onsdag 4 april 2012

Påsken hos oss!

Hej alla vänner!
Idag har vi ett fantastiskt väder, det har varit -7 under natten men nu lyser solen från en klarblå himmel, helt vindstilla! Ztella trivs förträffligt ute nu, vill knappt gå in för nu fryser man ju inte!
 Har grejat i syrummet en del under veckan, vann lite tyger på Tradera, där kan man få tyger billigt, annat är det med gjutformar till betong, shit va dyrt det är, måste vara svårt att få tag på sådant att köpa, skulle jag tro!
 Ni ser den hemska stolsdynan i brunt ovanför..... här har dynorna fått ett helt annat tyg! Grönrandigt för jag har grönt i lilla stugan som ska hyras ut under sommaren (om nu någon kommer förstås...) och dynorna ska vara där till några äldre stolar!

Påsken hos oss firas inte något nämnvärt, för det mesta är det vårbruk på gång. När barnen var små så var det påskbrev, påsk kärringar å gubbar och kasta påskbrev hos varandra, minns lite med fasa när tre av barnen skulle ut med påskbrev, ja ca 50-60 st skulle delas ut, å på landet är det inte nära precis...... jag åkte nog bil hela påskafton hihi, vi fick åka hem å fika emellanåt!

Vad ger då mormor i påskbrev till sina små? Jo de stora får DVD med Tintin och minstingen.... ja han bryr sig nog inte så mycket detta året men ett litet paket med kläder är ju alltid bra att få!

Nu önskar jag er alla härliga vänner en GLAD PÅSK med buketten ovanför, den är plockad här hemma hos mig, de växer lite här å där!

Kram Iréne

Etiketter: , ,

18 kommentarer:

Klockan 4 april 2012 kl. 03:13 , Blogger annika sa...

Det blir fina stolsdynor. Kul att fräscha till stolarna. Snyggt med det rosa lilla lapptäcket...ser nu att du precis lämnar en kommentar hos mig :)

Ha en skön och glad påsk med dina barn och barnbarn. Vi åker skidor i helgen.

Kram

 
Klockan 4 april 2012 kl. 07:03 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Vilken skillnad va snygga dom blev älskar randigt!!!Glad Påsk önskar jag dej med!!!
Kramar Lotta

 
Klockan 4 april 2012 kl. 07:03 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Vilken skillnad va snygga dom blev älskar randigt!!!Glad Påsk önskar jag dej med!!!
Kramar Lotta

 
Klockan 4 april 2012 kl. 07:35 , Blogger Änglarna finns sa...

Ja du..i år har jag fått lova mina döttrar..att inte ge dom ngt påskägg!!!
Svårt kan jag säga...jag gillar ju att ge..men men..är som det är!!
Ha en underbar påsk!!!
Kram Annika

 
Klockan 4 april 2012 kl. 07:39 , Blogger Vardag och flärd sa...

Det kommer att bli så mysigt och rart i din lilla stuga, och säkert kommer det många som vill bo där!
Ja, kära nån när man körde runt barnen långa vägar för att lämna påskbrev! Det var faktiskt något jag införde här, den traditionen hade jag med mig från Mellerud, men det var roligt samtidigt som man undrade varför man hittat på detta när det var mycket annat att göra.
Ha en underbar påsk!
Kram Eva

 
Klockan 4 april 2012 kl. 10:05 , Anonymous Anonym sa...

Önskar dig en riktigt fin påsk.
AC

 
Klockan 4 april 2012 kl. 11:18 , Blogger VillaKarlslund sa...

Fint det blev med grönt,kul när man kan förändra med lite nytt tyg:))
Det kommer säkert nån till lilla stugan,det verkar så mysigt och hemtrevligt hos dig:)

Önskar dig en fin påskhelg:)
Kraam Tina

 
Klockan 4 april 2012 kl. 13:07 , Blogger Rigmor sa...

Glad påsk till dej med!! Blir inget speciellt här heller eftersom jag jobbar i helgen, och äter gör vi ju varje dag så...
Snygga stolsdynor!! Jag är ju lite svag för grönt, så mej tilltalade de direkt...
Jo..nog har man skjutsat en och annan påskkärring under årens lopp...Man försökte väl ibland korta av rundan lite, men se det gick inte!! Att de sen åt godis och fick tillbringa natten på toaletten var en helt annan sak!!
Kram kram

 
Klockan 4 april 2012 kl. 23:09 , Blogger Elzie sa...

Här firas bara påsken med lite god mat. Har aldrig varit någon speciell helg för mig.
Tur att man bor inne i samhället så ungarna kunde gå runt till grannarna, haha. Var inte så mycket påskbrev heller vad jag kan komma ihåg. Men mysa i påsk tänker jag göra när jag nu har gubbe och vovve hemma!
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

PS! Grattis på namnsdan!!!

 
Klockan 5 april 2012 kl. 03:46 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Ja minsann de blev allt snyggare stolsdynorna:)
Ja tänk va, de var lite skilland med påsken när barnen var små.

Du ska väl till blåkulla i afton - förväntar mig att få träffa dig där, så fram med kvasten.

Kramiz o GLAD PÅSK

 
Klockan 5 april 2012 kl. 08:45 , Blogger Solstrimmor sa...

God och glad påsk önskar jag dej!

Kram Eva-Mari

 
Klockan 5 april 2012 kl. 08:45 , Blogger Solstrimmor sa...

Såklart vi träffas ikväll!!

 
Klockan 5 april 2012 kl. 09:24 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Ja, de blev snygga! Fräscht med randigt!

Önskar dig en härlig påskhelg!
Agneta

 
Klockan 5 april 2012 kl. 10:36 , Blogger bakom berget sa...

Tack för blommorna! Nu önskar jag Dig en lugn och glad påskhelg!
Kram Åsa.

 
Klockan 6 april 2012 kl. 09:24 , Anonymous Mormors gård sa...

Tittar in för att önska dig en riktigt GLAD PÅSK!! Njut av dina lediga dagar... blir säkert alldeles underbart :)
Kramar, Jessica

 
Klockan 6 april 2012 kl. 13:55 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Ha det riktigt mysigt och fint i påsk!
Glad Påsk kram
Agneta

 
Klockan 6 april 2012 kl. 14:02 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Det kanske inte blir så mycket vårbruk i helgen...hos oss har vi fått vinter igen. Önskar dig en trevlig och GLAD PÅSK! Kul att du vill delta i min utlottning=)

Ha ett skönt påskfirande!
Kram,
Regina

 
Klockan 8 april 2012 kl. 00:17 , Blogger Viola sa...

Hoppas du har en skön påskhelg med de dina...här är det bara jobb som gäller men ikväll börjar min ledighet, kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida