måndag 7 maj 2012

Mormor hela helgen!

Hej alla vänner!
Denne lille kille har jag "dejtat" hela helgen! Så charmig och absolut inga problem att vara på tävling i tre dagar!
 Vi har haft regn, storm, kallt och sol! Tur att de har en hästlastbil som man kan vara i när vädret inte är som de ska! hade nog trängt bort hur det är på en hästtävling..... denna väntan, å jag som har tillbringat ibland helg efter helg på sådana tävlingar men sist jag var på tävling är ca 2 år sedan!
 De flesta bommarna låg kvar, här är det Dior som hoppar han nollade alla sina rundor!
 Å här är det Milana T som i sin debut på 130 placerade sig som åtta! "Millan"  hade oxå bra resultat för övrigt, det rullade någon bom i 120 för henne!
Ja nu ser jag fram emot tävling i Karlstad, då jag ska aggera mormor igen!
 Här hemma hade J lagt i bryggan, å vad härligt att sitta där ute å kolla vattnet! Nu längtar man riktigt efter varmt väder!

En måndag efter man varit bortrest, då händer det inte mycket för mig ;) då blir det återhämtning hihi! Så affären har fått ett besök, ganska tomt i kyl/frys, släppt hästar på nytt bete, varit en liten stund på "smultronstället" där återhämtar man sig! Å så har frysskåpet pajat...... tur man har en frysbox och tur att jag upptäckte det i tid, inget hade tinat!

Nu ska jag kolla vad ni har haft för er under helgen! Alltid lika roligt att besöka er å läsa vad ni gör!

Ha en fin måndagkväll! Kram Iréne

Etiketter: , , , ,

9 kommentarer:

Klockan 7 maj 2012 kl. 10:30 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

En myshelg med andra ord:) Både vara mormor o vara på hästtävlingar - kan de bli bättre:)

Vi har haft bra väder hela helgen både här hemma o Blekinge där vi tillbringade en dag. Nu är i stort sett allt utslaget o grön - så gutt.

Kramiz

 
Klockan 7 maj 2012 kl. 11:32 , Blogger Stina sa...

Vilken liten sötnos du har att vara mormor till.:-) Kram Stina

 
Klockan 7 maj 2012 kl. 11:34 , Blogger Vardag och flärd sa...

Åh, så härligt att vara mormor hela helgen! Jag ska vara farmor till helgen och det ska bli så himla gott.
Er brygga är en plats för sinnesro är jag säker på!
Kramar Eva

 
Klockan 7 maj 2012 kl. 11:57 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Såå skoj det ser ut, med hästarna och tävlingarna. Jag red en gång i tiden fast det var länge sedan nu. Var hon snäll den gamla damen mot dig? En riktig järnlady skulle jag nog kalla henne. 20 år sedan där ser man, kan nog stämma . Damen dog -03 har jag för mig, ja då vet du ju hur jag/ vi bor:)
Fin och härlig kille att passa kan jag tänka mig.
Kram/
Berit

 
Klockan 7 maj 2012 kl. 12:33 , Blogger EM sa...

En riktigt bra tävling då, med andra ord. Skönt med lastbil.
Härligt med brygga, det skulle jag vilja ha. Och en sjö förstås...hihi.
kram elsamarianne

 
Klockan 7 maj 2012 kl. 13:21 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är spännande med hästhoppning, men att stå bredvid och frysa är ingen höjdare. Det var riktigt ruggigt i helgen och även om solen skinit idag, har det inte varit särskilt varm och rutorna fick jag skrapa på bilen i morse.

Men du har ju en riktig solstråle att värma dig med, lillkillen=)

Ha det bäst!
Kram,
Regina

 
Klockan 7 maj 2012 kl. 23:50 , Blogger Rigmor sa...

Säger som du...synd att jag jobbade!! Inte kanske för att Kumla har så mycket att bjuda på, men lite strövområden finns det allt. Det du såg var förmodligen den nya omtvistade parken som de håller på att anlägga, det ska bli växthus och allt möjligt annat där, den konstgjorda lilla sjön kom nog till förra sommaren. Att det är omtvistat beror på att Kumla kommun har sparat en massa pengar på äldreomsorgen och skolan, och sen kostar tydligen den här anläggningen åtskilliga kronor, bara sjön vart betydligt dyrare än tänkt. Men så är det ju alltid...Det som är lite märkligt är väl att precis bakom finns redan en liten konstgjord sjö med café och trevligt område, så det blir liksom tårta på tårta. Men det finns säkert nån utredning om det också...
Tålmodig och glad liten kille ser jag!! Han njöt säkert lika mycket som du av sällskapet, därav leendet!!
Ha en bra dag!!
Kram kram

 
Klockan 8 maj 2012 kl. 21:23 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh vilken mysigt helg,,, och få rå om den lille vilken lycka!
Härlig med hästhoppning!
Ha en fin vecka
Kramar Kathrine

 
Klockan 9 maj 2012 kl. 07:37 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne,
Det ser ut som du haft en toppenhelg med söt "dejt" o hästtävlingar:)

Härlig brygga ni har!!

Ha en trevlig eftermiddag,

Kraam Jenny

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida