onsdag 6 juni 2012

Sveriges dag!

Hej alla vänner!
Här är det ombyte av väder må jag säga! I går tisdag fick vi 15 mm på 1 timme, det forsade på planen framför huset!
 Och i dag var vädret så här fint, flaggan hissad å strålande sol!
 Jag tillhör de som aldrig firar nationaldagen, jo hissar flaggan men inget mera, mycket för att då kör vi in ensilage till djuren vid den tiden. Men i år har jag varit på firande, hastigt å lustigt fick jag ett telefonsamtal från en kompis att jag skulle möta upp i parken i Brålanda..... ja ja bara att lyda, drog iväg fast hade fått reda på vad det var! Blev riktigt impad av festligheterna i lilla Brålanda bl.a spelade ett band som heter Southern Aces, de spelar country musik, så bra!
 Men varför jag skulle dit... var för ett pris, dock inte till mig ;) det utdelas ett vandringspris där varje år, till någon inom idrott och detta året hade vår hästklubb fått bestämma vem i  klubben som skulle få det! AWK tränare och ryttare, hade vi utsett men.... hon var ju på tävling och vi visste inte om hennes familj hann komma, där spelas både fotboll å pingis på hög nivå! Så hade de inte kommit hade vi som var där fått taget emot det!
Men mannen å grabbarna hann komma i tid och fick mottaga priset, lite kul var att AWK föräldrar var där å visste inget!

Japp min dag + lite till med betong å sur på hantverkare som aldrig kan komma å göra klart!!!

Hoppas ni alla har haft en fin dag! Kram Iréne

Etiketter: ,

17 kommentarer:

Klockan 6 juni 2012 kl. 09:11 , Blogger bakom berget sa...

Va kul att du kom iväg på lite firande i alla fall då.
Jag fick ditt tisdagsväder idag tror jag. Här har det regnat som bara tusan idag.
Ha det gott!
Kram Åsa.

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 09:39 , Blogger Änglarna finns sa...

Mysigt med firande..man inte räknat med!
Annars är jag som dej..jag firar aldrig..eller det har vi aldrig gjort!
Ja du..vädret..var är sommaren?? Solen skiner här också..men blåser...!! och vinden är såå kall!!
ha en fortsatt mysig dag/kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 09:49 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Ja lite skillnad på väder

Ha en bra kväll
Kram Rosa

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 09:51 , Blogger barbrok sa...

Idag har det både varit soligt med inslag av hagelskurar. Att det var helgdag fattde jag först ikväll då affären inte var öppen...
Kram
Barbro

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 10:14 , Blogger annika sa...

Här är vi dåliga på att fira. Vi tycker mest det är skönt att få en dag att jobba lite utomhus på. Efter att ha skrivit klart alla omdömen om eleverna nu på fm så har jag varit ute i trädgården. Solen kom fram då och har värmt oss sen dess. 17 + nu i kväll! Det bryska regnet hade vi i går.

Kul att få ge en utmärkelse till någon som sliter. Bra gjort!

Kram

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 10:18 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vilken härlig överraskning. Nej vi har inte firat heller.
Kram Agneta

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 10:59 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Låter som en toppen dag!
Här har dottern bakat cup cakes dagen till ära.
Ha de gott vännen!
Kram Katha

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 13:03 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Det låter som du haft en trevlig Nationaldag!

Härhemma har vi passat på att måla fönster o fixa i trädgården, lite glass o jordgubbar hanns med oxå:)

Kraam Jenny

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 13:08 , Blogger Fru C sa...

Samma här....flaggan hissas men inget mer. Vädret har varit molnigt men inget regn och framförallt ingen blåst. Blåst har det annars gjort var och varannan dag tycker jag. Önskar så att jag kunde komma till din lilla 'shop'. Beundrar när man kommer till skott med sina drömmar som du har gjort...Go, go, go.....

kramar//Carolina

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 18:21 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Ja här har det inte firats alls hos gubben o mej...vi bara rensat.Jaa undrar Anneli varför man skaffar sig så möe bråte som man ändå får slänga:))...jag vaknat två nu i natt, liiite tidigt för gökagol.Är väl lite för mycket för mej nu kanske....kram på dej/Gunilla

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 18:23 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha...kanske ska skriva rätt namn på rätt kvinna!!!...Irene menar jag ju...hihi...kl är inte möe än får skylla på det/Gunilla

 
Klockan 7 juni 2012 kl. 02:03 , Blogger EM sa...

Inte en droppe... men däremot öppet Loppis. Vänner, grannar, bloggvänner och "från vägen" (hade skyltat) kikade in och det blev en bra dag.
Idag ska inviga mitt nya dammsugarmunstycke. Det låter väl roligt?
kram elsamarianne

 
Klockan 7 juni 2012 kl. 08:49 , Blogger Elsa och Helena sa...

Vilken härlig dag...jag har inte firat något speciellt. Tack för bamsekramen...är nu på bättringsvägen...envisa förkylning:)

KRAM Helena

 
Klockan 7 juni 2012 kl. 12:23 , Blogger Elzie sa...

Nej, det enda som brukar firas här är gubben, haha.
Men tänk om vi fått lite av det vattnet. Här kommer det några stänk då och då men aldrig något som märks i marken. Är så torrt när man är i landen så det dammar. Tur det inte är varmt också för då hade man fått springa och vattna stup i ett!!

Det blev ju en kul, och annorlunda, sjätte juni för din del. Och du! Hantverkare är ett släkte för sig.
Ha en fortsatt fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 8 juni 2012 kl. 02:40 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Låter som en jättehärlig dag! Kul när det händer lite oväntat så där...
Vi firar inte heller, var på landet och klippte gräset istället :))
Kram
Marie

 
Klockan 9 juni 2012 kl. 09:10 , Blogger Rigmor sa...

Är rätt dålig också på att fira nationaldagen...fast jag tycker det är en tradition man ska hålla på!! Avundas norrmännen lite, som verkligen gjort det till en högtid!!
Har allt sett på Fb när jag varit borta att det hela tiden kommer nya alster i din lilla butik!! Hur sjutton ska du kunna gå tillbaka till ditt andra jobb, det kommer du ju inte att ha tid med??!!
Ha nu en riktigt skön lördagskväll!
Kram kram

 
Klockan 9 juni 2012 kl. 09:29 , Blogger Solstrimmor sa...

Firar alltid nationaldagen med att fira äldsta barnbarnet... i år 20 år!!

Ha en fortsatt skön helg!

Kram Eva-Mari

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida