onsdag 29 februari 2012

Jag tar en Time out.......

Hej alla vänner!
Japp jag tar Time out..... ni har ju fått lite vibbar från mig!! Men nu är det inget vanligt break ;)!
Så nu börjar mitt nya liv den 1 April!
 Ja vad är det nu då *ler* inte Time out från bloggen i alla fall, den kommer jag till att vårda ännu mera framöver!
Jo från 1 April har jag tagit tjänstledigt från jobbet i ett halvår! Så härligt när jag väl bestämde mig.
 Varför gör man en sådan sak, tro?! Jo jag har jobbat som pers,assistent i 10 år, där jag är nu har jag varit i 7 år, ensamarbete för det mesta, vi är ändå 3 st som jobbar där men aldrig tillsammans mer än 1/2 tim vid byte av turer. Har känt under vintern att jag inte ger allt, har härliga arbetskamrater, er Bi å E-L kommer jag till att sakna! Så ett halvår har jag på mig att se hur jag gör i fortsättningen!
 Vad ska jag då göra?!  Haha sysslolös kommer jag inte till att bli, men man måste ju sätta händerna i något, så jag ska börja jobba inom vårat företag med kontorsbiten, ska avlösa mannen i huset med alla papper hit å dit! Sedan har ju "smultronstället" ett antal stugor, så jag ska försöka få igång lite uthyrning, vi kommer att finnas med i tidningen Lands stugbilaga nu i Mars!

Nix nu något annat..... har haft underbart väder här idag, så jag åkte in å köpte lite blommer och planterade i mina terriner, ja ni ser ju några av planteringarna här på bilderna!

Sedan har jag gjutit lite i betong under eftermiddagen, var länge sedan men solen gör underverk å man vill börja greja med olika saker ;)!

Ha nu en fin kväll alla goa vänner! Kram Iréne

Etiketter: ,

12 kommentarer:

Klockan 29 februari 2012 kl. 09:17 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Vilket modigt beslut och roligt att få göra något annat ,Jag är avundsjuk, har varit 31 år på samma företag men med flera olika arbetsuppgifter
Ha en skön kväll

 
Klockan 29 februari 2012 kl. 09:56 , Blogger Cajsas Faster sa...

Våren kan få en att besluta och önska mkt nytt för framtiden. Lycka till! Modigt av dej och klokt att våga/vilja prova nåt nytt!

Må så gott i vårsolen!

Kram Marie

 
Klockan 29 februari 2012 kl. 10:21 , Anonymous Anonym sa...

Låter som ett klokt beslut och ett halvt år har du på dig att fatta ditt definitiva beslut.

Sysslolös lär du knappast bli med dina projekt.

Lycka till!

Onsdagskram
/Renate

 
Klockan 29 februari 2012 kl. 10:23 , Anonymous Mormors gård sa...

Det är alldeles rätt av dig att ta "time-out" om du känner att det är vad du behöver... Härligt att få ägna sig åt saker man tycker om att göra, inte bara sådant man måste göra :)
Kramar, Jessica

 
Klockan 29 februari 2012 kl. 11:21 , Anonymous Anonym sa...

Ops vad modig du är. Tänk ett helt halvår, avis....
Så underbart skön nu när det går mot vår och sommar.
Så fint du planterat, passar perfekt med lite blommor i terrinerna.
Må så gott
AC

 
Klockan 29 februari 2012 kl. 12:31 , Blogger annika sa...

Vilket klokt och bra beslut! Ibland behöver man få lite ombyte. Om man bor på samma ställe med samma man då kan man väl få lite omväxling i jobbet :))
Lycka till!

Fina terriner.

Kram

 
Klockan 29 februari 2012 kl. 13:17 , Blogger Fru C sa...

Blev lite rädd där.....men time outen gällde ju som tur var inte bloggen.

Förändring är aldrig fel.....vi har ju bara ett liv ;)
Kramar//

 
Klockan 29 februari 2012 kl. 13:36 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh vad jag blev kall...trodde det var blogguppehåll!åh va kul att du gör nåt sånt,helt rätt! det skulle man önska att man vågar om man känner sej likadan..Kram på dej / Gunilla

 
Klockan 1 mars 2012 kl. 00:25 , Blogger Vardag och flärd sa...

Grattis till ett jättebra beslut! Jag vet att du kommer att ha fullt upp ändå, förstår egentligen hur du hunnit med att jobba! Åh, så härligt det låter att få ta tag i sina egna saker som står och väntar!!
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

 
Klockan 1 mars 2012 kl. 07:06 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen! Blev lite orolig...att du skulle sluta blogga..hihi..
Gör du helt rätt i...testa ngt annat..låter fantastiskt bra!
Förstår att du kommer att sakna delar av arb..men så är det ju. Detta kommer att bli jättebra!
Önskar dej en fortsatt ljuvlig dag!
Kran Annika

 
Klockan 1 mars 2012 kl. 08:16 , Blogger Rigmor sa...

Men va roligt!! Man ska våga för att vinna heter det ju...och ibland måste man ge sej tid och tänka efter, ett klokt val tycker jag. Nu hoppas jag att du kommer att få ett riktigt innehållsrikt halvår, med nya idéer eller också kommer du på att det var nog bra som det var...huvudsaken det känns bra!!
Vilka fina terriner du har, och ännu tjusigare blev det med blommor i!! Får nog leta i mammas gömmer, jag har på känn att det finns en där som nog vill flytta hit...
Ha en bra kväll!!
Kram kram

 
Klockan 1 mars 2012 kl. 09:57 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det tror jag var ett bra beslut. Det är nyttigt att ändra på vardagen om man har möjlighet och känner man frustration är det nog väldigt nyttigt så man inte går över i nån sån där eländig gå i väggen grej. Jag tror du kommer att få det jättebra och en underbar tid kommer nu också!
Bra gjort!
Agneta kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida