onsdag 21 mars 2012

Våren på Smultronstället!

Hej alla vänner!
Min rivstart på arbetsveckan sitter i ännu! Jag jobbade ju natten mellan mån till tis och sedan kvällen på tisdag, sov 3 tim på måndag och innan jag gick på natten hade jag ju inte sovit något större eftersom jag inte viste att jag skulle jobba, så jag var vaken i 18 tim...... så i går kväll var det någon som la sig på kudden tidigt!
 Nu till något helt annat.... våren har gjort sitt antågande till Smultronstället! Krokusar över hela gräsmattan som en lila matta!
 Även i rabatterna sticker det upp över allt, nu har J taget bort allt granris, så det är bara lila och gult över allt! Men.... vet ni vad rådjur gillar allra bäst? Jo krokusar, så en morgon var allt uppätet när S och J kom ut! Så var det med det! Fast de ska väl få mat de oxå!?

Här är det fortfarande is på sjön men i söndags hade allt gått bort, öppet vatten, så härligt! Nu börjar det dra i tarmen ;) att få ordning på allt! Men väntar till efter den 1 April då jag disponerar mina dagar helt som jag vill!

Här blåser det riktiga stormvindar, det är dock +12 grader men kallt ändå! Har gjort ett besök hos min Frissa idag, så nu är håret lite mörkare igen! Tänk vad det är mysigt att sitta hos Frissan å prata om allt möjligt, riktigt avkopplande, jag har haft samma frissa i hur många år som helst, så hon vet precis hur jag vill ha håret och vi pratar om allt, även så skvallrar vi emellanåt ;) men det är väl det man gör hos frissan eller?

Här ska vi nu äta en sen lunch, är riktig hungrig!  Kram på er alla! Iréne

Etiketter: ,

8 kommentarer:

Klockan 21 mars 2012 kl. 08:52 , Blogger Solstrimmor sa...

Snart är det 1 april :O)

Kram Eva-Mari

 
Klockan 21 mars 2012 kl. 09:35 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Ja du denna blåst...men solen har ju skinit..och ung samma gradantal här..!!
Vet när mor o far hade huset...då älskade rådjuren tulpanerna!!!! Så det var bara stjälkarna kvar...!!!
Ja du..jag var hos frissan igår..men gjorde mitt ljusare..hihi..har haft min i över 30 år..hmm..vart tog dom åren vägen??
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 21 mars 2012 kl. 09:43 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Jaa frissan ÄR ett kärt besök även för mej ska du veta,hihihi..Ja men va kul med tapeten,åh jag bara älskar den.Vi har den i gäststugan så tyvärr ser jag den inte så ofta,hahaha..Härligt att det börjar våååras..underbart.Ha det gott vännen ♥ Gunilla

 
Klockan 21 mars 2012 kl. 10:16 , Blogger Fru C sa...

Frissan ja...dit borde jag gå för mitt hår, eller hår och hår...risbunt just nu är mer sanningsenligt ;)

Härligt att det nu verkligen känns att våren är på gång/här...eller hur man nu vill se det. Förstår verkligen att du längtar till den 1 April.

Kram//

 
Klockan 21 mars 2012 kl. 10:49 , Blogger annika sa...

Vackert med alla krokusarna. Snopet att de blev uppätna...finns det inget gott åt rådjuren ute i skogen?
Det blev många jobbtimmar för dig. Skönt att få slippa det ett tag. Njut av våren!

Kram

 
Klockan 21 mars 2012 kl. 11:50 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så tråkigt med krokusarna! Rådjuren vill mumsa här också men jag strör ut blodmjöl och då får de vara ifred. Strör även runt rosorna för de gillas också av rådjuren.
Nu går det fort till 1 april!
Ha det gott vännen!
Kram Eva

 
Klockan 22 mars 2012 kl. 02:43 , Blogger himlaverket sa...

Man är ju så lycklig över våren så man kan spricka, eller hur.
Du bor ju fantastiskt vackert, må jag säga.
Kram ulla

 
Klockan 22 mars 2012 kl. 08:55 , Blogger Rigmor sa...

Vackert med krokusar...men här är det också "slut för säsongen". Eller rättares sagt, jag orkade inte sätta så många nya i höstas, så de få som fanns kvar har sork och råddjur broderligt delat på. Sen undrar jag just vem av dom som tog alla snödroppar...?? Men det måste jag sätta nya, för det måste alltid finnas!!
Förstår att det drar ordentligt i dej för att få hugga in på alla projekt. Ska bli spännande att följa det hela!!
Kram kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida