tisdag 21 augusti 2012

Så var det gjort!!!

Hej alla vänner!
Ja så var det gjort.... så nu är jag en........
 Har nog hela tiden vetat vad jag vill men svårt att ta ordet i munen! Står nu som vikarie på min arbetsplats! Så skönt ska ni veta att kunna få göra detta när jag har möjlighet till det. Har hela Familjen bakom mig i mitt beslut!
Hittade denna bilden på nätet men vet inte om det går att förstora upp, har försökt men då funka det inte, men det står några punkter...
1. Ha middagen klar!
2. Fräscha upp dig.....
3. Städa undan i huset!!
4. Ha ett vänligt bemötande när mannen kommer hem....
5. Låt kvällen bli hans (undra va de menar med det ;)..
6. Skapa en lugn atmosfär!
7. Gör det bekvämt.
8. Var inte frågvis...

Hihi får väl se om jag kan leva upp till detta nu då!!!

Att jobba varannan helg var nog det som satte stopp för allt och sedan att jag trivs att få vara hemma å göra det jag vill!

Nu väntar optikern på mig hmhm det börjar bra, kan ju bli en dyr historia hos honom!

Tusen å åter Tusen Tack till er som har gett synpunkter att man ska gå efter magkänslan och att livet är kort, att man ska göra som man vill å pröva på något nytt!

Kram Iréne

Etiketter:

29 kommentarer:

Klockan 21 augusti 2012 kl. 05:26 , Blogger bakom berget sa...

Oj vad jag beundrar såna som verkligen lyssnar på sitt hjäta så som du har gjort..
Men dom där punkterna....dom tål nog att tänkas på ;o)
Njut av ditt vackra väder och ha det så gott!

KRAM Åsa.

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 05:44 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Grattis till beslutet ,skulle göra likadnt om jag hade möjligheten
Ha en skön dag

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 05:45 , Blogger Änglarna finns sa...

Härligt, vännen!!
Gör du helt rätt i...man skall göra det man verkligen känner för och vill..om man har möjlighet till det!!
Är övertygad om, att du kommer att förgylla dina dagar ändå!!
Helt rätt beslut!!
Ha en fortsatt underbar dag!!
Kram Annika

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 05:52 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh va gla jag blev! Det blev preciis som jag tänkte du skulle göra...Jaa man lever BARA en gång,sägs det:)..Samma som vi flytta permanent till stugan...säkert många som tycker inte vi är kloka,men det tycker VI två...hahaha härlig text,ja nu får du vara mannen till lags mest hele tiden,hihihi Kram på dej gumman ♥ Gunilla

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 06:14 , Blogger Elzie sa...

Vad skönt att du bestämt dig och trivs med dig. Och vill du så kan du säkert jobba heltid som vikarie, haha. Åtminstone är det så hos oss!!
Hoppas nu inte optikern snor alla pengar utan att du kan njuta också.
Kram Elzie

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 06:30 , Blogger Jenny sa...

Härligt Iréne! Det låter som ett bra beslut:)

Vill oxå bli lyxhustru, kanske ska föreslå det för min "gubbe";)

Kraam Jenny

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 06:37 , Blogger Viola sa...

Grattis till ett rätt beslut, det glädjer mig, massor utav kramar :)

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 06:41 , Blogger Vardag och flärd sa...

Åh, Iréne, jag gratulerar dig till ett härligt beslut, tror absolut inte du kommer att ångra dig! Du har ju fullt upp hemma på gården och så har du dina kära barnbarn och Smultronstället, du kommer inte att vara sysslolös. Nu börjar jag faktiskt längta lite grann till den dagen jag ska sluta jobba - eller i varje fall jobba lite mindre.
Skriften om den perfekta hustrun har jag sittande på väggen hemma, bara för att det är kul.
Ha det riktigt fint kära vän!
Kram Eva

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 06:46 , Blogger Fågel Blå sa...

Det låter som ett bra beslut!
ha en fin Kväll
Kramar Kathrine

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 07:06 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Grattis till ditt beslut o ditt nya liv:) man ska göra de man känner är rätt om de bara är genomförbart rent praktiskt o ekonomiskt o i ditt fall verkar de vara bingo!!

Jag kan väl nästan plocka in mig själv i den där kategorin:) fast nja, jag jobbar ju men dock hemma.

Kramiz

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 07:15 , Blogger fianathome sa...

Beslut i stort är svårt.
Finns aldrig facit. Men en sak är säker - att inte ha slitit ut sig på sitt arbete, utan tagit möjligheten och tillfället att få njuta till 100 % av livet, kan aldrig ångras.
För inte sitter man på ålderns höst och tänker
-"men va synd att jag inte jobbade mer!?"

Man kan heller inte vara lycklig i onödan...Så njut :))
kramelikram
Fia

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 09:41 , Blogger VillaKarlslund sa...

Skönt när beslut är "klubbade" :)
Tänk vilken härlig tid du får nu med hobby och barnbarn:)
Magkänslan brukar vara den rätta:)

Grattis fina du:))

Kraam Tina

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 09:41 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Låter härligt! Lycka till med ditt nya liv:) Jag är ju ledig varje torsdag och lite måste man unna sig att göra det man vill medans man orkar.
Kram/
Berit

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 09:51 , Blogger EM sa...

Grattis till att du äntligen kunde ta ditt beslut. Jag minns hur vi stötte o blött det hela på resan... Då hade vi inte kommit så långt i våra planer, men nu så väntar nya tider för oss båda. Glöm inte att skaffa ett blommigt förkläde nu då....hihi
kram elsamarianne

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 10:08 , Blogger Härliga Livet sa...

Låter som ett bra beslut. Jag har oxå varit lyx hustru i 5 år, och det va underbart men nu tycker jag det är roligt att jobba igen. 5 timmar om dagen är ju helt ok.
Njut av din lediga tid nu och gör det du vill göra.
Kram pernilla

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 11:12 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Grattis till ditt beslut..ha det bra och njut
Kram Rosa

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 11:17 , Blogger Christina sa...

Mycket bra beslut! Numera arbetar jag bara halvtid och planerar en tidig pension om två-tre år!/Lila-Christina

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 12:28 , Blogger Stina sa...

Låter mysigt.:-) Kram

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 12:30 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Du gör helt rätt. Så härligt att ha den möjligheten.
Kram Agneta

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 13:21 , Blogger Rigmor sa...

Jag blir varm ända ned i magen!! Så GLAD för din skull!! Nu är jag tillbaka på ruta ett, kommer förmodligen också att hoppa runt som timvikarie, och faktiskt, det kan vara skönt, man planerar sin tid lite mer som man vill. Har jobbat varannan helg i snart ett år...nu kan jag välja bort en del.
Kram kram

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 22:14 , Anonymous Anonym sa...

Vad skönt det låter. Att kunna göra vad man vill när man vill inte så dumt.
Ha det gott
Kram
AC

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 22:25 , Blogger Cajsas Faster sa...

Avundsjuk.. det vore härligt att disponera sin tid. Hoppas du får det riktigt skönt!

Kram Marie

 
Klockan 22 augusti 2012 kl. 04:08 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Grattis!!!
Det låter härligt !!!
Ha en fortsatt skön Onsdag....
Kramar Lotta

 
Klockan 22 augusti 2012 kl. 10:18 , Blogger Snögården sa...

Hej!!! Vad härligt ,,,, gjorde samma sak som dig 2007 men jag startade eget då, jobbade i lite olika butiker samtidigt då också . Men nu är jag tillbaka på det stället som jag sa upp mig i från 2007 men har bara ett vik därav mitt snurr i huvudet...
Kramis

 
Klockan 23 augusti 2012 kl. 01:56 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter jättehärligt! Lycka till nu med middagslagandet och allt annat, så att mannen din trivs ;)
Kram
Marie

 
Klockan 23 augusti 2012 kl. 02:01 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Bra gjort! Kanon och du som har så många intressen och kan sysselsätta dig, klart du inte ska arbeta på helger och sånt. Nä vi som är mogna ska lämna plats till unga raska människor och bara ha maten klart och vara snygga! Helt rätt!
Agneta kram

 
Klockan 23 augusti 2012 kl. 05:09 , Anonymous Linda sa...

Det är väl jättehärligt att kunna vara hemma! :)

Ha, ha! Listan var fantastisk.
Stämmer bra in på min mamma (är 71 år)som var hemmafru ända fram tills hon blev 45. Hon har nog följt den till punkt och pricka och trivdes bra med det.
Så har dom varit gifta i 53 år också. ;)

Kram, kram

 
Klockan 23 augusti 2012 kl. 09:18 , Blogger Solstrimmor sa...

Grattis till ditt beslut! Njut av tillvaron...

Kram Eva-Mari

 
Klockan 23 augusti 2012 kl. 12:32 , Blogger katha´s kortmakeri sa...

Underbart!!!
lite avis blir man allt men så glad för din skull.
Ha de gott!!
Kram Katha

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida