måndag 16 april 2012

Betong och pensel!

Hej alla vänner!
Hoppas ni alla har haft en fin helg!? Här har mina små grabbar varit under helgen, så mycket bus och lek har det blivit!
Men denna vecka ska jag gjuta och måla!
 Har börjat så smått, köpte en bok om betong gjutning och fick många uppslag, några ser ni ovanför! Mannen undrade om jag börjat gjuta för julen.... han tyckte att de små flickorna såg ut som små tomtar! I stora krukan har jag gjutit fast en glasskål, ska bli kul att se hur det blir!
 Även penseln ska få komma igång igen, har tagit hem en bänk och soffa från " Smultronstället" som ska få sig ny färg! Grundmålning på bänken är påbörjad!
 Här är soffan, slippad och väntar på grundfärg! Möblerna ska bli blåa när de är klara. Ni får inte titta på allt runt omkring hihi, jag delar lokal med grannen och hans bilar, båtar å våra fönster!
 Den här kom med hem från Smultronstället oxå, tror det är ett stort syskrin, går att öppna locket!  Ska ha det som ett litet bord och tror att jag målar det i något grönt för ovanlighetens skull, jag som älskar blått ;)!

Så hittade jag lite tussilago under vår altan, då känns våren riktigt nära! Fast här har vi haft mycket skifftande väder, sol, blåst, snö, hagel och kallt under helgen!

På lördag eftermiddag klippte vi en häck och hade go hjälp av killarna att kratta och köra bort, sedan svede vi av gräset runt dammen, mindre kul när vinden låg på åt stallet där hästarna stog inne, men lite vädring så kunde de andas igen, men fy vad vi luktade rök alla när vi kom in!

Nu får ni alla ha en go kväll! Kram Iréne

Etiketter: , , ,

18 kommentarer:

Klockan 16 april 2012 kl. 09:22 , Blogger Änglarna finns sa...

Måste vara skönt..att vara ledig..!! Eller ledig och ledig..men jag menar från jobbet...så att du kan ägna dej åt det du vill!!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 16 april 2012 kl. 09:25 , Anonymous Mormors gård sa...

Hej vännen!
Vad glad jag blev av att titta in här :) Vilken energi du har, det riktigt smittade av sig!! Jag tror minsann att du njuter av dina lediga dagar och vad härligt att du får möjlighet att umgås med barnbarnen också!
Ha en riktigt fin vecka, hoppas solen och värmen snart är tillbaka :)
Kramar av Jessica

 
Klockan 16 april 2012 kl. 10:12 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Vilka härliga projekt du har på gång !
Har själv tänkt många gånger att gjuta i betong, men det har hittills aldrig blivit av...Men nu blev jag inspirerad av dej...Måste testa det i sommar !
Härligt med tussilago ! Det är verkligen vårens blomma.
Ha det gott!
Kram Anneli

 
Klockan 16 april 2012 kl. 10:32 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Nu har jag tänkt i två år att jag ska gjuta något i betong, nu är det tredje året i rad, få se om det äntligen blir av=) Tredje gången gillt, kanske!

Vad bra att ha ett utrymme inomhus för målarjobb och vilken härlig vårkänsla jag fick när jag ser att du målar trädgårdsmöbler. Oj vad jag längtar efter att få sitta ute i solskottet och fika...

Ha en fin start på veckan!
Kram,
Regina

 
Klockan 16 april 2012 kl. 10:50 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fart och fläkt och massor av energi! Fast jag köpte mig faktiskt en säck finbetong idag, sen gäller det bara att komma igång! Ska bli kul att se vad du gör för det får vi väl se?
Agneta kram

 
Klockan 16 april 2012 kl. 11:02 , Blogger Vardag och flärd sa...

Vännen, så roligt att du får ressällskap och kul att du kan komma iväg på så trevliga träffar nu när du tagit ledigt! Förstår att det är full aktivitet hos dig som vanligt!
Kram Eva

 
Klockan 16 april 2012 kl. 11:06 , Blogger bakom berget sa...

Va härligt med lite möbelrenovering. Såna projekt är alltid så kul.
Jag och en kompis har pratat om att gjuta lite betong i sommar. Hoppas det blir av, för det ser ju så himla kul ut.
Ska du till Violan i maj? I så fall ses vi ju :o))
Kram Åsa.

 
Klockan 16 april 2012 kl. 11:18 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

vad mycket roliga projekt du har på gång ,blir sugen på att gjuta jag med
Ha en skön kväll

 
Klockan 16 april 2012 kl. 12:49 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Oj vad mycket du har på gång
Roligt att måla
Jag fick med mig en del hem från auktionen
igen. Så det ska målas här oxå
Önskar dig en härlig vecka
Kramiz
Sus

 
Klockan 16 april 2012 kl. 22:16 , Anonymous Anonym sa...

Å bänken var så fin omålad tycker jag. Men jag vet hur det är, rätt som det är så har penseln bara svept några drag och saker och ting har fått färg.
Jag är inte avis å¨dina 35 fönster :) räcker med 23 tycker jag!!!!
Ha det bäst idag
AC

 
Klockan 17 april 2012 kl. 00:00 , Blogger Rigmor sa...

Oj...nu har du verkligen fått upp farten! Vad duktig du är med betonggjutning!! Sen blir jag lite avundsjuk när jag ser hur gott om utrymme du har att hållas på, det är just det som saknas här. Skulle mer än gärna dela med grannen...fast det är klart, jag har ju aldrig frågat...
Snyggt syskrin(?), blir perfekt som ett litet soffbord eller avlastningsbord. Plus att man kan förvara lite saker som inte ska synas...
En grå dag här, några plusgrader bara, hade TÄNKT putsa fönster...men nu känns det inte så lockande längre!!
Ha det så gott!!
Kram kram

 
Klockan 17 april 2012 kl. 00:55 , Blogger EM sa...

Gjuta i betong är roligt. Vi ägnade en sommar åt rabarberblad men sen har det inte blivit nåt mer. Det är nåt som jag kanske ska komma igång med till sommaren. Har en perfekt backe med sand som går att använda till "botten". Måla är också en sån grej som får bli "sen". Jag lägger mina "sen" på hög, jag.
kram elsamarianne

 
Klockan 17 april 2012 kl. 02:56 , Blogger LissAnna sa...

Nu blir det fint när du är i farten.:-)

 
Klockan 17 april 2012 kl. 04:40 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Full rulle!! våren får fart på allt, både känslor o görahumöret!! Nu ska de bli fint där runt dig minsann, förlåt finare:)

Spännande de där med gjutning. Har sett många som gjutit badfat till fåglarna med hjälp av rabarberblad.

Ha en solig o fin dag.
Kramiz

 
Klockan 17 april 2012 kl. 09:14 , Blogger Elsa och Helena sa...

Så roligt att gjuta i betong och fint blir det:) Hörde du ska till Violans bloggträff. Ska bli så trevligt att få träffa dig:)

KRAM Helena

 
Klockan 17 april 2012 kl. 12:10 , Blogger Elzie sa...

Vad du är duktig med att gjuta. Ska banne mig sätta igång framöver jag också. Har tänkt göra det flera år, men nu får det banne mig vara dags, haha.
Här delas målarrummet med allsköns "skit" också + en panna!! Men det går bra det också, man får inte vara så kräsen när man ska måla mitt i vintern.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 17 april 2012 kl. 13:29 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Härligt våtecken, Tussilago. Här hade vi snö imorse, bilar for hit och dit. Tack och lov klarade jag mig. Roligt med allt du skall måla, blir ju så fint när det är klart. Jag målade en likadan soffa förra sommaren på landet. Skall bli spännande att se resultatet av gjutningen, försökte mig på det också , men gick inte bra alls för mig.
Kram/
Berit

 
Klockan 17 april 2012 kl. 23:31 , Blogger Viola sa...

Låter som du alltid har många roliga projekt på g...:) ha en fin dag, här ska man nu åka hem från vattenhålet för att jobba, kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida