torsdag 25 oktober 2012

Rådjur, vinterförvaring och Award!

Hej alla vänner!
Under onsdagen var jag på "Smultronstället" för att fixa iordning allt, det som möte mig när jag kom var 20 rådjur! Lilla vovven blev instängd på Altanen en stund, var inte alls populärt må ni tro!
 Här har jag försökt fånga några på bild, de var överallt runt hela gården, en trevlig upplevelse inte rädda utan tittade på mig och fortsatte beta på gärdena! Till slut slapp lilla vovven ut ur altanen.... inte brydde hon sig om de som var kvar inte! Tur det annars hade jag väl fått letat hela em efter henne!!
 Har plockat in alla blommor för vinterförvaring i stora husets källare, där står de bra hela vintern och så får man bara hålla tummarna för att de blommar nästa år ;)!
 I några rabatter blommar det fortfarande av höstblommor, denna (som jag som vanligt inte vet något namn på...) är nästintill lila i färgen, mycket vacker!
 Japanska lyktor finns det gott om, fast jag rensat bort mycket av dom, ja fina där de står fast inte riktigt något jag tycker om!
 Lite nya ljusdekorationer har jag gjort, i tisdags var jag å syster yster med mor och handlade kläder till henne, då passade jag på att besöka en pysselaffär och fick köpt lite andra saker än julmotiv!
Har förärads med en Award, utav Agnetha med bloggen Snäckskalsdalen, hon hade skrivit så fint om mig blev så rörd av hennes ord, Tack Agnetha!
Meningen är ju att man ska ge vidare men jag ger er alla denna Award, Ni är alla så otroligt fina och ger så mycket tillbaka för mig, alla på ert eget lilla sätt!
 
Under helgen händer det saker.... ska hämta upp lille Vilgot i morgon i Karlstad och han ska vara hos oss under fre/lör, ja undra hur det ska gå ;)! På lördag ska vi sedan hjälpa till på Gabriels kalas för skolkamraterna, han har fyllt hela 8 år denne grabb!  Sedan åker vi upp till Arboga med alla barnbarnen och stannar till söndagen!
 
Så nu är det tyst från mig under helgen! Ha en fin helg alla goa! Kram Iréne

Etiketter: , , , , ,

24 kommentarer:

Klockan 25 oktober 2012 kl. 04:56 , Blogger nattugglan sa...

Så härligt att se så många råddjur..Här ser man dem inte så ofta..o ser man nu nån kan det va en några st.Grattis till awarden..den är du så värd..Jag har oxå tagit in mina blommor o satt dem i källaren..dahlior, pellisar o gladioler..ha så gott med barnbarnen o en trevlig helg,

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 05:23 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till din award. ja jag ser rådjur varje dag nästan när jag åker till jobbet ...inte 20 förstås ..men 3-4 kan det komma och gå ibland..de är så ståtliga djur

kram Rosa

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 05:37 , Blogger Vardag och flärd sa...

20 rådjur! Vilken fantastisk upplevelse! Sånt händer bara i Dalsland, hihi!
Fina ljus du gör!
Grattis till awarden, den är du värd!
Så mysigt att ha lille Vilgot, det går alldeles utmärkt, du är ju van vid barnbarn.
Ha nu en underbar helg, kära du!
Kram Eva

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 05:57 , Blogger Änglarna finns sa...

Grattis till awarden!!
Är övertygad om att det går jättebra att passa Vilgot!! Önskar dej en underbar helg..med nära och kära!!
Kram Annika

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 08:09 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Grattis själv till awarden! Tack för din gulliga kommentar,ja det kan bli mycket ibland av allt...ledsamheter,sjukdomar,ja usch ifråt! Kram Gunilla

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 08:43 , Blogger EM sa...

Grattis till awarden!
Ha en skön helg du med...
kram elsamarianne

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 08:53 , Blogger Fru C sa...

Jag önskar dig en fin helg och grattis till awarden som du är mer än förtjänt av.

Vet du just nu är det snöblandat regn här....... men det är väll detta vi har att vänta framöver så det är lika bra att vänja sig ;-)

KRAM//
Carolina

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 09:15 , Blogger bakom berget sa...

Höstaster heter den där lila. Japansk lykta brukar ju vara jättefin att torka. Håller ju färgen kvar så vackert vill jag minnas att jag har sett.
Grattis till den fina Awarden. Den var du värd.

Ha en fin helg nu och må så gott!
Kram Åsa.

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 09:24 , Blogger Bettina Bäck sa...

Och en trevlig helg på dig också!

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 09:29 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Ha en riktigt trevlig helg och 8-årsdagar är seriösa händelser. Dom måste ske efter konstens alla regler och med fullt engagemang.
Kör försiktigt!
Agneta kram

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 09:42 , Blogger Mormorsvita sa...

Grattis till awarden!!
det var inte dåligt vad många rådjur,det är väl ingen vanlig syn!!

Trevlig helg

Kram Susanne

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 11:21 , Blogger fianathome sa...

Grattis till Awarden :)
Fina ljus. Nu är det ju nästan så man kan ha ljus tända hela dagen!
kramelikram
Fia

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 12:11 , Blogger Rigmor sa...

Grattis till awarden du också!! Den är du mer än väl värd...en trevlig, underhållande blogg som jag mer än gärna besöker!!
Nu hoppas jag det går bättre för dej med dina blommor för vinterförvarning än det gjort med mina...många är nämligen fulla med lus har jag upptäckt!! Å roten till det onda är nog olivträdet...
Så sur jag blev igår då...skulle handla pysslet till ljusen, barnbarnen kommer ju nu i helgen. Då har Idé & Hobby bara ett ark med änglar!! Så nu kommer hela släkten att få ljus med änglar på...men sen köpte jag en slags penna man kan måla på ljus med, hoppas barnbarnen kommer att nöja sej med det...fast det var nog egentligen jag som blev mest besviken, de hade ju så mycket på sin hemsida...
Ha det så gott i helgen, och kör försiktigt till Arboga, nu är det på nollan och snöar här...
Kram kram

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 13:26 , Blogger Annes vita rum sa...

Grattis till Awarden! ser att du får en härlig myshelg med goa ungar:) ha de gott....kram

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 14:21 , Blogger Märta sa...

Grattis till Awarden! Ha nu en riktigt härlig helg! Här har det snöat ikväll o vägarna är tydligen glashala. Jag längtar inte efter snö så här tidigt!
Kram! märta

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 16:47 , Blogger Maria sa...

Din blogg ser ut att vara väl värd den Award du fått, grattis. Ja jag bor i Gestad men flyttar till Rostock i december. Det skall bli så skönt med en läg. å slippa allt som hör till en stor trädgård. Hoppas du lyckas med vinterförvaringen av dina blommor, mina pelargoner har jag stoppat ner i en papperspåse får väl se hur de blir till våren.
Önskar dig en fin helg med barnbarn/kramizar

 
Klockan 25 oktober 2012 kl. 23:41 , Anonymous Anonym sa...

Stort GRATTIS till Awarden!!
Den var du verkligen värd.

Så fina ljusdekorationer du gjort! Det ger inspiration, tack för att du delade med dig av dina idéer.

Önskar dig en riktigt härlig hösthelg, fina bloggvän.
Ann-Louisekram♥

 
Klockan 26 oktober 2012 kl. 02:13 , Blogger Elsa och Helena sa...

Grattis till Awarden den är du verkligen värd!

Önskar dig en riktigt härlig helg med barnbarn, hoppas nu det blir soool:)


KRAM Helena

 
Klockan 26 oktober 2012 kl. 05:05 , Blogger Härliga Livet sa...

Grattis till din Award, den är du verkligen värd.
Så fina dekorationer du har gjort på ljusen.
Önskar dig en härlig helg.
Kram Pernilla

 
Klockan 26 oktober 2012 kl. 06:48 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vilka fina ljus. Ha en mysig kväll med barnbarnet
Kram Agneta

 
Klockan 26 oktober 2012 kl. 22:14 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Här blev det en suck av avundsjuka hos husets jägare.
Så fina ljus.
Ha en härlig helg!
Kram Katha

 
Klockan 27 oktober 2012 kl. 04:50 , Blogger Black Iris sa...

20 Rådjur på en och samma gång måste varit en upplevelse..
Ha det nu så gott i helgen,, själv sitter jag med en riktigt jobbig förkylning..

Kram Maidi

 
Klockan 27 oktober 2012 kl. 23:50 , Blogger Anki sa...

Grattis till Awarden... du är verkligen värd den!
Nya fina ljus har du gjort också :)
Ser ut som din helg är fulltecknad och alldeles underbar!
Ha det gott!
Kram

 
Klockan 29 oktober 2012 kl. 04:17 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Grattis till Awarden, de e du värd!!
Du verkar ha haft en sjudundrandes härlig helg då med barnbarn...mums...

jag hade förra veckan - de e guld att få rå om dem.

Pyssla är kul men fru nilsson hon kommer aldrig igång..haha

Kramiz på dig

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida