söndag 8 april 2012

Påsk = Loppis!

Hej alla vänner!
Är det så att Påskhelgen är loppishelg!? I allafall här i våra trakter, där har nog de flesta slagit upp sina dörrar! Jag har besökt en under helgen! Det är Vassvikens loppis, ligger utefter 45:an mot Åmål. har åkt förbi hur många gånger som helst men nu blev det av! Ni som har FB kan söka på Vassvikens gammalt & nytt eller kolla bloggen: www.vassviken.blogspot.com
Lite saker som kom med hem.... små hönor var ju ett måste, lite trådrullar, en söt flaska och ett par ljusstakar som ska sitta på väggen ( de som ser ut som telefonlurar), funderar på att måla vita...eller vad tycker ni?
Även denna fina spånkorg fick följa med, kudden å överkastet har jag fått på tradera, fått å fått... vunnit heter det nog;)!
Har även börjat att så lite frö, än så länge är det syrummet som får aggera växthus, lite för kallt ute än.... här kom ju snö på långfredagen och det är bitande kallt ute!
Idag har jag varit på en tur till Lidköping, åkte med älsta dottern som skulle hämta ett köksbord + stolar där, så mysigt att sitta å prata i bilen om allt möjligt! Blev även en tur till Ladan med tyger i Vänersborg, fick med en bit till en gardinkappa hem!

Hoppas ni alla har haft/har en fin Påsk, jag har tagit det riktigt lungt hela helgen, ätit alldeles lagom och igentligen bara latat mig!
I nästa inlägg ska jag presentera en nyhet för er;)!
Ha en bra fortsatt helg! Kram Iréne

Etiketter: , , ,

13 kommentarer:

Klockan 8 april 2012 kl. 07:16 , Blogger bakom berget sa...

Va kul! Loppisbesök måste ju vara en perfekt syssla under påsken. Vilka fina saker Du hittade!
Vi hade sol tidigare idag, men nu är det samma gråa igen.Suck...
Ha en trevlig kväll!
Kram Åsa.

 
Klockan 8 april 2012 kl. 07:21 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Vad roligt med loppis,har inte varit på en enda i påsk
Mycket fina fynd ,ljusstakarna blir nog fina vita
ha en fortsatt skön påsk

 
Klockan 8 april 2012 kl. 09:23 , Blogger Stina sa...

Vad kul med loppis. Det var ett tag sedan.
Kram Stina

 
Klockan 8 april 2012 kl. 11:14 , Blogger Cajsas Faster sa...

Loppis har jag inte varit. Mest läst och haft det skönt!

Ha det fortsatt bra. Kram

 
Klockan 8 april 2012 kl. 11:20 , Blogger Änglarna finns sa...

Gokväll vännen!!
Tack för dina kommentarer hos mej..du skall veta att dom värmer såå gott!!
Så skönt att du hittills haft en mysig påsk!!
Önskar dej en fortsatt skön kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 8 april 2012 kl. 11:59 , Blogger Unknown sa...

Kul med loppis. Vilka fina fynd! Önskar dig en god fortsättning på Påsken!
Kram kram
Nelya

 
Klockan 8 april 2012 kl. 13:03 , Blogger Vardag och flärd sa...

Härliga fynd du har gjort och du har haft en fin påsk tror jag!
Kram Eva

 
Klockan 9 april 2012 kl. 00:13 , Anonymous Anonym sa...

Jamen det känns som att många loppar i påsk. Roligt att du fick många saker som du är nöjd med. Spännande med ljusstakarna, vi får väl se när dom är målade.
Lycka till med plantorna.
Ha det bäst idag när det är påskens sista dag.
AC

 
Klockan 9 april 2012 kl. 00:43 , Blogger Rigmor sa...

Jo jag har förstått att påsken är den stora loppishelgen!! Själv hann jag inte med det, och förresten skulle jag nog kunna öppna ett eget loppis om jag tänker efter...fina fynd du gjorde, och spånkorgen...wooow!! En liknande hittade jag på vinden när vi röjde ur mammas hus, tyvärr hade några andra hittat den före mej, några med fyra ben och små kala svansar...suck.
Här gror också en del, har dragit ned lite på det eftersom vi blivit med husbil vet jag inte riktigt hur mycket vi kommer att vara hemma i sommar, och jag VET att barnen inte är sååå glada åt alla odlingar om sen ska vattnas...
Ha en riktigt skön annandag!!
Kram kram

 
Klockan 9 april 2012 kl. 07:23 , Blogger annika sa...

Verkar som att du har haft en trivsam och skön påskhelg. Kul att fynda på Loppisar...det är jag så dålig på. Såg hos Regina att hon också fyndat.
Jisses så mycket du har sått! Gjorde så mer förr men jag har blivit lite lat med åren. Tycker att det är besvärligt att hålla på med allt detta inomhus..i köket...nej jag släpper ner lite frön direkt i jorden utomhus.

Ha en spännande vecka på din ledighet nu

Kram

 
Klockan 9 april 2012 kl. 08:05 , Blogger himlaverket sa...

Här är alla loppisar stängda över påsk.
Jag hade nog inte målat ljusstakarna, tycker om dem svarta..
Söta små saker du fyndade, en gammal påskhöna skulle jag vilja ha med.
Tycker inte om de moderna varianterna.
Kram på dej,
Ulla

 
Klockan 9 april 2012 kl. 11:05 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Såå många fina saker du fått med hem från loppisturen. Jätteskoj.
Vi har varit på landet, jag kikade upp mot ditt/ert hus när vi tog en långpromenad på påskaftonen så nu vet jag var du bor. maken visade mig, han har koll på hus, ställen:)
Jag skulle nog kunna öppna en egen loppis tror jag:)
Kram/
Berit

 
Klockan 9 april 2012 kl. 18:16 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Loppis - så kul. Jag bara älskar att springa på loppis, men tyvärr är de sällsynta här i trakterna, Smålänningar är nog inte loppisfolk:) men när vi åker söder över finns de gott om dem - tack o lov.
Fina fynd du gjorde. En sån där korg har jag, när du skrev vit så tänkte jag, korgen vore nog snygg vit, så nu får jag fundera om min. Ljusstakarna, ja de blir nog också bra vita, de mesta tycks klä i vitt:)

Kramiz Kramiz

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida