torsdag 31 maj 2012

Midsommar...... & mera Betong!

Hej alla vänner!
Förstår inte riktigt vart tiden tar vägen!! Aldrig kommer man till ro på kvällen, alltid något för mig, vi konstaterade jag å mannen i huset att vi nog är lite arbetsnarkomaner *ler* eller så har vi för mycket runt oss.....
 Men i alla fall, så när vi köpte "Smultronstället" så bestämmde vi oss för att ha en midsommarfest och försöka få det till en tradition, så nu är vi inne på tredje året och inbjudningen är på väg ut! Tre av fyra barn med familjer är hemma å de tycker det är så roligt att få träffa bekanta och nära å kära!
 Ja sedan håller jag på med min lilla Bod, det börjar arta sig en del! Inte är den stor men naggande god ändå!
 Hyllan har fyllts på å mera gjuter jag!
 Skylten utanför har hängts upp och "Smultron & Betong" har gått med i FB!
 Betongkrukan fyllt med blommor å står utanför! Officiellt börjar jag den 16/6 med att stå på torget i Mellerud, de har loppis där då men jag fick komma oxå!
När vi var hos Violan så pratade vi mycket om syrener, hon hade ju enorma häckar med dessa fina underbara blommor men nu bjuder jag på en vit syren till er alla! Vi har ett litet träd som i många år fört en tynande tillvaro men nu sjuttsingen har de kommit igång!

Japp lite vad jag sysslar med under dagarna som bara går alldeles för fort!

Ha en fin dag/kväll/ å resten av veckan alla härliga bloggersker!

Kram Iréne

Etiketter: , ,

18 kommentarer:

Klockan 31 maj 2012 kl. 07:48 , Blogger EM sa...

Å så mysigt med midsommarfest! Här brukar den passera utan större aktiviteter, utom möjligen sommarmat.
Kämpar på med loppisen, men är så trött o matt efter att ha redigt följt min diet sen i måndags. Men det verkar bli resultat, det är det bästa.
Ha en fin kväll
kram elsamarianne

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 07:58 , Blogger Elzie sa...

Vad det lät trevligt med den festen.
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 08:06 , Blogger barbrok sa...

Welcomeskylten var ju jättefin, hur har du gjort den?????????
Läste i senaste Lantliv att man kan göra saft på syrener!! Blev läcker färg av de lila, ska kanske prova!
Kram

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 08:06 , Blogger Stina sa...

Du kan göra så fina saker du.:-) Kram

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 09:44 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Iréne !
Vilka härliga inlägg du har gjort sen sist jag var och hälsade på dej ! - Det är mycket på gång nu, så det blir lite och ingen tid framför datorn.
- Många fina betonggrejer har då också gjort.
Så kul för dej nu när du ska börja sälja dina alster ! Visst är det vacker när syrenerna blommar.
- Och doften den bara älskar jag !
Vilken trevlig tradition ni har skapat med en midsommarfest. - Förstår att det krävs mycket planering och arbete, men det är det säkert värt.
Ha en härlig slutspurt på veckan !
kram Anneli ♥

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 10:06 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Jösses vad du är flitig och det blir ju så fint i din Bod. Kalas, att ordna kalas, är jättekul tycker jag! Du har gjort så fin inbjudan!
Agneta kram

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 10:53 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Vilken fin inbjudan ser ju så trevlig ut och lång:)
Visst är det så att man aldrig kommer till ro på kvällen, men jag tycker att man jobbar så bra då. Jag får alltid de bästa idéerna på kvällen, förr när jag målade trämöbler och skyltar och annat kunde jag lätt sitta uppe till 03 på natten.
Jasså är det loppis då, då skall jag gå på den. Om jag törs och ser dig så kommer jag fram och hälsar på dig då:)
Kram/
Berit

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 10:54 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Vilken fin inbjudan ser ju så trevlig ut och lång:)
Visst är det så att man aldrig kommer till ro på kvällen, men jag tycker att man jobbar så bra då. Jag får alltid de bästa idéerna på kvällen, förr när jag målade trämöbler och skyltar och annat kunde jag lätt sitta uppe till 03 på natten.
Jasså är det loppis då, då skall jag gå på den. Om jag törs och ser dig så kommer jag fram och hälsar på dig då:)
Kram/
Berit

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 11:39 , Blogger Rigmor sa...

Jösses...du skulle nästan behöva fartbegränsning ibland...!! Men det blir ju bra, så jag förstår vart energin kommer ifrån...Nu ska jag leta reda på dej på FB också...så där ja, nu har jag gjort det, och gillat också!!
Vilken trevlig tradition ni har!! Här hade vi en riktigt trädgårdsfest för ett antal år sen, med karaoke och allt, jättemycket vänner och väldigt trevligt, och visst sa vi att det skulle bli en tradition...men inte sjutton kom vi till skott något mer med den festen!! Skäms när jag tänker på det...
Kram kram

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 12:08 , Blogger Vardag och flärd sa...

Ja, jag tror ni är arbetsnarkomaner, alltid en massa projekt på gång!
Fint med midsommarfest som tradition - och då vill man ha fint väder och varmt!
Ha en fin helg!
Kram Eva

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 12:30 , Blogger Anna Stenberg sa...

Men oj vad du grejar! Och fint blir det också!!! Hoppas du hinner njuta! Kram Anna

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 12:39 , Blogger Änglarna finns sa...

Så mysigt med traditioner!! Alltid kul..att ha en fest att se framemot!!
Skall bli såå spännande att följa dej..med din "lilla" butik...tror att det kommer att gå finemang!!
Ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 13:18 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vad jag har missat många inlägg här hos dig, men jag hade nog inte hunnit med iaf fall för det var rackarns vad det händer grejer=) Vad roligt att du har öppnat en liten butik med dina fina betongsaker! Och vad du har hunnit med att gjuta, hyllorna är ju snart fulla. Uthyrningsstugan är också jättefin.Tänk vad tiden rusat iväg och det är dags att börja planera för midsommarfest. Det är härligt med traditioner. Vi har faktiskt ingen tradition vad gäller midsommar, så jag vet inte riktigt vad vi ska göra i år.

Önskar dig en fin fredag!
Kram,
Regina

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 22:06 , Blogger Härliga Livet sa...

Traditioner är mysigt tycker jag. Fest är ju alltid kul =)
Så mycke fint du har gjort i betong. Får nog kolla på FB.
Ha en skön helg.
Kram Pernilla

 
Klockan 31 maj 2012 kl. 23:24 , Blogger katha´s kortmakeri sa...

Vill börja med att tacka för senast så trevligt det var på Bossgård. Alla bloggare är så trevliga och tar väl hand om en nykomling.
Så mycket fint du gör.
Ha en toppen dag!
Kram Katha

 
Klockan 1 juni 2012 kl. 04:14 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Vilken trevlig tradition med så stor midsommarfest!
Din bod börjar se riktigt välfylld ut! Så mycket fint! Det blir spännande när du kommer igång.

Trevlig helg!
Agneta

 
Klockan 2 juni 2012 kl. 12:30 , Anonymous Anonym sa...

Det är roligt med traditioner.
Men vad härligt med din bod, det kommer att bli super!!!
Ha det gott
Kram
AC

 
Klockan 4 juni 2012 kl. 12:36 , Blogger Betongglädje sa...

Vad fint du fått i din bod! Lycka till!
Jag skall vara med och sälja lite betongalster på arkösundsdagen!
Hoppas på fint väder och mycket folk!
KRAM
Camilla

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida