fredag 2 mars 2012

Vår både här å där och namngivning!

Hej alla vänner!
Först ett stort TACK för era goa kommentarer om min "Time out" från jobbet! Känns ännu bättre nu att jag beslöt mig för att göra detta! Kram till er!
 Vilka fantastiska vårdagar vi haft nu, jag fick åka å handla lite penseer å plantera i min egna gjutna betongkruka, som står på trappen! Fick med mig kamran på en rundtur å vad mycket som är på "G" ute nu!
 Här kommer mina rabarber! Flera st röda knoppar fanns det!
 Här är det påskliljor och tulpaner som är på väg upp, dessa står på grusplanen framför vårat hus, har alltid ståt ett stånd där så länge vi bott här å de kommer varje vår!


Igår höll jag på med detta.... jag krattade en av våra gräsmattor från löv å nedblåsta grenar. Fast det blir nog bara den som krattas.... min arm säger inte mer!!

En mysig helg väntar oss, ska först hämta mina "stora" grabbar från fritids å dagis, åka hit hem å greja, sedan åker vi en tur till moster Sarah å fikar på pannkakor! I morgon åker hela familjen till Arboga på namngivningsfest för lille Vilgot! Haha ni ska bara veta vad detta med namngivning å inte dop har ställt till problem för den äldre generationen. Till slut gav jag upp alla försök å tala om varför han inte ska döpas! För mig spelar det ingen roll, jag är nog ganska modern i mitt tänkande och ser det som att Vilgot får ta ställning till detta i ett mera vuxnare liv, vill han konfimeras ja men då döper han sig då! Allt brukar lösa sig!

Så under helgen hör ni inget från mig! Ha en fin vårlig helg alla goa å glada vänner!

Kram Iréne

Etiketter: , , ,

14 kommentarer:

Klockan 2 mars 2012 kl. 01:54 , Blogger Uttan sa...

Men OJ!!! vad mycket Vår Ni har hos Er. Här är det mycket snö kvar än. Gräsmattan syns inte till på våran tomt än.
Namngivning låter trevligt. Kan förstå att det blir rörigt för de äldre. Jag har jobbat i kyrkan i många år men jag är som Du öppen för vilket som.... det löser sig. Man får hänga med liksom.

Trevlig Helg!

Kram!

 
Klockan 2 mars 2012 kl. 02:40 , Anonymous Anonym sa...

Vilka härliga vårbilder du visar! Snödroppar har jag plocka in och lökväxter är på G.

Namngivning är ett bra alternativ. Själv har jag endast deltagit vid dop men är öppen för vilket som. Jag döptes i samband med konfirmationen så mitt dop minns jag väl.

Önskar dig en trevlig helg!

Kram Renate

 
Klockan 2 mars 2012 kl. 02:51 , Blogger VillaKarlslund sa...

Vad härligt att höra att du följer hjärtat i ditt beslut om time-out:)Du har ju tusen ideer och järn i elden så sysslolös blir du nog inte;)
Tack för hälsning hos mej.Börjar återfå lite kraft:)

Ha det allra bäst:)
Kraam Tina

 
Klockan 2 mars 2012 kl. 03:22 , Blogger bakom berget sa...

Oj har Du redan satt igång med vårbruket! Här har vi fortfarande snö kvar på gräsmattorna. Det kommer att dröja innan jag kan börja kratta.
Va härligt med en time out från jobbet.
Ha en riktigt skön helg!
Kram Åsa.

 
Klockan 2 mars 2012 kl. 03:57 , Blogger Vardag och flärd sa...

Det verkar bli en alldeles fantastisk helg för dig! Ha det riktigt gott och njut!
Kram Eva

 
Klockan 2 mars 2012 kl. 06:24 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!
Låter som en underbar helg!! Tycker det är ett klokt val..detta med namngivning!!!
Önskar dej en mysig helg!!!
Kram Annika

 
Klockan 2 mars 2012 kl. 10:05 , Blogger annika sa...

Ni är ju lite tidigare än vad vi är här med vårarbetet.
Bra att barnen själva får ta ställning till dop eller ej. Själv var jag 12 då jag döptes. Min syster skulle konfirmeras då så då passade vi på att bli döpta alla tre. Jag hade vit kråsblus och en grön "twistkjol" :).
Låter som en bra helg.

Kram

 
Klockan 2 mars 2012 kl. 22:36 , Blogger Fru C sa...

Men det verkar ju som du har mer 'vår' än jag har här i Halland. Fuskigt!! ;)

Snygg kruka du gjutit!

Kram//

 
Klockan 2 mars 2012 kl. 23:21 , Blogger Solstrimmor sa...

Så klokt du resonerar och tar tag i saker! Jättebra med en vilopaus från ordinarie jobb. Då får man perspektiv på livet! Lycka till och ha en härlig namngivningslördag1

Kram Eva-Mari

 
Klockan 3 mars 2012 kl. 00:18 , Blogger Viola sa...

Låter som du kommer att få en härlig helg :) ha det nu så gott och här har vi underbart vårväder, kram

 
Klockan 3 mars 2012 kl. 02:28 , Blogger Elzie sa...

Härligt att se att det kommit så långt. Har inte sett något här, men å andra sidan inte tittat så noga heller, haha.
Lyckans ost som kan ta timeout. Hade jag gärna gjort också.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

 
Klockan 3 mars 2012 kl. 04:03 , Blogger barbrok sa...

Ha en skön helg. Din egengjutna var ju hur fin som helst!!!
Döpte inte heller min dotter och du kan tänka dig vilket ståhej det var för 35 år sen!!
Kram
Barbro

 
Klockan 4 mars 2012 kl. 13:21 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter som ett klokt beslut att ta ledigt, för känns det inte bra, då måste man göra någonting åt det. Härligt med alla vårtecken du visar och jag hoppas att dagen i Arboga blev fin och stämningsfull.

Önskar dig en riktigt fin ny vecka!
Kram,
Regina

 
Klockan 4 mars 2012 kl. 23:53 , Blogger Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida