måndag 30 april 2012

Allt går sin gilla gång!

Hej alla vänner!
Nu var det ett tag sedan jag var här inne..... antingen så har jag fått bloggtorka eller så går allt sin gilla gång och inget nytt händer!  Jag håller på med det vanliga som ni nog har hört till leda om!
 Målar möbler och fixar på "Smultronstället", har fått 5 veckor uppbokade under sommaren! Trodde kanske inte att folk kollar å läser i tidningen Land om uthyrningsstugor och aldrig att de skulle falla för min stuga, en helt ointressant bild, fanns ingen bild på stugan i fin sommargrönska utan det blev en från en regning dag!! Men så är det tydligen, kanske beror på vad jag skrev *ler* att det var ett smultronställe!
 Sedan gjuter jag massor, här är ett fågelbad ovanför, det ska jag ge bort! Även detta med gjutningen finns en mening bakom.... fast jag håller er på sträckbänken ett tag till!! ;);)
 Här är lite mera saker!
 Å ännu mera!

De första rabarberbladen har fått sätta livet till och redan blivit inplockade å ska här gjutas av!


I lördags hade vi goda vänner här och planerade för en 60 års present, K-E har fyllt och han fick i present en upplevelse som vi nu planerar för fullt! Kan nog inte skriva här om vad för jag tror hans Fru K läser här!!


I söndags var vi på 93 års kalas, min käre svärfar har fyllt och nu bjöd han på middag, vet ni vad han önskade sig och som han då fick?? Jo en CYKELHJÄLM!  Ända fram till att han fyllde 90 var han här hos oss någon dag under vårbruket och satt å harvade! Han är verkligen stil going strong den mannen!


Ja så var det Valborg, måste nog tillstå att vi aldrig firar detta, för det mesta så är vårbruket i full gång och sedan kan vi både höra musik och se fyrverkeri från Kroppefjäll här hemma ifrån!

Önska nu er alla en fin Valborg å så hoppas vi att våren kommer på riktigt!

Kram Iréne

Etiketter: , , ,

17 kommentarer:

Klockan 30 april 2012 kl. 00:50 , Blogger Rigmor sa...

Milde tid...här händer det saker!!Ingen ska komma och påstå att du ligger på latsidan!! så fin soffan blev!!
Du har nog alldeles rätt, det handlar nog om vad man skriver, inte bilderna, när man ska välja semestermål. Det har man ju lärt sej av resekatalogerna också, de där hotellen med havsutsikt är ju inte riktigt alltid vad de lovade...Kul att du redan fått bokningar!!
Det var mej en hurtig svärfar!! Å det är väl så ålderdomen ska vara, om man fick önska och välja. Still going strong in i det sista.
Önskar dej en riktigt skön valborg!!
Kram kram

 
Klockan 30 april 2012 kl. 01:16 , Blogger bakom berget sa...

Oj va mycket du har hunnit med! Inte undra på att det inte blir så mycket bloggande:o)
Men vad gör det! Det kommer och går ju det där med blogglusten.
Nej, vi firar inte Valborg på nåt särskillt sätt vi heller. Ärdet fint väder, så grillar vi och tar oss ett glas vin på altanen. Men forsränningen och det andra inne i stan, det får vara för min del.
Ha en skön Valborg, vad du än tar dig för!
KRAM Åsa.

 
Klockan 30 april 2012 kl. 01:24 , Blogger annika sa...

Vilken härlig energi du har! Kul att se vad du gör och spännande att få veta vad du ska ta dig för med alla dina fina gjutgrejer.
Vilken inställning din svärfar har.
Kul att ni har fått stugan uthyrd.
Valborg kanske vi firar med att gå till slottet för att lyssna på vårsånger och se fyrverkeriet...vet ännu inte. Fyrverkeriet ser vi från övervåningen hemma om vi inte kommer i väg.

Ha en skön Valborgshelg

Kram

 
Klockan 30 april 2012 kl. 02:53 , Blogger EM sa...

Inget speciellt firande här heller. Tror att det härstammar från häst-tiden, då alla dagar var likadana. Inga lediga dagar...Alla måsten... men visst saknar jag dom.
Kul att ni får uthyrt, sen snurrar det bara på.
Nu drar det snart ihop sig för vår resa, det ska bli så roligt.
kram elsamarianne

 
Klockan 30 april 2012 kl. 03:36 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

hej goa Irene! Inte skriver du om samma inte..lika intressant varje inlägg må du tro!! Härligt med uthyrning i sommar:))..Ja här hinns inte med så mycket dator heller för tillfället! Kram o trevlig Valborg ändå! / Gunilla

 
Klockan 30 april 2012 kl. 04:29 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Irene´!
Vad du hinner med...Sover du aldrig ;P !
Så vackra saker det blir när du gjuter, du har verkligen en konstnärlig ådra !
- Att få bo i ett smultronställe är väl allas dröm ...Och hos er får man alltså hyra ett !
- Tänk att vara så pigg och alert när man är över nittio år, det är ju otroligt !
Här firas det inte heller så värst mycket valborg. - Grillat blir det i alla fall till middag.
Ha en trevlig kväll !
Kram Anneli ♥

 
Klockan 30 april 2012 kl. 07:31 , Blogger barbrok sa...

Önskar dig en fin valborg! Vad mycket fint du gjutit.
Vet du? Jag har både gjutar och bloggartorka.Har liksom inte tid känns det som. Har massor jag borde gjort helst igår. Har i alla fall ANTLIGEN fått fröerna i jorden i växthuset och nåt jag har tid till det är att resa. I morgon bitti tidigare än tuppen blir det Mallis. En vecka helt ensam o övergiven, hihi. Nä nu då man inte jobbar kan man ju hoppa på billig restresa och eftersom man inte är så hjälplös är det bara att åka då andan faller på.
Kram Barbro

 
Klockan 30 april 2012 kl. 08:44 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är bra att få lite peppning för i år ska jag baskeremas gjuta något, åtminstone ett fågelbad! Blev förvånad över hur stora mina rabarber redan blivit.

Önskar dig en underbar Valborg!

Kram,
Regina

 
Klockan 30 april 2012 kl. 09:33 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Glad Valborg vännen!!!
Klart folk vill komma ut på landet o bo i stuga på sommaren - vad är väl som landet en sommardag?
Kramiz Kramiz o ha en go kväll. Vi firar inte heller Valborg, alltså med eld o så.

 
Klockan 30 april 2012 kl. 11:24 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Vad kul att stugan redan blivit uppbokad:)

Finfina saker du gjutit, vad duktig du är. Vet att mamma är sugen på att börja gjuta i betong, får se om hon gör slag i saken.

Här firar vi inte Valborg heller, det blir en lugn kväll framför tv:n, både jag o sambon känner av vår pollenallergi..

Kraam Jenny

 
Klockan 30 april 2012 kl. 11:31 , Blogger Unknown sa...

Vad mycket du har hunnit med! Jag beundrar din energi!

Önskar dig en mycket trevlig Valborg!
Kram kram
Nelya

 
Klockan 30 april 2012 kl. 11:42 , Blogger Vardag och flärd sa...

När jag bodde hemma var jag varje år i Rostock och firade Valborg, åh vad jag saknar det! Ja, jag erkänner att jag längtar hem!
Ha en fin Valborg och Första Maj, vännen!
Kram Eva

 
Klockan 30 april 2012 kl. 11:44 , Blogger Fröken Tindra sa...

Vad kul att du fått några bokningar!
Och vad du grejar! Roligt! Vad skall det bli av gjutandet tro?
Hoppas att du har en skön Valborgskväll!
Kram!

 
Klockan 30 april 2012 kl. 23:47 , Blogger Solstrimmor sa...

Glad första maj till dej! Kul att du fått så många veckor uthyrt på ditt smultronställe redan. Ditt arbete är minsann inte förgäves!

Ha det gott bland dina betongalster!
Kram Eva-mari

 
Klockan 2 maj 2012 kl. 00:16 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh vad duktig du är!!!
sådan kreativitet!

Hoppas du får en fin vecka
Kramar Kathrine

 
Klockan 2 maj 2012 kl. 07:29 , Anonymous Mormors gård sa...

Vilka fina saker du tillverkat!!
Jag har inte heller bloggat på evigheter, jag njuter så av att fixa och gräva utomhus. Här är det ändå alltid lika trevligt och inspirerande att titta in :)
En riktigt skön fortsättning på veckan!
Kramar, Jessica

 
Klockan 2 maj 2012 kl. 08:34 , Blogger Tre Tanter sa...

En fin maj vecka önskar vi dig!

kram 3 tanter

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida