onsdag 15 februari 2012

Vårdamer!

Hej alla bloggvänner!
Idag har jag mest liggat på soffan.... inte för att jag är lat..... utan något förkylningsaktigt har slagit till.... ni vet.... huvudet dunkar, man hostar å hela kroppen ristar, varm ena stunden å nästa behövs två filtar!!! Jaja nu räcker det att beklaga sig *ler*! Jag orkar ju sitta här i alla fall!
Hittade dessa två vårdamer i en affär å kunnde inte motstå dom, så söta är dom, nu pryder de sin plats i mitt ena köksfönster! 
 Har ju grejat å flyttat om en del i köket, här är ett hörne på en bänk, där står en bestiklåda och lite andra saker! Min gammla kaffeburk å theburk, å den fina brickan, hittad på en loppis för tror jag 25 kr!
 Detta ligger i bestiklådan/korgen, riktigt gammla bestik, tror det är silver, stämplar finns, ropat in på auktion, det är 8 st av varje fast i olika mönster!
 Här en annan bänk i köket, lite gammla burkar, smörbyta och min älskade våg!

Vågen ropade jag in på Tradera, var en sån sak som nog fick kosta lite *ler* för den skulle jag ha!! Tavlan ni ser i bakgrunden med ett hus på har en särskild historia och är min Farmors, den historian berättar jag en annan gång för er!

Nix nu fryser jag å behöver en kopp te och soffan väntar!  Kram Iréne

Etiketter: , ,

10 kommentarer:

Klockan 15 februari 2012 kl. 08:30 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Så fina saker du visar idag..vårdamerna var juför söta...Vågarna är ju verkligen ett klipp,hihi även om det kostar på! Krya på dej gumman..vet hur det känns..ska sätta mej ner med lite sticke nu,hihi :)) Kramis Gunilla

 
Klockan 15 februari 2012 kl. 10:03 , Blogger Änglarna finns sa...

Krya på dej vännen!! Inget kul att vara sjuk!!
Kram Annika

 
Klockan 15 februari 2012 kl. 10:35 , Blogger Rigmor sa...

Du har så mycket fina gamla saker. Älskar som bekant allt gammalt...gäller även hus!! Vågen skulle passa ypperligt här också *skrattar*, har inte tänkt på att kolla på tradera!!
Dessa förkylningar denna vinter...tror alla drabbats både en och två gånger. Hoppas det snart går över, och när jag ligger sjuk hemma så ser jag tusen saker jag borde göra...stressande!!
Krya på dej!!
Kram kram

 
Klockan 15 februari 2012 kl. 10:36 , Blogger Rigmor sa...

Glömde ju säga att dina små vårdamer var otroligt söta!!
Så ja, nu var det gjort också...

 
Klockan 15 februari 2012 kl. 10:47 , Blogger Vardag och flärd sa...

Tack för din fina hälsning!
Inte roligt att du är sjuk, håll dig ombäddad och sov så mycket du kan, det är bästa medicinen!
Dina vårdamer är vackra! Du har så många fina saker och brickan är underbar!
Krya på dig-kramar
Eva

 
Klockan 15 februari 2012 kl. 11:24 , Blogger Skogslyckan sa...

Din stackare, hoppas det går över fort. Det är så mycket fint hos dig, vågen var fin. Och ditt hus får mig att tappa andan var gång jag tittar in hos dig. Krya på dig nu vännen!
Kram Pia

 
Klockan 16 februari 2012 kl. 02:22 , Blogger Fru C sa...

Oj oj oj...stackars dej....hoppas att du snart blir bättre vännen ;)

Kram//

 
Klockan 16 februari 2012 kl. 04:39 , Blogger Stina sa...

Krya på dig.:-) Kram Stina

 
Klockan 16 februari 2012 kl. 09:31 , Blogger Elzie sa...

Vilka söta tjejer du köpt dig. Och den där ljuslyktan (tror jag det är?!) som står på bänken gillade jag.
Hoppas du kryar på dig snart. Har också haft (eller har snarare!) den där förkylningen. Inget kul!
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 16 februari 2012 kl. 13:48 , Blogger Viola sa...

Många som är sjuka just nu...vad trist :( rara damer som kommit hem till dig...nu är jag så trött på snö och kyla, vi har fått 3 dm sista dygnet ..nu räcker det tycker jag, krya på dig kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida