måndag 24 september 2012

Smultronstället!

Hej alla vänner!
Har tillbringat mesta tiden av helgen på "Smultronstället" och höststädat utomhus! Bärt in alla utemöbler, stängt till uthyrningsstugan, tagit upp båtar och eldat i kaminen!
 Skulle bära in några stora blomkrukor på altanen och fick då se att de började blomma..... denna lilja ( ja jag vet inte men tror det är en lilja) är min Mors och den har bara stått hela sommaren med hängande blad och så nu blommar den!!
 Har även blåklockor som blommar, små men så gulliga!
 S och J har klippt massa häckar, finns en del där ute och nu tände vi på högen, hihi lite svårt att få fyr på den men med lite olja och mkt pappkartonger så brann den då tillslut!
Så här går det jättebra att ta upp båten på land....! 
Ja nu är väl sommaren defentivt slut om vi hade någon över huvudtaget!!!?
 
Har börjat projekt " så går jag ner i min källare" städa den alltså, fast jag vände nästan innan jag hade börjat.... *ler* alltså varför sparar man på allt, har nog slängt 50 olika ytterkrukor, tallrikar som jag köpte för 35 år sedan, ridstövlar som dragkjedjan var sönder på (vad trodde jag att de skulle användas till....) men nu åker allt inte en pinal för mycke blir kvar! Ni ska så småningom få se förre och efter bilder!
 
Å nu ska vi snart dra vinnarna i min tävling, Gabbe är nog redo om ett tag så kolla i morgon då vet vi vem som vann!
 
Ha det så gott resten av kvällen! Kram Iréne

Etiketter: , ,

16 kommentarer:

Klockan 24 september 2012 kl. 09:29 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

hej kikar in och önskar en bra kväll och vecka
kram Rosa

 
Klockan 24 september 2012 kl. 09:39 , Blogger Elzie sa...

Ja du, det var tur att inte båten var större när man nu drar den på det viset, haha. Tror inte ni hade lyckats med snipan vi hade förut!!
Ja, jag fixade ju till ETT rum i källaren men har flera till att ta tag i. Nu har jag åkt på en förkylning igen så det lär nog bli en källarlös vecka det här också!!
Ha det så gott.
Kram Elzie

 
Klockan 24 september 2012 kl. 10:10 , Blogger EM sa...

Lycka till med ditt röjande. Vet hur det är... jag har bundit i hop alla mina gamla tidningar/magasin som jag absolut måste ta med... det kan ju finnas nåt bra recept, ja du vet hur det är...den som spar han har...
kram elsamarianne

 
Klockan 24 september 2012 kl. 10:20 , Blogger Gröna Anemone sa...

Hej! Jag har hittat till din trevliga blogg och finner ett nöje att läsa vad ni har för er. I helgen var vi också till vårt "smultronställe" som jag kallar för sommarvillan eller enbart villan. Vi städade inte undan för vintern ännu, men vi drog upp båtarna på landbacken. Ha en skön höstvecka!

 
Klockan 24 september 2012 kl. 10:41 , Blogger Mormorsvita sa...

Visst är det skönt att rensa,bara man får tummen ur och börja!!
Härligt ställe ni verkar ha.
Hoppas på tur i din tävling:)

Kram Susanne

 
Klockan 24 september 2012 kl. 10:49 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Uj uj tur jag inte har någon källare:) fast jag har ju en stor lada o den innehåller "sånt jag inte velat kasta" haha, de bor en hamster i varje kvinna:)

Tänk på våren plockar vi fram massa saker o på hösten plockar vi in de igen - oh då är de väl snart dax att ställa om klockan också. De kunde vara lite ljusare på höst o vinter så vore de trevligare tycker jag som älskar ljus.

Krámiz

 
Klockan 24 september 2012 kl. 10:52 , Blogger nattugglan sa...

tackar för titten hos mej.. Jaaa..dedär med källaren.. hoho..jag ha vart ner en vända o tog bara bort lite skräp som jag kastade i pannan där ute o eldade opp...under trappan som va mening att jag skulle städa dendär dan.. den har inte kommit än..för då jag skulle börja ja då skulle maken ha nå hjälp där ute..o då va den dagen "slut",,..men nu ska jag se om jag hinner denhär veckan då jag har ledigt.Jag har jäättemycket såntdär som ingen annan vill ha..men som man ändå har sparat..ja till vem..de vet jag inte, men nu ska det nog kastas..hoppas på tur i din tävling..med en liiten tavla...hihi..kramar

 
Klockan 24 september 2012 kl. 10:57 , Blogger Bettina Bäck sa...

Oj, oj. Höststäda ska man ju orka med också. Skjuter upp det lite till . . . :-)

 
Klockan 24 september 2012 kl. 11:50 , Blogger Vardag och flärd sa...

Kan det vara Afrikas blå lilja du har tro?
Så härligt att få röja ut en massa, det vill jag också göra men det får vänta till jag får tid.
Ha en fin vecka (och hoppas på tur i tävlingen)!
Kram Eva

 
Klockan 24 september 2012 kl. 11:51 , Blogger annika sa...

Skönt då man tar tag i saker och ting och får det gjort. Härligt att röja ur så där i källaren...det behövs även här.

Kram

 
Klockan 24 september 2012 kl. 11:58 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Att röja är skönt ibland, fast jag lever tillsammans med tre ekorrar så vi är inte alltid överens om vad som kan vara bra att ha eller inte. maken säger titt som tätt: Se nu hade jag användning för den här gamla saken osv... osv ... i all oändlighet. Nåja jag är för återanvändning så det är ju bra, jobbigt bara med lite plats för alla saker. Bra då att ha ett lantställe, fast det börjar bli fullt där också känns det som.
Ha en fin vecka.
Kram/
Berit

 
Klockan 24 september 2012 kl. 12:40 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh va gött o rensa på sin skit eller hur?...
Jag har rensat massor massor nu de sista månaderna.
Ja det ska jag berätta sen va norsken ska göra med mina hönor...har inte en aning faktiskt...:)) kramar Gunilla

 
Klockan 24 september 2012 kl. 13:22 , Blogger Änglarna finns sa...

Gokväll!!
Ja du, visst är det dags att plocka in möbler..osv...
Rensa och slänga..det är min melodi..men det värsta är..att jag tycker att förråden fylls på..torts att jag slänger massor.
Men visst är det skönt, när det är gjort!!

Önskar dej en riktigt God Natt!!
Kram Annika

 
Klockan 24 september 2012 kl. 22:18 , Blogger Anki sa...

Ja, bara att konstatera att hösten är här på allvar... mycket jobb - slit och släp...
Har ingen källare, men skulle behöva röja på andra ställen - vindar, garage, gäststugor - ojojoj... skjuter nog upp det lite... eller kanske ska jag ta mig i kragen ändå :)
Ha det gott!

 
Klockan 24 september 2012 kl. 22:23 , Blogger Härliga Livet sa...

Ja det gäller att vara laddad för att slänga och röja. Här har jag oxå varit i gång och ordnat i källaren i olika samla på ut rymmen. Ju större man har detso mer skit sprar man. Nu är det ordning ett tag till :)Hur länge det nu varar.
Kram Pernilla

 
Klockan 24 september 2012 kl. 23:15 , Blogger Rigmor sa...

Du skulle bara veta vad som finns på vinden/gästrummet här...där ligger du i lä med trasig dragkedja...Jag går upp ibland och gör ett ryck, men sen tappar jag lusten, det är så mycket jag vill spara...å så är jag där igen!!
Visst har hösten kommit, och varför är det inte lika roligt att ta in alla krukor och annat man släpat fram i trädgården, som det är att ta fram det på våren...?? Fortfarande ser en del blommor riktigt krya ut, så det får nog vänta ett par veckor till innan jag gör den sista driven.
Ha en fin dag vännen!!
Kram kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida