onsdag 9 maj 2012

Tankar om ett förråd!!! Hjälp!

Hej alla vänner!
Regn å kallt och allt går sin gilla gång, inget nytt här inte *ler*!
Jag använder snabeldraken ibland.... eller minst 1 ggr per dag!
 Jag syr lite gardiner och lite annat oxå!
 Gjuter lite i betong!
 Och funderar på vad detta förråd kan användas till...... jag å mannen har inte riktigt samma uppfattning ;) jag vill göra om det till en liten bod å sälja mina betongsaker, där är vi överrens! men mannen tror att det ligger för långt bort på "Smultronstället"! Ja vi har ca 4 km ut till stora vägen, alltså jag ser allt framför mig, förrådet med hyllor, betongsaker uppsatta å skylt vid stora vägen..... på samma väg ligger det 2 loppisar oxå, kanske skulle försöka prata oss samman å annordna en "runda" å annonsera!
 Ja vad tror ni? Hos mig är tankarna många!

Får ta mig en kopp kaffe ur bästa muggen å fundera på allt!

Vore kul med era åsikter, så ge mig lite feedback å era tankar!

Ha en skön dag alla! Å kom med åsikter! Kram Iréne

Etiketter: , ,

19 kommentarer:

Klockan 10 maj 2012 kl. 00:12 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Kanonide`med en bod att sälja dina fina saker i och sen när det ligger loppisar på samma väg kan inte bli bättre, bara att annonsera
Lycka till

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 00:37 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Skylta upp är aldrig fel, oh kan man gå ihop och annonsera är de ju perfekt. Flera flygor i en smäll när kunderna kommer. De e kanon. Sånna ställen gillar jag, där jag kan se lite allt möjligt och handla när jag kommer:)

Dammsuga ja de får man göra varje dag om som jag man inte vill trampa hundhår o de vill jag inte:) idag smekte jag även golvet med lite såpa.

Kramiz o go torsdag

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 01:16 , Blogger Vitt är vackert sa...

Hej! Låter ju som en superbra ide tycker jag!!!! Hoppas allt är bra med dig! Kram ellinor

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 01:22 , Blogger EM sa...

Perfekt att ha en sån liten bod. (kan se det framför mig...) Och så samannonsera+ en rejäl skylt vid vägen. 4 km är inget att köra om man är ute på shopping/loppis/baraföratt-tur
kram elsamarianne

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 01:31 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Prata er samman, varor säljer varor och för oss kunder blir det riktigt roligt!
Agneta kram i regnet, usch!

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 05:02 , Blogger Rigmor sa...

säger som föregående talare, prata er samman!! Det är nu skylten ska opp, de första vårpigga resenärerna är redan på gång!! En sån dröm måste du förverkliga.
Ser att du gör just ingenting om dagarna...*skrattar och blinkar med ena ögat*, men det är det som är livskvalité,att äntligen få ägna sej åt det man vill!!
Kram kram

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 05:38 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Absolut,prata med de andra...Härligt för det att fixa med det du vill! Tack för titten gumman...Kraam / Gunilla

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 08:03 , Blogger Fru C sa...

Klart du ska ha ett eget 'säljställe' du gör ju så superfina saker. Tänk om jag bara bodde liite närmre....;)

Kram//

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 09:52 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Att gå ihop och annonsera tillsammans låter som en jättebra idé.
För är det en bit att åka så lockar det nog mera om det finns flera ställen att besöka samtidigt. Så roligt det låter!

Lycka till med planerna!
Agneta

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 10:27 , Anonymous Anonym sa...

Jag måste bara le. Här är det samma problem, skulle vilja ha en loppis/gårdsbutik, men min andra hälft säger.......vem skulle åka så långt för att handla av dig. He he.....drömma går ju,
Sälja betong, ja det borde gå hur bra som helst.
Ha det toppen!
Kram
AC

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 11:43 , Blogger Vardag och flärd sa...

Klart att du ska sälja dina saker, tycker du ska prata med grannarna, man kan ju hjälpa varann. Gör ett försök, går det så går det och då håller du på så länge det är roligt.
Kramar Eva

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 11:56 , Blogger Änglarna finns sa...

Gokväll!!
Tja varför inte..kanske prata er samman..tror kanske också..att det vore mysigt..att kunna fika hos dej/er...!!
Önskar dej en fortsatt härlig kväll..i regnet!!
Kram Annika

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 13:25 , Blogger Elsa och Helena sa...

Vad många järn i elden du har och fint blir det.

Ja, varför inte prova, låter som en bra idè och är ni fler som gör reklam bör det gå vägen:)

KRAM Helena

 
Klockan 10 maj 2012 kl. 23:50 , Blogger Solstrimmor sa...

Kör på! Om du inte vågar så ångrar du det senare i livet! Gå ihop med loppisarna om det går. Då kan ni hjälpa varandra servicemässigt och ha öppet alla dagar i veckan. Sätt skylt vid stora vägen... våga prova!

Lycka-till-kram Eva-Mari

 
Klockan 11 maj 2012 kl. 13:24 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Du håller dej sysselsatt ser jag!!!!Kära nån!!!
Ha nu en skön helg!!
Kramar Lotta

 
Klockan 12 maj 2012 kl. 02:21 , Blogger barbrok sa...

Låter ju lite långt för kunderna, men en god idé att loppisarna och du går samman.
Nyfiken på dina fina betongsaker, var länge sen jag gjorde nåt nu..
Ha en bra helg i skitvädret.
Barbro

 
Klockan 12 maj 2012 kl. 21:36 , Blogger Tre Tanter sa...

Det låter ju som en bra idé att samarbeta. Lycka till!
Kram 3 Tanter.

 
Klockan 14 maj 2012 kl. 11:47 , Blogger Anna Stenberg sa...

Många järn i elden! Jag tror stenhårt på idén att prata ihop er! Det vinner ju alla på! Säg till när du har öppnat så kommer jag!!! =)

 
Klockan 14 maj 2012 kl. 12:37 , Blogger annika sa...

Kul med en runda. Klart att du ska samarbeta med loppisarna. Är jag i krokarna kommer jag garanterat förbi. Absolut ska du prova hur det blir med betongförsäljning. Kanske lite sytt...

Kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida