måndag 2 april 2012

Pank och fågelfri!!!

Hej alla vänner!
Japp nu är man pank å fågelfri ;)! Men vilken vecka jag har haft, jobbat skjortan av mig och varit mormor i flera dagar och så under helgen kom lille Vilgot hit hem till oss en sväng! Haha så jag har inte ens hunnit tänka på att jag är ledig från jobbet nu! Känns som vanligt får jag nog säga, men det blir nog annorlunda när det gått ett tag!

 Så här har ni min triss i killar! Dessa helt underbara små gryn! Man är så rik på kärlek från dessa små!
 Detta bord är min fars, å det har stått på "Smultronstället" där jag kände att det var för många bord å inget att förvara handdukar, lakan m.m.i, så ett stort skåp som stog här hemma i köket fick fara iväg till stugan å detta bord med hem!
 Detta bord fick byta plats, stog i hörnet där fars bord nu står, å här stog det stora skåpet.... ja här gäller det att hänga med i svängarna var allt har ståt;)))......

Här är det tyst å stilla nu när alla har åkt, men det blåser riktiga vårvindar ute, fast solen tittar fram lite då å då! Lilla Violen här ovanför står precis nedanför trappsteget vid lilla huset på "Smultronstället" vi har ännu undvikt att trampa på henne!
Inväntar ett samtal för att åka å hämta en våningsäng till ett av husen jag håller på att fixa med, katten Birger försöker sig på en tur på tagenterna, han är väldigt glad att allt är som vanligt, det där med små barn är inget för honom!

Nu ska jag fixa en kopp kaffe och hälsa på hos er alla! Kram Iréne



Etiketter: , ,

13 kommentarer:

Klockan 2 april 2012 kl. 06:13 , Blogger annika sa...

Du har fullt upp som vanligt. Men ...så härligt för dig att vara ledig ett tag nu. Ha en härlig vecka med allt du ska fixa med.

Kram

 
Klockan 2 april 2012 kl. 07:32 , Blogger VillaKarlslund sa...

Vilka sötingar du haft hos dig:))
Bra när man kan byta möbler så där,för oftast vill man ju inte kasta fina användbara möbler,kanske bara förnya sig lite:))
Bra att ha två ställen då:)

Bilder från Gambia kommer;)
för kameran måste ju bara med:)

Ha en fin påskvecka
Kraam Tina

 
Klockan 2 april 2012 kl. 08:05 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Kikar in för & önska en härlig Påsk
Kramiz
Sus

 
Klockan 2 april 2012 kl. 08:52 , Blogger Fru C sa...

Hoppas du fick din kopp kaffe och naturligtvis den där våningssängen ;)

Påskkramar//

 
Klockan 2 april 2012 kl. 09:34 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

GRATTIS till ledigheten! Underbart steg du tagit tycker jag!! Härligt söta ungar du visar också minsann...Själva efterrätten det se' Kramis Gunilla

 
Klockan 2 april 2012 kl. 11:09 , Blogger Anna Stenberg sa...

Oj vilket otroligt vackert hus!!!! Och fina barnbarn! Lycka! GLAD PÅSK! Anna

 
Klockan 2 april 2012 kl. 11:28 , Blogger Rigmor sa...

Skrattar när jag läser om Birger...likadant här, finns inte tillstymmelse till kattdam när barnbarnen är här, men så fort de stänger dörren så tittar två förskrämda damer fram...
Ser att du har fullt upp redan!! Å vilka fina bord sen...!! Särskilt bord nr 2...Önskar att jag hade lite större hus så jag också fick rum med lite mer gamla möbler, älskar gammalt!!
Så fina killar i soffan...å visst är vi rika!! Så in i vassens rika...!!
Kram kram

 
Klockan 2 april 2012 kl. 11:30 , Blogger Vardag och flärd sa...

Dina små gossar är så rara och barnbarnen är det viktigaste som finns!
Du donar och grejar och visst är det roligt att ändra lite till det bättre ... tror man i alla fall.
Ta nu väl vara på din ledighet!
Kramar Eva

 
Klockan 2 april 2012 kl. 12:30 , Blogger Änglarna finns sa...

Härligt vännen!!!
Strunta i om du är pank..fniss...det viktigaste är..att du mår bra..och har det gott med de dina!!
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 2 april 2012 kl. 23:01 , Blogger Viola sa...

Låter som du haft som jag.. en lika intensiv men rolig helg :) ta nu hand om dig...jag ska försöka att ha en Viola-dag, inga måsten idag...njuta...kram

 
Klockan 3 april 2012 kl. 00:30 , Blogger Solstrimmor sa...

Härligt med barnbarnen! Jag får träffa alla mina på långfredagen:O) Då far vi till Falun på hopslaget 1 och 8-årskalas och påskmiddag! Ska bli kul att träffa hela släkten (nästan)!

Fint farsbord som kanske passar bättre nära dej?

Ha det gott.
Påskkram Eva-Mari

 
Klockan 3 april 2012 kl. 06:24 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så mysigt med barn barn barnen på besök!!!
Mycket fina bord du visar!
Hoppas du och de dina får en riktigt Glad Påsk
Kramar Kathrine

 
Klockan 3 april 2012 kl. 22:09 , Blogger Stina sa...

Så mysigt, och vilka goa ungar.:-) Kram Stina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida