onsdag 28 mars 2012

Mormor för hela slanten!

God morgon alla vänner!
Denna vecka har jag varit mormor nästan på heltid.... till Elias, som har haft feber och är förkyld.
 Vi har haft kappkörning med bilar, här står alla på rad, redo för start! Elias har varit trollkonstnär med stav å hatt, då satt man inte säkert!!!
 Trolltyg i tomteskogen har vi sett ett antal gånger *ler* så nu vet jag vad den handlar om.... en riktigt mysig film med troll å tomtar!

Igår onsdag gick vi ut en sväng, Elias är nu feberfri, så vi måste få gå ut å röra på oss....våra steg tog oss till lekplatsen, där Elias gungade, klättrade och grejade med allt möjligt! Mormor fick syn på en glaskula å då var skattjakten i full gång.... vi hittade ett riktigt bo med glaskulor nedgrävda i sanden...... vi grävde och plockade, Elias händer räckte inte till utan det blev mormors händer som fick bära hem dom! Tänk att glaskulor kan man ha roligt med en hel eftermiddag!

Här hemma har det inte hänt så mycket...mer än lite omflyttning av några bord och ett stort skåp, bilder kommer.

Nu ska jag ut till hästarna och släppa dom, idag är det riktigt vårväder..... blåst,kallt och så försöker solen sig fram!

Ha en fin dag! Kram Iréne

Etiketter: ,

15 kommentarer:

Klockan 28 mars 2012 kl. 22:23 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag är övertygad om att Elias har haft en riktigt skön tid med mormor och fått tillfriskna i sin egen takt.Här skiner solen och inte rör det sig mycket i trädtopparna, temperaturen står på noll, men med solens hjälp kanske den ökar något.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

 
Klockan 29 mars 2012 kl. 01:20 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det går väl an att vara sjuk om man får vara hos mormor!!
Agneta kram

 
Klockan 29 mars 2012 kl. 01:32 , Blogger Rigmor sa...

Tänk va bra det är med en mormor!! Å tänk så mycket man får njuta av som mormor sen...troll och tomtar och en och annan kram kan jag tänka mej att det blir!!
Du har rätt, det är nog det här som är riktigt vårväder, det som var för ett par dagar sen var nog mest en hägring...!!
Kram kram

 
Klockan 29 mars 2012 kl. 02:41 , Blogger Elzie sa...

Så kul med lite tid för barnbarnen. Och Trolltyg är för härlig. Jag tyckte det var så tråkigt när dom tog bort den från tv så jag var tvungen att köpa den själv, haha.
Nu är det inte många dagar kvar till ledigheten. Hoppas du kan njuta av den och inte blir förkyld du också.
Kram Elzie

 
Klockan 29 mars 2012 kl. 02:56 , Blogger Fågel Blå sa...

Så mysigt med barn barn,,, stackars liten,, hoppas han är bättre nu!

Kramar Kathrine

 
Klockan 29 mars 2012 kl. 05:32 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh visst är det mysigt att vara mormor o farmor några dagar ibland! Så nu hoppas jag han är pigg igen! kula det var tider det när man höll på med det! Kram på dej o tack för titten! Gunilla

 
Klockan 29 mars 2012 kl. 06:52 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så härligt att kunna ta hand om ett litet sjukt barnbarn och göra det fint och roligt för den lille sjuke! De är nog lyckliga över sin mormor o morfar!
Snart är det 1 april!
Kram vännen!
Eva

 
Klockan 29 mars 2012 kl. 10:07 , Blogger Gårdsromantik sa...

Förstår att ni haft full underhållninge - med trolleri och rallytävlingar :)

Vilket ovanligt vackert hus ni bor i!

Kram Maud
Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

 
Klockan 29 mars 2012 kl. 22:44 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

En sådan skatt ni hittade i sandlådan!
Det måste vara skönt att få vara hos mormor när man är dålig.

Ha en skön helg!
Agneta

 
Klockan 30 mars 2012 kl. 00:51 , Blogger Christina sa...

Härligt att ha en mormor/farmor när man är sjuk!/Lila-Christina

 
Klockan 30 mars 2012 kl. 01:42 , Blogger himlaverket sa...

Härligt med skattjakter, minns att jag också hade kulor i mina skatter för barnen och det är nog för att jag älskade kullek när jag själv var liten.
Vicken jättebra mormor du är... Lyckos ditt barnbarn som får leka med sin mormor;)
kram ulla

 
Klockan 30 mars 2012 kl. 13:09 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Jag minns glaskulorna från min barndom, mycket skoj hade jag med dem.
Härligt att vara mormor kan jag tänka mig.
Jasså ni har också hästar, skoj. Ja nu är det snart första April:)
Ha en go helg.
Kram/
Berit

 
Klockan 31 mars 2012 kl. 12:41 , Anonymous Mormors gård sa...

Låter som om ni haft mysigt tillsammans, du och Elias :) Tänk vad härligt att få vara med mormor då man är krasslig, speciellt en mormor som hittar på så där mycket skoj!
Ha en riktigt skön helg!
Kramar, Jessica

 
Klockan 1 april 2012 kl. 03:17 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mmmm...
Låter härligt
Ja vem har inte haft roligt med kulor.
Önskar dig en mysig Söndag
Kramiz
Sus

 
Klockan 1 april 2012 kl. 09:52 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Oh du har också varit mormor på heltid i veckan som gick, härligt. Nja nu har ju inte jag varit mormor men jag har varit farmor minsann. Har ju haft besök av minsta lillprinsen och hans mamma. Så gutt!!

Kramiz

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida