söndag 17 juni 2012

Avancerat.... uppåt eller nedåt??

Hej alla vänner!
Har jag avancerat nu, tro? Är det uppåt eller nedåt på listan? Ja jag var ju tant i några fall på min lista om Vem Tanten är! Å nu har jag ju blivit torggumma! ;)!
 I vilket fall som helst så var det kul att stå där på torget, träffade mycket folk å många tittade å undrade om betong, en del köpte lite å andra skulle komma ut till Boden när jag öppnar... (fast det återstår ju att se...om de kommer)! Fick besök av en bloggvän, de har sommarstuga här i trakten å Berit med sina två Pärlor (döttrarna) kom och hälsade på hos mig, mycket trevligt! Här är Berit blogg http://parlornaimittliv.blogspot.se/

Tröttar väl ut er med bilder på betong..... men det är nästan det enda jag grejar med just nu! Tavlan här tycker jag så mycket om, har målat å färglagt vissa blommor å blader!
Även krukor brinner jag för, hökögonen spannar in allt som går att använda till detta! Hihi tömmde t.o.m ur några ovala hinkar som stog i bilen, det var skruvar å muttrar till att stänga för djuren i dom, alltså så tillhörde de mannen! Han har inte saknat dom än å just nu står de med betong i sig.....;)!

 

Lilla Ztella fick en kompis under veckan, våra sommargäster hade en Dansk gårdshund, å vad de lekte!
Tack för alla era förslag på vad jag ska göra med/efter min tjänstledighet! Jag jobbar halvtid, så att gå ner ytterligare tror jag inte går, då är det bättre att sluta å gå in som vikarie, då kan jag ju bestämma hur mycket jag vill å kan jobba själv! Jaja ännu ett tag kvar, fast visst så funderar jag både hit å dit! Det jag känner är att kunna få göra det man vill när man börjar att närma sig 60....... ta dagen som den kommer, hjälpa till med barnbarn, göra det man vill!

Men solen tittar fram just nu... för hur länge tro?
Ha en fin vecka alla, nu är det ju midsommarveckan å det blir fullt upp här hos oss att greja för vår midsommarfest, som tur har vi mycket hjälp!
Kram Iréne

Etiketter: , ,

31 kommentarer:

Klockan 17 juni 2012 kl. 08:11 , Blogger Änglarna finns sa...

Kul att göra ngt annat..menar att stå på torget!!
Ja du..ännu en gång detta väder..blir snart tokig!!
Har regnat en del här idag..igen..!!
är väl skönt..att du har ett tag till på att fundera hur du skall göra med jobbet!!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 08:59 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Ja men va sköj det låter med torget!! Ja jag tycker du är unnad att sluta o sen hoppa in precis när du vill o kan! Visst vill man göra lite annat när man blir liiite äldre,fniss,:))Jättefina betongsaker du gör.Har fått en betong bok av dottern ska försöka hinna mer nästa år! Kramen / Gunilla

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 09:40 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Låter som du hade det trevligt som "torggumma":)

Tröttnar inte på att se dina fina betongalster, önskar jag var mer kreativ o kunde skapa såna grejer:) Mamma som är pysslig av sig har pratat om att börja gjuta i betong, får se om det blir något av det.

Kul för söta Ztella att hon hittade en kompis:)

Önskar dig en trevlig midsommarvecka!

Kraam Jenny

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 09:55 , Blogger barbrok sa...

Kan bara bekräfta att det är super att kunna göra vad man vill i vår ålder....vår unga ålder med lite erfarenhet alltså!! Tröttnar aldrig på dina betongalster och gör likadant, dvs kollar in allt som kan gå att gjuta i. Fast kollar mer än gjuter för tillfället.
Kram

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 10:19 , Blogger Elsa och Helena sa...

Dina betongsaker är jättefina, ja, visst vore det skönt att få rå sin egen tid! Har man i princip jobbat sedan 18-års ålder...vore lite frihet toppen:):)

KRAM KRAM Helena

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 10:45 , Blogger Annes vita rum sa...

Torggumma:) hmm låter ju gulligt! jättefina betongsaker du gör:) kramen Anne

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 11:30 , Blogger Fru C sa...

Jag är så imponerad av dina betongalster...tror säkert att du får besök i din lilla butik . Har bara 3 arbetsdagar fram till 1 veckas semester...och jag längtar verkligen även om det som sagt bara är en vecka ledigt.

Kram//Carolina

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 11:32 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Du har så fina betongsaker
Ha en bra vecka
kram Rosa

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 11:43 , Blogger Vardag och flärd sa...

Tror säkert att det var kul att stå på Melleruds torg och hoppas du fick sålt en del! Och så roligt att du träffat Berit, jag skulle gärna träffa hennes också, hon verkar vara så go och så är hon ju nästan dalslänning!
Kram Eva

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 12:21 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vilka vackra saker du gör. Du är jätteduktig.
Kram Agneta

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 13:46 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Jag är så glad att jag köpte krukan av dig, sprang genast och köpte en blomma till den. Visar imorgon om jag hinner( jobbar sent).
Varje gång jag suttit utanför stugan har jag tittat på den och känt mig så glad, den är verkligen fin.
Det var roligt att träffa dig. När vi kom körande från Mellerud så såg vi massa kossor på vägen utanför grannarnas hus så vi tänkte att det var några som var på vift:) Hoppas ni fick ordning på dem igen.
Ha det bra.
Kram/
Berit

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 13:50 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Du är väl allt bra snäll, inte är jag så värst go inte. Jag ser mig nog mer som Bohuslänning :)fast visst kunde jag lika gärna blivit dalslänning mamma och pappa bodde i Dalsland med mina två äldsta syskon när de var små.
Kram till dig./
Berit

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 22:02 , Blogger Snögården sa...

Jättefina alster,roligt med betong. Ditt hus är otroligt vackert.
Kram Anni

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 22:03 , Blogger fianathome sa...

Hej :)
Vilket spännande hus du bor i. Ovanligt.
kram fia

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 22:33 , Blogger Härliga Livet sa...

Du gör så fina betong saker så det vill jag gärna se. Torg gumma:0) Gulligt !!!
Ha en underbar vecka som vi hoppas på sommar väder.
Kram Pernilla

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 22:48 , Blogger Solstrimmor sa...

Förstår att det var kul att vara torggumma för ett tag. Hoppas du får många besökande i din bod när du öppnar!

Hoppas din midsommarfest blir ljuvlig!
Kram Eva-Mari

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 23:31 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Ja inte lätt att fatta beslut,hoppas du får massor av kunder i boden denna sommar.Bättre att shoppa än att ligga på stranden....
Ha de gott!
Kram Katha

 
Klockan 17 juni 2012 kl. 23:47 , Blogger Stina sa...

Det kommer nog folk, så fint som du gör.:-) Kram

 
Klockan 18 juni 2012 kl. 00:22 , Blogger Rigmor sa...

Nu kan du lägga till torggumma i ditt CV också...har själv stått på marknad när jag hade syateljé för mååånga år sen, så jag vet hur roligt det är...!!
Det här med val i livet, nu står både du och jag närmare inför det än man kan ana...mitt vik går ut sista juli, är det en liten vink att jag kanske ska hoppa över till timvik på annat boende, eller...?? Likadant för dej, som timvik kan du styra dina tider bättre, men hur länge törs man ha den osäkra inkomsten?? Men du, man lever bara en gång, och då ska man leva med besked...
Ha nu en fin midsommarvecka, njut av allt det vackra du har runt omkring dej, och jag tror att sommaren kommer att föra med sej många besökare till din lilla bod!! Lycka till!!
Kram kram

 
Klockan 18 juni 2012 kl. 03:56 , Blogger EM sa...

Har också haft perioder då jag varit torggumma. Och marknadstant... roligt om vädret är bra. Minns bortblåsta grejor på Axevalla marknad, och en stor lerpöl framför ståndet. Ja det var tider det... vi gamlingar har ju så mycket roligt att minnas, hi hi
kram elsamarianne

 
Klockan 18 juni 2012 kl. 13:11 , Blogger Viola sa...

SÅ HIMLA MKT FINT DU GÖR...VAD ROLIGT MED EN LEKKOMPIS...DET SKULLE MALTE BEHÖVA...HA EN FORTSATT FIN VECKA, KRAM

 
Klockan 19 juni 2012 kl. 03:49 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Härligt att du får hålla på med det du tycker bäst om, betong :) Jättefina saker blir det!!
Min mamma bestämde sig för att lämna vårdyrket när hon var 58 år...och gissa om hon stortrivs hemma :o) Nu har pappa också gått i pension vid en ålder på 62 och de njuter bägge två. Så ta dig en funderare.....livet är för kort för att ångra sig!!
Jag har själv en 'paus' i jobbvärlden och njuter mitt nya liv som 'hemmafru'. Med en liten på 2 år och en handikappad flicka och butiken på gång, så har jag tillräckligt att stå i. Fast jag extraknäcker några timmar i veckan över på den svenska sidan för att få komma ut och träffa folk och ha kolleger. Det behöver man det med :o)

Ha en härlig midsommarvecka!!!
Kram
Ulrika

 
Klockan 19 juni 2012 kl. 05:47 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ mycket fint du gör i betongen! Gillade också tavlan :)
Kram
Marie

 
Klockan 19 juni 2012 kl. 14:04 , Blogger annika sa...

Jo man tänker och tänker hela tiden på hur man ska göra med jobbandet. Tycker att det är väldigt svåra beslut. För de som har haft en hög inkomst är det nog lättare tänker jag.
Kul med torghandeln. Undrar just om min kompis brukar vara där...måste fråga henne

Ha en fin midsommar

Kram

 
Klockan 20 juni 2012 kl. 12:04 , Blogger Elzie sa...

Åh vad jag tyckte om den tavlan. Så fin! Att jag aldrig kan bli färdig att börja gjuta lite. Men det blir kanske sen, efter semestern, haha.

Jaså, du har blivit en torgmadam nu också. Kul att träffa folk, och speciellt bloggvänner. Hoppas du får sålt lite ute i din bod också sen.

Jadu, vem känner inte för att sluta jobba, men se det går inte alls det. Gubben blir arbetslös nu i september och då lär det bli dåligt med pengar som det är. Så det är bara att bita i det sura äpplet och jobba på. Såvida man inte skulle vinna några miljoner förstås - och det är ju stor chans, haha.

Ha en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 21 juni 2012 kl. 10:46 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Tittar in för att önska den fina och duktiga torggumman en härlig Midsommarhelg !
Varmaste kramar från ♥ Anneli

 
Klockan 21 juni 2012 kl. 11:06 , Blogger Unknown sa...

Torggumma:) Åhhh, så mycket fint du gör i betongen!
Önskar dig en riktig glad midsommar!
kram kram
Nelya

 
Klockan 21 juni 2012 kl. 11:45 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Hej vännen, här kommer jag för att önska Dig och din familj en riktigt Glad Midsommarhelg.

Kramiz

 
Klockan 21 juni 2012 kl. 23:06 , Anonymous Anonym sa...

Önskar dig en härlig midsommarhelg.
Kram
AC

 
Klockan 22 juni 2012 kl. 00:08 , Blogger VillaKarlslund sa...

Tröttnar aldrig på betongbilder ,dina är så fina:))
Kul med torgförsäljning:)

Önskar dig en fin midsommarhelg:)
Stoor kram
Tina

 
Klockan 23 juni 2012 kl. 11:15 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Torggumma, visst låter det mysigt! Och när du öppnar din bod, så spännande det ska bli för du gör ju så fina saker!
Agneta kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida