torsdag 9 februari 2012

Ett paket från bussgods!

Hej alla bloggvänner!
Hämtade ett paket eller rättare sagt tre st på bussgods i Mellerud i går, har vunnit en lampa på Tradera! Dessa lampor är dyra vill jag lova, fanns en som gick i 3500 kr.... dock var denna betydligt billigare under 1000 lappen!
Haha jag slet i 35 min med att få upp embalaget, det var välpackat må jag säga! Ni får inte titta på allt runt, är inte undanplockat........!

 Å så här ser lampan ut, ska stå bredvid kistan, lite in i hörnet!
 Så här ser skärmen ut, svårt att få till en fin bild men det är en blomma! Lampan är 70 år å det har ju satt sina spår, men så fin!

När vi ändå är inne på lampor så har jag sytt en lampskärm, enkelt å lätt, tyget fanns hemma, likaså spetsen som knyts runt! Men...... ska göra en till..... varför är det så svårt att få tid till, tro?

Nu ska jag äta en semla, har tjuvstartat med en tidigare!

Tänk på dessa ord nu när vintern är här: " Om vintern är varje mil två"!

Så jag tänker på detta å drar till Bollebygd under efm! Kram Iréne

Etiketter: ,

8 kommentarer:

Klockan 9 februari 2012 kl. 00:51 , Blogger Änglarna finns sa...

Godmorgon!!'
Vilken fin lampa..tänk ibland kan man göra fynd!!
Gör du rätt i..med att äta semla!!!
Nu skall jag iväg till frissan...
Önskar dej en underbar dag!!
Kram Annika

 
Klockan 9 februari 2012 kl. 02:44 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ser ut som en sådan lampa jag har - och den kommer från Mellerud!
Skärmen du har gjort är fin! Ja, varför är tiden alltid så knapp? Blir väl bättre när vi blir pensionärer, fast det är ju inget att längta efter.
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

 
Klockan 9 februari 2012 kl. 03:02 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fantastiskt vackert lampa! Och så välpackad, jag trodde först du hade köpte en sån där eländescrosstrainer!!!
Agneta kram

 
Klockan 9 februari 2012 kl. 03:09 , Blogger Elzie sa...

Vilken fin lampa. Otroligt läcker skärm.
Jaha, då ska jag alltså köra 4 mil till jobbet idag. Vojne vojne, det räcker så bra med 2, haha.
Hoppas du tar det försiktigt på vägarna, det ska jag göra snövädret som råder.
Kram Elzie

 
Klockan 9 februari 2012 kl. 05:28 , Blogger Rigmor sa...

Med andra ord gjorde du ett fynd på tradera!! Snygg var den också!! Nu törs jag knappt tänka på vad som åkte i containern när vi tömde mammas hus för snart två år sen...
Tänk om jag också skulle få till lite energi och göra något av alla tygbitar jag har ligger!! Skulle nog kunna byta lampskärm varje dag i minst ett års tid...jag är en samlare!!
Ha en fortsatt bra dag och ha ett ägg under pedalerna!!
Kram kram

 
Klockan 9 februari 2012 kl. 06:56 , Blogger Fågel Blå sa...

Så snygg lampa!!!!
Förstår att du är glad!
Ha en fin Kväll
Kramar Kathrine

 
Klockan 9 februari 2012 kl. 10:13 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Härligt inlägg! Snygg lampa o skärm du gjort..Tack snälla för hälsningen hos mej! Känner mej genast bättre..Du jag gillar inte mössa på mej själv heller bara på andra,hihihi Kramis Gunilla

 
Klockan 10 februari 2012 kl. 06:59 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin lampa! Lite annorlunda modell och vilken vacker skärm. Roligt att få se hur den vara paketerad=)

Söt lampskärm du har sytt! Du är en fena på det där.

Men vilka ruskiga bilder på dig från när du var modell. Huga så hemskt det ser ut. Till någon Halloween köpte vi en lite sminklåda för barnbarnen ville att jag skulle sminka dem. Jag gjorde ett litet "skärsår" på K, det såg ganska bra ut, men han ville inte ha kvar det för han tyckte det såg otäckt ut...tror han är lite kräsmagad;-)

Ha en fin fredagskväll!
Kram,
Regina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida