onsdag 25 april 2012

Lite inne och ute!

Hej alla vänner!
Från att ha strålande väder i går tisdag har vi nu kallt och snålblåst idag, skönast inne! Jag tillbringade gårdagen på "Smultronstället" helt underbart, fick iordning lite mera i lilla stugan!
 Här har jag fixat till sängarna och fått upp gardiner och mattor på golvet, men mycket återstår!
 Här är den bruna fula syskrinet eller vad man ska kalla det, nu i en grön färg! Blir bra som ett litet bord mellan sängarna!
 Försökte ta bilder på några änder som simmade omkring i sjön, ja de finns allt där på bilden om ni tittar nog..... *ler*!

Och här är det två kanadagäss, som Ztella hade väldigt bekymmer om, för det mesta så tog de tillflykten ner i vattnet när hon kom, men här drog de ut över det plöjda gärdet, jag trodde väl att Ztella skulle stanna..... men nej hon drog efter och jagade dom, gässen tjöt och halvsprang/flög, och de försvann..... jaja efter 5 min kom då Ztella tillbaka men vart gässen tog vägen förblir nog en hemlighet! Haha ni skulle ha sett lilla hunden, så skiten och vi skulle åka hem, blev en tvätt av vovven först!

Idag ska jag åka till Vänersborg och kolla på Erikshjälpen efter lite saker och sedan ska jag hämta mina små killar från dagis å fritids och ha en mysig kväll med dom!

Nu väntar en kopp kaffe! Kram Iréne

ps: Om ni vill kolla på bilder från partyt jag var på så finns det på deras hemsida: perfecthome.se  ds!

Etiketter: ,

11 kommentarer:

Klockan 25 april 2012 kl. 01:17 , Blogger Elzie sa...

Håller fullkomligt med Ztella. Bara jaga bort eländena!! De bara skitar ner var dom än är. Vid stranden en bit härifrån ligger det skit efter dom överallt! Inte så mysigt när folk ska ligga och sola!
Jag funderade på ert hus. Man behöver inte göra något åt ett skifferhus väl? Annat än byta ut en platta om nån går sönder? Du ser, jag har aldrig sett ett hus som ert förr och då började ju tankarna gå runt, haha.
Hoppas du hittar något på ERikshjälpen och ha det så kul med killarna.
Kram Elzie

 
Klockan 25 april 2012 kl. 04:17 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

hej vännen! Var bara tvungen att ta en liiten paus från krattning ute o servar gubbar..Men så kul också! Japp bullarrna blev goda faktiskt!
Här varit strålande väder hela dan,nu tvättas en tvätt som ska hängas ut..då ser det plötsligt ut som att regnet snart kommer..Kram på dej.Kul att kolla Erikshjälpen!! / Gunilla

 
Klockan 25 april 2012 kl. 04:23 , Blogger EM sa...

Visst är det roligt med smutsiga hundar ;-).
Idag var Lillman ledsen för jag åkte iväg tidigt till Göteborg och husse åkte strax efter. När husse kom hem efter två timmar, var hundsängen i mikroskopiska bitar. Man måste ju ta ut sin frustration på nåt... och jag är glad att det inte var min säng, haha. Nu får han ingen säng mer (han hade ändå nästan vuxit ur...) Nu väntar jag med spänning på takläggare som ska kika och komma m prisförslag. Äntligen!
kram elsamarianne

 
Klockan 25 april 2012 kl. 06:22 , Blogger Vardag och flärd sa...

Du pysslar så fint på Smultronstället och det lilla syskrinet är så mysigt, jag letar efter något sådant också, det var ju många tanter som hade sådant förr.
Ha det gott min vän!
Kram Eva

 
Klockan 25 april 2012 kl. 09:57 , Blogger Änglarna finns sa...

Gokväll vännen!!
Hoppas att du haft/har en mysig kväll med barnbarnen!!
Ha ha..jag säger då det...denna vovve!!
Ha en fortsatt härlig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 25 april 2012 kl. 13:05 , Blogger Giancarlo sa...

Belle fotografie, il lago è stupendo!! buona serata....ciao

 
Klockan 25 april 2012 kl. 19:35 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så fint du fixar och grejar!!!
Härliga bilder!
Hoppas du får en fin dag
Kramar Kathrine

 
Klockan 27 april 2012 kl. 01:08 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Vilken liten jakthund!
Säkert kul att kunna skrämmas. Kanadagässen är inte roliga att ha på tomten och de är inte speciellt rädda av sig.
Så fint du gör i huset!

Ha en trevlig helg!
Agneta

 
Klockan 27 april 2012 kl. 23:58 , Blogger Christina sa...

Jodå jag ser änderna!/Lila-Christina

 
Klockan 28 april 2012 kl. 01:16 , Blogger Viola sa...

Och du står i och fint blir det :) ha en fin helg, hoppas ni har lika vackert väder...kram

 
Klockan 28 april 2012 kl. 01:36 , Blogger Elsa och Helena sa...

Härligt Smultronställe du har:) Älskar den färgen som du målat med...så fint. Snart bloggträff:)

KRAM Helena

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida