måndag 26 mars 2012

Vårstädning här och där!

Hej alla vänner!
Vilken fantastisk helg vi haft, sol hela tiden, blåst lite kallt men då ska vi minnas att vi fortfarande är i Mars månad!!!  Vi har tillbringat mycket tid på "Smultronstället" med städning och att sätta ihopa våningssängar, alltså beg sängar där alla muttrar och skruvar ligger huller om buller.... ja vi rev oss i håret ett antal gånger ska jag säga men upp kom en i alla fall!
 Hade kamran med och tur var väl de när jag hittade en blåsippa och ett bi, ja förstora bilden så ser ni nog det lilla biet! Hihi jag kröp nästan efter det för att få en bild!
 Och så börjar mitt "ogräs" att blomma! Min gräsmatta innehåller dessa blommor nu på vårkanten, jag hatar dom...... *ler* mattan är precis "knökfull" av detta gula otyg!
 Även växthuset och de små miniväxthusen fick sig en genomgång med vatten och slang, så nu är det bara att så när alla tyger på syrummet är borta, börjar att så inomhus och då passar syrummet bäst!

Gjorde lite annorlunda med påskriset och uteslöt fjädrar. Byte ut den svarta grenen i betongfoten å satte dit ris istället! Köpte lite annorlunda saker å hängde i! Ombyte förnöjer, heter det ju!!

Ja nu börjar jag nedräkningen till 1 april, har 4 dagar kvar att jobba! Ångrar inte en minut att jag gjorde detta, har så mycket att sätta händerna i!

Nu lite mat i magen å sedan jobb under eftermiddagen! Ha en fin dag alla fina vänner!

Kram Iréne

Etiketter: , ,

13 kommentarer:

Klockan 26 mars 2012 kl. 05:05 , Blogger Stina sa...

Härligt med vår. Man blir så glad.:-) Kram Stina

 
Klockan 26 mars 2012 kl. 05:17 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh va mycket ni pysslat med ihelgen då!
Blir bra med växthuset där sen...
Tack för titten..Kram Gunilla

 
Klockan 26 mars 2012 kl. 05:58 , Blogger barbrok sa...

Jaså det är 1 april det smäller!! Bara att gratulera dig, jag vet ju hur njutningsfullt det kan vara och att dagarna ändå inte räcker till! Vilket välstädat växthur, jag törs nog inte närma mig mitt än, gamla tomater o sånt jag inte tog reda på i höstas.....bör nog också gå över det med högtryckssprutan. Fast sen! Kanarieöresa först!
Kram Barbro

 
Klockan 26 mars 2012 kl. 06:54 , Blogger Vardag och flärd sa...

Jag har också mängder av gula vårlökar i gräsmattan men jag tycker inte det gör så mycket, de försvinner snart.
Ditt växthus ser så prydligt ut, vågar inte visa mitt!
Du kommer säkert inte att vara sysslolös en minut när du slutar jobba, du är så energisk som nån kan bli!
Kram Eva

 
Klockan 26 mars 2012 kl. 08:35 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Nu har jag lite svårt att hänga med här i svängarna:) nykomling o allt.
Smultronstället. Sommarhus? nä alltså bor man i sånt hus som du behöver man väl ingen sommarstuga, eller?? kanske vill man bo lite mindre på sommaren..hihi..vilka spekulationer du. 1 april - vad händer? Startar eget? Nu ska jag vandra runt lite här o se om jag finner några vettiga svar:)

Kramiz

 
Klockan 26 mars 2012 kl. 08:45 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Oj Oj vilket ställe Ni bor på!! Kollade Er hemsida. Helt underbart.
Men jag vet fortfarande inte vad du ska göra 1 april..haha.
Kanske lägga av med din sidogöra, dvs jobbet, för du verkar ha alldeles tillräckligt med jobb hemma:)

Kramiz igen

 
Klockan 26 mars 2012 kl. 10:37 , Blogger Rigmor sa...

Förstår att det kliar i fingrarna och snurrar i huvudet nu!! Men du måste ta dej tid att njuta också!! Men spännande är det förstår jag.
Fint påskris du fått till. Här har jag inte ens bestämt om det ska fram några påsksaker eller ris, jobbar hela helgen så det lär bli minimalt med firande. men det förstås, mannen i huset kanske vill "påska" lite...
Kram kram

 
Klockan 26 mars 2012 kl. 11:11 , Anonymous lotta sa...

Jag blir såå nyfiken, vad händer första april??
Lite avundsjuk blir jag på dina underbara vårbilder.... Här uppe i norr går vi i väntans tider!! Kram Lotta

 
Klockan 26 mars 2012 kl. 11:20 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Jaa, snart är mars slut! Svisch så fort går tiden.
Och vårlök som är så fint, jag minns när jag fick syn på sådana första gången, jag var barn då, jag tyckte dom var så fina och det tycker jag fortfarande. Men jag har ingen gräsmatta med vårlökar i så jag säger inget.....
Så fint du har gjort och vilken energi!
Agneta kram

 
Klockan 26 mars 2012 kl. 11:23 , Blogger Tre Tanter sa...

Här är det verkligen vår :) härliga bilder, idag kan du få läsa om min första kärlek, Joe hette han, ha en fin vecka, 3 tanter

 
Klockan 27 mars 2012 kl. 00:04 , Blogger Viola sa...

Härligt med vårstädning, ska fortsätta i trädgården idag...måste ju bli fint till stora helghändelsen, kram

 
Klockan 27 mars 2012 kl. 01:51 , Blogger Solstrimmor sa...

Du har så otroligt mycket idéer! Kul när du får utveckla dom i lugn och ro!! Snart är det april:)

Sköt om dej.
Kram Eva-Mari

 
Klockan 30 mars 2012 kl. 12:25 , Blogger Dröm vid havet sa...

Längtar till våren och sommaren, när man ser bilder som dessa, ha en trevlig helg!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida