fredag 24 februari 2012

Hemtrevnad!

Hej alla bloggvänner!
Tror att min förkylning försvann när solen tittade fram å vi fick + grader! Så härliga dagar har vi här i Dalsland! Fast något får jag väl klaga på..... dessa eländiga hästhagar som nu blir, fy vad hästarna ser ut på benen!!! Tur att jag slipper tvätta dom *ler*
 Den här boken fanns i paketet jag fick för några dagar sedan, spännande ska det bli att läsa!
 Inte ofta man får en bok där författaren har signerat å skrivet en liten hälsning, Tack Eva-Marie, började läsa i går kväll!

Det andra paketet hämtade jag hos Marie med blogg och affär i Dals-Långed, Hemtrevnad! Hon har målat en rullgardin med mitt hus på, så fint å vilket arbete hon har lagt ner! Här är bara smakprovet ni får se när den hänger uppe senare och förstora gärna bilden! Marie har målat detta helt för hand, alltså jag förstår inte hur hon kan! Tack söta vännen för rullgardin och en mycket trevlig stund i din affär!


Nu ska jag vara hantlangare haha, vi målar alla fönster på huset, så nu ska nymålade och putsade fönster hängas tillbaka och några andra tas ner!

Å på söndag åker jag till Skandinavium och kollar hästar på Göteborgs Horse Show, så kul det ska bli, ska se Världscupshoppningen med många stora namn!

Hälsar flera nya läsare på min blogg Välkommna hit, hoppas ni ska trivas med mig! Ha en fin helg alla goa där ute i Världen! Kram Iréne

Etiketter: , ,

16 kommentarer:

Klockan 24 februari 2012 kl. 01:28 , Blogger Jenny sa...

Hej Irene!
Wow, vilken fin rullgardin, vad duktig hon är Marie!!

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

 
Klockan 24 februari 2012 kl. 02:12 , Blogger barbrok sa...

Vilken häftig rullgardin!! Inte kul med hästarnas ben i lertider! Så får dom väl för sig att rulla sig oxå...
Kram

 
Klockan 24 februari 2012 kl. 02:53 , Blogger bakom berget sa...

Vi läser samma bok just nu Du och jag ( som flera andra lyckliga) Den verkar lovande ska jag säga :o)
Vilket jobb Ni har som skall måla alla dessa fönster. Men jag kan tänka mig att det blir fint och att det kan behövas ibland.
Grattis till den vackra rullgardinen och ha en fin helg på hästtävlingarna.
Kram från Åsa.

 
Klockan 24 februari 2012 kl. 04:27 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Ooops vilken fin rullgardin! Va käckt att göra så! Du bloggen är viktig för mej med så goa vänner som du b la så vill jag ej missa för mycket men så är det tyvärr ibland! Fast man får lite abstinens allt..ha en trevlig helg gumman ♥ Gunilla

 
Klockan 24 februari 2012 kl. 04:52 , Blogger Uttan sa...

Så fin rullgardin, den vill man ju inte rulla upp utan ha nedrullad jämt.....

Här håller förkylningen i sig över 14 dagar nu med hosta och stackars Mannen som skulle åka kortvasan idag e sjuk :(

Måla fönster oj det skulle vi också behöva göra det är verkligen ett jätte jobb.

Trevlig Helg!
Kram!

 
Klockan 24 februari 2012 kl. 05:09 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mmm..
Låter som en härlig helg
Mycket arbete & sen få åka till Göteborg.
Jätte fin gardin Så duktig hon är.
Ha de så mysigt i helgen
Kramisar
Sus

 
Klockan 24 februari 2012 kl. 06:50 , Blogger Fågel Blå sa...

Wow vilken rullgardin så fin!!!!
Hoppas din helg blir fin!
Kramar Kathrine

 
Klockan 24 februari 2012 kl. 07:00 , Blogger Elzie sa...

Har du också fått boken? Den är så himla mysig tycker jag. Hade önskat en fortsättning men författaren ville inte, haha.
Vilken rullgardin. Helt otroligt fin. Ska bli kul att se när den hänger uppe.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

 
Klockan 24 februari 2012 kl. 10:57 , Blogger hemtrevnad marie sa...

Hejsan vännen!!
Det är jag som ska tacka:)!!
Kan tänka mig att du har att göra med djuren i leran, det räcker med hunden och de fyra katterna här, lera överallt...önskar dig en fin helg!
kraam

 
Klockan 24 februari 2012 kl. 12:50 , Blogger Dröm vid havet sa...

Hej kikar in en sväng ikväll. Känner mig inte helt frisk ännu, vilken flunsa...är inne på 2:a veckan nu. Önskar dig en härlig helg /Carola

 
Klockan 25 februari 2012 kl. 00:13 , Blogger Solstrimmor sa...

Ha en fin helg och hoppas du tycker om hela boken!

Kram Eva-Mari

 
Klockan 25 februari 2012 kl. 07:48 , Blogger Skogslyckan sa...

Rullgardinen blev jättefin. Verkligen personligt. Ha en fortsatt skön helg!
Kram Pia

 
Klockan 25 februari 2012 kl. 09:39 , Blogger Rigmor sa...

Trevlig läsning...med vackert omslag!! sen blir jag imponerad av rullgardinen! Vilket jobb!! Tänk va mycket olika talanger det finns, blir lite avundsjuk...
Ha´nu en bra resa till Göteborg och kör försiktigt!!
Kram kram

 
Klockan 25 februari 2012 kl. 11:48 , Blogger Cajsas Faster sa...

Trevlig helg:)

 
Klockan 26 februari 2012 kl. 07:13 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Jag har precis börjat läsa boken! Det är lovande.
Och hästhagar ja, kan tänka mig att det är geggigt nu - usch. Bättre med Scandinavium då där det är torrt och fint och mycket blommor.
Vilka fina gardiner!
Agneta kram

 
Klockan 26 februari 2012 kl. 12:17 , Anonymous Mormors gård sa...

Vilken rullgardin! Wow!! Härligt med sådana inredningsdetaljer som man inte hittar hos någon annan!
Ha en fin start på veckan!
Kram, Jessica

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida