe å Elias på Vattenpalatset i Vänersborg, mormor shopade ;)! När vi strålade samman på Maxi för en hamburgare var de som russin allihopa!
Jag fick med mig lite saker på rea från Hemtex, 30% på reapriset, ja då åkte det med lite nytt till sängen, påslakan!
 Även 2 av dessa kuddar fick följa med hem, kökssoffan behöver lite nytt! En intensiv men härlig helg!
På lördag var jag ute med kamran, rimfrosten låg så fint på allt! Ja sedan drog ju snöstormen fram under em å kväll, faktiskt lite mysigt!


Utmaningen jag har gett till några av er, är absolut inget tvång, antingen så gör man det inte eller när man har tid!

Min hälsporre är bättre men armen...... ja får nog uppsöka min kiropraktiker! Ligger nog något i det som Annika med bloggen Ditten å Datten skrev att det vill säga mig något.... å det är lite annat på "G" här hos mig......men det spar vi på till längre fram :)!

Ha en fin dag alla goa vänner! Kram Iréne

Etiketter: , ,

10 kommentarer:

Klockan 23 januari 2012 kl. 02:34 , Blogger Vardag och flärd sa...

Tror min syster var o tittade på Nanne, ska höra vad hon tyckte.
Det är kul att shoppa, fina saker du fick med dig hem!
Gott att hälsporren är bättre!
Ha det gott vännen!
Kram Eva

 
Klockan 23 januari 2012 kl. 02:59 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag visste faktiskt inte att Nanne gjorde något mer än sjöng=)

Det finns en hel del fint på rea nu, både till hemmet och kläder. Synd att du drabbats av hälsporre och tennisarm samtidigt, hoppas att du blir bra snart. Hälsporre gör väldans ont och gå måste man ju.

Spännande att få höra vad du har på "G"=)
Ha en fin början på veckan!
Kram,
Regina

 
Klockan 23 januari 2012 kl. 03:19 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Härligt när man kan göra fynd..på rean..:)
När jag tänker på Nanne..ser jag ett yrväder och energiknippe..framför mej...!!
Elände att ha ont..på båda ställena..hoppas snart du får ngn bot för det!! Min axel har tyvärr börjat spöka..igen är väl ungf en månad sedan jag fick kortison..men är nog dags igen..tyvärr!!
Skall bli kul..att se vad du har på G!!
Ha en underbar dag!
Kram Annika

 
Klockan 23 januari 2012 kl. 03:50 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhhh så mysigt du haft det i helgen!!!!
Härliga bilder på rimfrosten!
Hoppas du snart blir bättre i din arm!
Kramar Kathrine

 
Klockan 23 januari 2012 kl. 05:25 , Blogger Vardag och flärd sa...

Tack för din omtanke och jag kom hem lyckligt från stugan. Promenaden i snöstormen var inte speciellt lång men riktigt skön. På kvällen tog jag en riktig långpromenad när det slutat snöa och storma. Sen kom regnet.
Ta hand om dig!
Kram Eva

 
Klockan 23 januari 2012 kl. 05:50 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Det låter som du haft en härlig helg! Visste inte att Nanne spelade teater också:)

Hoppas du blir bättre i armen!

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny

 
Klockan 23 januari 2012 kl. 09:20 , Blogger Elzie sa...

Ja, det gäller nog att lyssna lite grann på kroppen. Måste ta itu med den här gamla kärringen också, haha.
Vår hund är en Welsch Springer Spaniel och hon är värsta bushunden. Plus att hon gnäller så man håller på att bli galen. Men visst är hon söt! Kommer att bli konstigt när hon och husse är iväg och jobbar i veckorna.
Ha det så gott.
Kram Elzie

 
Klockan 23 januari 2012 kl. 13:46 , Blogger Viola sa...

Varit en händelserik helg förstår jag..har även jag haft..efter 4 dagar så känns det idag som jag sprungit ett maraton och det har jag väl ...alla dom hallarna under 3 dagar men mkt fint blev inköpt :) ha de, kramen

 
Klockan 23 januari 2012 kl. 13:47 , Blogger Viola sa...

Verkar inte gå att lämna kommentar hos dig,, får bara felmeddelande, orkar inte skriva allt igen ...fjärde gången jag försöker, KRAM

 
Klockan 23 januari 2012 kl. 23:20 , Blogger Solstrimmor sa...

Sköt om kroppen min vän, du har många järn i elden! Du vet, som man sår får man skörda...

Fina fynd på Hemtexrean, gillar påslakanet mycket, ja, kudden också!

Kram Eva-Mari

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida