tisdag 10 april 2012

Vårpilsner!

Hej alla vänner!
Nu ska jag göra lite reklam!! Här i Mellerud har vi mycket fina saker å sevärdheter.... bl.a Kroppefjäll med fin natur, lodjur, Vita Sannars Camping, Sunnanå hamn m.m, allt faller ju inte alla i smaken...... Sunnanå t.ex där det finns båthamn och massa fina "stugor" ( förråd ska det visst kallas) ett himmla liv om detta i flera år, för att folk bor i sina förråd... kommun har gjort fel i vissa saker men jag tycker det är en härlig plats!
Så har vi.........

MELLERUDS VÅRPILSNER! Så här står det att läsa om den: Färg: Ljus, Doft: Pilsner, Skum: vit, Smak: Fin pilsner, bra beska och fyllig, Passande musik: Ove Thörnqvist Hårda bud!!! Betyg: 3,5 pilsner!
Mellerud har haft ett bryggeri mellan 1904-1959, då det gjordes gott klassiskt öl i pilsner stil! Nu har Spendrup taget upp ett recept och tillverkar detta under en begränsad tid. Vad jag tycker: ja är ingen varken öl eller pilsnermänniska, men den går att dricka!

Där bryggeriet låg i Mellerud finns nu Nordens enda Tomtemuseeum, det finns 500 tomtar allt från 1860-talet fram till andra Världskriget kan man titta på där! Om jag varit där....... nu får jag skämmas lite...men nej! Å jag som älskar tomtar! jag kan ju gå dit när som helst eftersom det är öppet hela året!

En mulen å tråkig dag i dag, tur att det inte regnar! Ska åka å hämta lite saker som jag vann på Tradera, skönt när det finns i närheten, så man slipper frakten!

Nästa inlägg kommer till att handla om när Mormor var på påsklovsresa!

Ha en fin dag alla! Kram Iréne

Etiketter: ,

8 kommentarer:

Klockan 11 april 2012 kl. 00:11 , Blogger Elzie sa...

Vad roligt att läsa om saker och ting som händer runt där folk bor. Rackarns att jag missade det tomtemuseet när vi var i Dalsland!! Hade varit roligt att titta på.
Här var det också rena skitvädret igår. Man kunde trott det var höst istället med regn och blåst. Idag regnar det inte, men inte vill jag påstå att det är så strålande, även om vi har många plusgrader, haha.
Hoppas du får en fin dag.
Kram Elzie

 
Klockan 11 april 2012 kl. 01:53 , Blogger Vardag och flärd sa...

Melleruds vårpilsner, så kul! Jag avskyr öl och pilsner men måste be syrran "köpa hem" ett par flaskor till mig, det är kuriosa.
Jag har inte heller besökt tomtemuseet, har tänkt många gånger att jag ska göra det så nån gång ska det nog bli.
Här regnar det!! Men det grönskar!
Kram Eva

 
Klockan 11 april 2012 kl. 02:51 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh det låter det!!!
Kanske man skulle pröva!
Här regnar det idag ushinamej!!!
Så jädra tråkigt, kanske man skulle ta sej en pilsner för att pigga upp sinnet!
ler!
Önskar dej en fin Vecka
Kramar Kathtrine

 
Klockan 11 april 2012 kl. 09:18 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Tack tack för härligt inlägg! Skulle nog också behöva en pilsner att varva ner med,hihihi..Jaa vikken tur att tvätten sköter sig själv nu för tiden...Deklarationen gick som ett smort så det var lika bra att ta med min med...Kramelikram/ Gunilla

 
Klockan 11 april 2012 kl. 09:28 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Tänk att det alltid skall vara så...att man blir hemmablind.
Men men..tomtarna finns ju kvar...:) blir säkert ngn gång som du går dit!
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 11 april 2012 kl. 12:30 , Blogger Viola sa...

Så trevligt...ännu trevligare är om du kommer ner på bloggträff, kram

 
Klockan 12 april 2012 kl. 10:20 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

God afton i stugan!!!
Kul med egen pilsner, tänk förr vad mycket härliga lokala drycker o mat de fanns. Kul de tar upp sånt ibland. Jag är inte heller speciellt förtjust i öl eller pilsner, men en kall en het sommardag är gutt:) vi har en kompis i Tyskland som alltid tar med sig en lokal öl därifrån när de kommer, den är försvinnande god o finns bara där:) så har den fina flaskor också.

Vi har haft jättefint väder idag, sol o varmt. Men när solen går ner blir de huttrigt:)

Tradera ja, de e kul. Har just lagt ut lite grejer o så japp har jag fått en liten leverans ringar:)

Kramiz

 
Klockan 12 april 2012 kl. 21:08 , Blogger LissAnna sa...

Kan tänka mig att den är god den där pilsnern.:-) Kram stina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida