fredag 18 maj 2012

Stora städardagen!

Hej alla vänner!
Antingen regnar det eller så lyser solen å det är storm! Är faktiskt trött på detta väder nu, tappar lite av energin....!
 Men jag/vi drog i gång med stora städardagen under torsdagen på "Smultronstället", jag städade det sista rummet i vårat hus, hängde ut allt å fick iordning övervåningen!
 La en sista hand i uthyrningsstugan, nu är det mannens tur med lite el som ska dras! Har att olja in altanens golv, men vem kan det mellan regnskurarna.....!
 Vi körde "skit" och grenar å tände på, nu rensa vi riktigt ordentligt... ni vet man hittar en sak, tänker att den kan man nog ha till något...nej den bara står där, så nu rök det bäddsoffor, sängar, trasiga stolar, äckliga madrasser från medeltiden ( kändes så), sakerna fanns ju med när vi köpte stället, fast något bord har jag sparat *ler*!
 Min lilla bod är urstädad, har dammsugit och ska nu idag påbörja skurning, pratade om att måla allt vit men det får stå över denna sommar, får ju se om det blir någon fart på mitt projekt först! jaja mycket återstår men jag jobbar på!

En liten liljekonvalj hittade jag i strandkanten av våran sjö, inte mycket till blomma men de kommer nog igång bara värmen vill infinna sig!

Nix nu ska jag fixa lunch å sedan drar jag iväg å städar! Ha en fin helg alla!

Kram Iréne

Etiketter: ,

11 kommentarer:

Klockan 18 maj 2012 kl. 06:59 , Blogger barbrok sa...

Huvva vad flitigt ni jobbar!! Idag går allt på sparlåga för mig, försökte rensa lite i rabatterna igår och det blev nog för mycket, ont överallt. Men det kommer ju fler lediga dagar, haha.
Jobba på!
Kram Barbro

 
Klockan 18 maj 2012 kl. 10:02 , Blogger Änglarna finns sa...

Ja du vännen..så trist väder!!
Men som ni grejar..måste vara så kul, och så fint det blir!!
Ha nu en fortsatt underbar fredag!!
Kram Annika

 
Klockan 18 maj 2012 kl. 10:03 , Blogger Änglarna finns sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
Klockan 18 maj 2012 kl. 11:59 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Oj såfint det blir hos er..Håller med om vädret,börjar tröttnanu.Jasså ni har såna rally också då:))Men kul att komma ut lite..Ha en bra helg vännen / Gunilla

 
Klockan 18 maj 2012 kl. 12:05 , Blogger Fru C sa...

Alltid flitig som en myra är du....Blir du aldrig trött?

Så fint du gör...men visst önskar vi att det blev liite varmare (inte minst för liljekonvaljernas skull).


Kram//

 
Klockan 18 maj 2012 kl. 12:57 , Blogger Vardag och flärd sa...

Det är så tillfredsställande när man har städat, då är man nöjd och glad! Hoppas jag kan komma och sova hos er någon natt och under en dag njuta av sjön!
Kram Eva

 
Klockan 18 maj 2012 kl. 22:37 , Anonymous Anonym sa...

Härligt när det är städat. Men som sagt, inget emot lite finväder.
Lördagskramen
AC

 
Klockan 18 maj 2012 kl. 23:10 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

visst skulle det vara härligt med lite sol och värme
men oj vad du jobbar på
Spännande med din lilla bod
ha en skön helg

 
Klockan 19 maj 2012 kl. 00:17 , Blogger Viola sa...

HÄRLIGT MED STORRÖJ, EN VECKA KVAR :) HA EN FORTSATT SKÖN HELG, RKAM

 
Klockan 19 maj 2012 kl. 03:13 , Blogger Fröken Tindra sa...

Ja, vädret är tröttsamt! Eller, har varit iallafall...
Kram!

 
Klockan 19 maj 2012 kl. 12:00 , Blogger Cajsas Faster sa...

Idag hade vi jätteskönt väder här!

Kram Marie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida