söndag 3 juni 2012

Vart är vädret på väg??

Hej alla vänner!
Ja vart är vädret på väg? Har idag haft starka funderingar på att ta på mig långkalsonger hihi!! Min rygg har sagt upp sig för att det är så kallt, den tål inte riktigt kyla å värme i snabba kast! Så nu går jag som en annan antik pjäs här hemma ;);)!
 Fast, ja ni som känner mig vet nog att jag inte kan vara stilla...... så i den värsta stormen i går lördag satte jag å mannen upp denna paviljong vid stugan som ska hyras ut.... kan dock rekommendera er att inte syssla med sådana saker i stormbyar *ler* men upp kom den å ryggen sa egentligen nej, jaja får ju skylla mig själv!
 Har idag taget det lite lugnare å samlat ihop en hel låda med loppisgrejer, fy sjuttan vad man samlar på sig, så här åkte både det ena å andra med till min lilla bod!
 Denna kruka har jag nog visat förr men passade på att sätta dit en blomdekoration som jag gjutit med hjärta på å en liten nyckelpiga. Den lilla nyckelpigan är då inte gjuten men det piggar upp med lite sådana saker!
Hittade en väldigt rostig spann, när jag har letat egenom alla skrymslen å vrår på "Smultronstället" och en pelagonia fick äran att sättas i spannen å pryder nu vår altan!

Här försöker sig solen på ett genombrott men det blåser isande vindar å är kallt som bara den!
Ja sedan har jag gjutit några rabarberblad å några vattenbad men nu ska ni få min uppmärksamhet, ska kolla runt hos er och se vad ni har för er!

Vill oxå passa på att hälsa nya bloggare välkommna till mig, hoppas ni tycker om bloggen och vill följa mig och se vad jag gör!

Kram Iréne

Etiketter: , ,

16 kommentarer:

Klockan 3 juni 2012 kl. 09:05 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Underbar rostig spann, fint med blomman i.
Ja nog blåser det så att det snart räcker för resten av året tycker jag som inte alls gillar blåst.
Det var bra gjort att få upp paviljongen i blåsten.
Kram/
Berit

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 09:16 , Blogger Änglarna finns sa...

Ja du..helt plötsligt blev det höst...brr..
Håller med dej..vad det gäller kroppen..min vill inte heller riktigt vara med..men skam den som ger sig...!!
Hoppas att din rygg..snart mår bättre!
Ha det gott!! Kram Annika

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 09:32 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Härlig rostig spann ... javisst är det tråkigt väder nu hoppas på bättring snart

Kram Rosa

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 10:29 , Blogger himlaverket sa...

Usch, tycker inte heller om denna kyla.
Bara någa ynka grader ute.
Men så roligt att ha ett eget loppis, skulle jag med vilja ha.
Kram Ulla

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 10:32 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Me like jour BLOGG ska du veta ;)) Härliga bilder från ditt ställe...Jodu sjöhästen hade med sej en hel del till alla 10 barnbarnen! Festen var lyckad och nu ska jag bara slappa i morron..Kramen / Gunilla

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 11:07 , Blogger EM sa...

Ja fy för vädret. Tur att jag kunde sitta i vårt uterum i dag "mellan kunderna". Visserligen ingen värme, men ingen blåst... Fick sålt en hel del, så jag har fått flytta om lite så att inte "hålen" syns.
Nu blir det nog Loppis i helgen igen, om inget annat händer.
kram elsamarianne

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 11:27 , Blogger annika sa...

Du får mycket gjort. Men fy vilket väder! Men nu har jag varit ute några timmar då det har varit uppehåll. Det finns mycket att rensa i trädgården. Så har jag fotat lite andra pioner.

Ha en fin avslutning av söndagen

Kram

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 11:47 , Blogger Härliga Livet sa...

Alltså detta väder Vad är det för fel. Man blir ju galen. Snygg spann du. Aj för ryggen. Ingen rolig melodi det där du. Va rädd om dig.
Kram Pernilla

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 12:53 , Blogger bakom berget sa...

Ha ha...jag känner igen det där du! Ryggen säger stopp men huvudet vill fortsätta. Man kan ju inte låta bli :o)
Ja, nu jäklar är det väl dags för värmen att komma. Det är ju midsommar snart.
Ha en skön vecka nu!
Kram Åsa.

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 22:28 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

*ler*, ja man väljer själv i vilket väder man gör saker:) men ni var säkert väldigt nöjda när de var klart o fint blev de med.

Kramiz o go måndag

 
Klockan 3 juni 2012 kl. 22:30 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Inget väder kan stoppa en sådan krutgumma som du!
Ha de toppen gott!
Kram Katha

 
Klockan 4 juni 2012 kl. 05:54 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Ja, vart tog sommarvärmen vägen? Vi har eldat i kakelugnen flera kvällar pga kylan..

Vilken charmig gammal rostig spann:)

Ha en bra vecka!

Kraam Jenny

 
Klockan 4 juni 2012 kl. 08:18 , Blogger Viola sa...

Gamla rostiga hinkar..gillar jag :) nu far jag till värmen...kanske blir lite för mkt utav det goda..ska vara 34+ hela veckan, kramen

 
Klockan 4 juni 2012 kl. 12:01 , Blogger Vardag och flärd sa...

Håller med dig om att det är isande vindar men efter detta blir det säkert en kanonsommar - eller....
Så fint du pysslar med blommor och pynt!
Kram Eva

 
Klockan 5 juni 2012 kl. 05:39 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu är jag äntligen här och kikar! har ju inte "träffat" dig innan vi träffades hos Violan, så nu var jag ju tvungen att kika in här. Hörde ju vad du berättade om allt ni håller på med.
Hoppas du blir bättre i din rygg, och så får vi hoppas på lite värme snart också.
kram
Marie

 
Klockan 6 juni 2012 kl. 06:40 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Hoppas att din rygg bättrar på sig snart! Inte skoj när ryggen säger stopp....
Vilket fint litet hus ni hyr ut :o)

Hoppas att du njuter av nationaldagen och temperaturen har stigit liiiite ;o)
Kram
Ulrika

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida