onsdag 7 mars 2012

Lite vårpyssel och huvudvärk!

Hej alla vänner!
Hoppas alla har det bra?  Jag har huvudvärk, sovit väldigt lite i natt, känner mig som en urvattnad trasa just nu!!
 Så för att inte sluta ögonen stående, så fick jag gå ut en stund till verkstaden å göra färdigt mina små ljuslycktor, det är en present och lite gula i färgen, framgår inte utav bilden direkt!
 Sedan hade jag piggnat till..... lite i alla fall, var vaken och fick för mig att åka till staden Vänersborg, skulle besöka två affärer... jag är lite sådan att jag gör de ärrenda jag ska och inget annat, tycker dock om att gå i affärer men på mina villkor! Så Blomsterhallen besöktes och en del fröer inhandlades. Tänker varje gång jag har misslyckas med att driva upp blommer själv " snälla Iréne nästa år köper du färdiga"....... fast de har jag glömt då!!!

Sedan vidare till Tygladan och köpte tyg till gardiner till de små husen på " Smultronstället! Husen ska inredas som ett blått å ett grönt! Sedan hittade jag en så söt vit gardinkappa till vårat hus, så den fick oxå följa med hem!

Sedan såg jag dubbelt när jag åkte hem.... så ringde min kära Mor å hon fick bju mig på kaffe!

Nu tar jag lilla Ztella med mig å lägger huvudet på kudden, tills nästa pass i kväll, ska på tävlingsmöte!

Må väl alla goa vänner! Kram Iréne

Etiketter: , ,

12 kommentarer:

Klockan 7 mars 2012 kl. 07:02 , Blogger bakom berget sa...

Va jobbigt me huvudvärk...fy! Skönt att den gav med sig så att Du fick lite uträttat.
Tyglada, det låter så inspirerande. Önskar att jag hade en sån här oxå.
Nu ska jag ta lite kaffe, annars har väl jag oxå huvudvärk snart :o)
Kram å hej!

 
Klockan 7 mars 2012 kl. 07:09 , Blogger barbrok sa...

Men herregud vad mycket du hunnit! Hade jag haft huvudvärk hade det blivit sängen o sen inget mer den dan.
Var också o köpte lite fröer idag, men bara till tomater. Växterna får bli på fredag då det är hem- och trädgårdsmässan!
Kram
Barbro

 
Klockan 7 mars 2012 kl. 07:10 , Blogger Änglarna finns sa...

Hoppas att huvudvärken har gått över!!
Håller med dej om att så fröer...men skam den som ger sig..hihi.
Önskar dej en fortsatt..förhoppningsvis..bra dag!!
Kram Annika

 
Klockan 7 mars 2012 kl. 07:14 , Blogger Jenny sa...

Usch, inte kul med huvudvärk, hoppas den ger med sig!

Vad fina dina ljuslyktor är, den som får dem i present kommer att bli glad:)

Sköt om dig,

Kraam Jenny

 
Klockan 7 mars 2012 kl. 07:21 , Anonymous Anonym sa...

Just nu har jag det inte så bra! Du vet vad som hänt maken. Tillvaron har drastiskt förändrats här med oro. Man ska också klara pressen/stressen och inte veta hur den närmaste framtiden ser ut. Själv går jag omkring med ett kanonhögt blodtryck blev insatt i fredags på ytterligare en blodtrycksmedicin.

Mycket tankar som far omkring i huvudet känns som en brandstorm...

Jag kommer att ligga lågt med bloggkommentarer en tid!

Hoppas din huvudvärk gått över! Vilken energi du har. Glöm inte att andas och var rädd om dig.

Varm kram
Renate

 
Klockan 7 mars 2012 kl. 08:23 , Blogger annika sa...

Jag smyger in så jag inte väcker dig...tror att du behöver sova lite. Så fina ljusstakar.
Vet du att jag tror att jag var i tygladan förra året då vi for till Kungshamn. Den ligger väl i Vänersborg...en stor lada med två våningar tyg?
Var rädd om dig nu så du inte kör för hårt på slutet innan ledigheten.

Kram

 
Klockan 7 mars 2012 kl. 08:51 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Såå roligt, men hur kan jag ha missat? Vår sommarstuga ligger i Dals-Rostock.Museeum? Finns ju ett uppe vid vägen vid Örtagården menar du det? Jag måste visa din blogg för min man han känner säkert igen huset. Vi handlar ju i Mellerud så åker därimellan lite då och då.
Kul! Ja då dyker vi kanske upp någon gång:)
Kram/
Berit

 
Klockan 7 mars 2012 kl. 11:29 , Blogger Vardag och flärd sa...

Huvudvärk och dåligt med sömn - du vet väl att det nästan är fullmåne! Jag sov inte en blund inatt så denna dagen har varit helt fel och vedervärdig. Kul att du fick handlat lite gardintyger i alla fall!
Ha det gott vännen och sov inatt!
Kram Eva

 
Klockan 7 mars 2012 kl. 23:58 , Blogger Rigmor sa...

Hoppas den här dagen började bättre...
Å du...du är inte ensam när det gäller det där med frön!! Varje vår så vill jag så mycket...men sen liksom blir det mindre och mindre...och när det är dags att plantera ut så är det bara några ynka små krukor kvar. Men i år är fönsterbrädan åter fylld med burkar med små olika frön i...
Krya på dej!!
Kram kram

 
Klockan 8 mars 2012 kl. 03:48 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Usch, huvudvärk kan vara förlamande och att du orkade göra så mycket ändå. Ljuslyktorna var jättefina och liksaså tygerna. Hoppas du har en bradag idag!
Agneta kram

 
Klockan 8 mars 2012 kl. 09:28 , Anonymous Mormors gård sa...

Hej! Hoppas huvudvärken har gett med sig! Vilka rara bilder av dina kära små i senaste inlägg :)
Klart du skall ha lite blomfröer nu, vänta bara så blir de hur fina som helst då du nu har tid att riktigt rå om dem den här våren :)
Kramar, Jessica

 
Klockan 8 mars 2012 kl. 09:59 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Inget vidare med skallavärk!!!Men vilka fina ljuslyktor du har gjort ....va duktig du är!!!
Kramar lotta

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida