tisdag 15 maj 2012

Smultron och Betong!

Hej alla bloggvänner!
Tusen tack för alla positiva svar om att öppna en liten bod med mina betongsaker! Såååå snart kommer jag till att ha "Smultron å betong" igång! Jag prövar denna sommar i och med att jag är ledig, så behöver man ju inte stressa fram något!
 Å eftersom regnet bara öser när här så har jag hållit på å gjutit en del! Rabarberblad är så bra att gjuta med, detta på bilden är "jättestort" mannen fick hjälpa till att vända det!
 Tavlor är kul att göra å trycka av motiv på! Här finns knappar, sönderslagen tallrik å glaskulor!
 Här står min lille speleman, han ska jag behålla själv!
 Här är lite mera krukor å blader!  Har gjutit fast de gröna å gula innerkrukorna i en stor betongkruka!

Ytterligare ett rabarberblad, nu lite mindre!

För några dagar sedan fanns ett reportage i våran dagstidning om 2 st kvinnor som kallar sig "betonggrannar", de har en hemsida å vilka vackra saker de gör, kolla gärna den sidan! (googla på betonggrannar).

Varit på Panduro och köpt mosaikplattor, så nu ska det bli mönster i betongen, hmhm inhandlade väldigt mkt mera saker kan jag tillägga ;)!

Här fullständigt öser regnet ner emellanåt, stormar å är kallt! Va är det för vår vi har? Här är inte ens vårbruket klart, nu får man inte lite ledigt mellan vårbruk å ensilagkörden, så när värmen kommer går allt i ett!

Ha en fin dag alla och än en gång Tack för alla positiva svar till mig!

Kram Iréne

Etiketter:

17 kommentarer:

Klockan 15 maj 2012 kl. 01:51 , Blogger Änglarna finns sa...

Så vackra saker du gör!! Tycker verkligen om rabarberbladen!!!
Tänk..som fågelbad..på balkongen...såå läckert!!
Ja du..detta väder..känns precis som höst..nu är jag såå trött på detta!! Vill som alla andra..ha sol och värme!!
ha en underbar dag!! Kram Annika

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 02:24 , Blogger Elzie sa...

Vad kul att du ska starta butik! Synd bara att vi bor så långt bort, haha. Så fint ditt stora rabarberblad är. Du har verkligen lyckats få fram ådrorna i bladet.
Ja, man kan undra vart våren tagit vägen. Visserligen har vi haft lite sol och värme idag, så här långt, men det blåser ju så förgjordat.
Ha en fin tisdag.
Kram Elzie

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 02:34 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Spännande och så många fina saker du gjort! Det är festligt att man kan gjuta över rabarberblad och att ådringen syns så fint efteråt!
Agneta kram

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 03:35 , Blogger VillaKarlslund sa...

Såå fint det blir att gjuta på rabarber:)
Har inga själv ,men jag får välle gå o tigga några blad hos grannen;)

Tycker det låter som en jättebra ide med butik på landet,helst om det finns några till åt samma håll:)
Kör på vetja ,dina alster är ju jättefina;)

Önskar dig bättre väder och en fin vecka;)
Kraam Tina

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 04:43 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så mycket fina saker du håller på med, kan tänka att du myser riktigt när du får "betonga"! Kommer och besöker Smultron och betong nån gång, vilket härligt namn.
Här står vattnet på åkrarna och det som kommit upp dör snart av syrebrist, nej, nu behövs värme.
Ha det riktigt fint, vännen!
Kram Eva

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 04:44 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Så bra, att du har en hel ledig sommar att starta upp på - rätt tänkt:)
Så fina saker, framför allt rabarberbladen gillar jag skrarpt.

Vi har fint väder här, de blåser lite men annars är de soligt o skönt.

Kramiz

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 04:57 , Blogger himlaverket sa...

Ja, så bra att öppna butik så att alla får tillgång till det vackra// tänkte prova gjuta några bamsingkrukor i betonghinkar. Få se hur det går:) kram Ulla

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 05:48 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Det låter ju som en jättebra idé att sälja dina fina betongalster i er bod!
Smultron o Betong, vilket bra namn! :)


Ha det gott,

Kraam Jenny

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 11:18 , Blogger EM sa...

Vilka jättefina saker du gör. Tavlorna ser spännande ut. Jag får väl ta en tur till boden din framåt sommaren när vi rundar Vänern, som vi brukar göra med husbilen ibland.
Får se om jag hinner få ordning i mitt lilla stall/Loppisen tills vi åker. Skulle vara skönt. Det är ju inget permanent utan det blir några gånger tills det börjar minska i ladorna.
Ikväll såg jag att rapsen börjar gulna. Herre jesses har inte ens sett att det växt så pass. Bondelivet är lite förvirrat i år tror jag...
kram elsamarianne

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 12:05 , Blogger annika sa...

Smultron och betong är ett fint namn. Det kommer jag att minnas så jag kan titta efter skylten då vi far vägen fram. Lycka till med din den.
Ja våren är helkonstig i år. Tycker att jag betraktar den från fönstret. Det är därifrån jag tittar på alla fina blommor!

Gjut på nu!

Kram

 
Klockan 15 maj 2012 kl. 12:18 , Blogger Rigmor sa...

Så duktig du är och så glad jag blir för din skull!! Det är riktigt, man ska förverkliga sina drömmar, annars ligger man där på ålderdomen och våndas...
Ja du, den här våren tycker jag nästan vi kan reklamera!! Fast jag måste erkänna att jag njuter ändå, av ljuset! Klockan är över nio på kvällen nu och det är fortfarande ljust, helt fantastiskt.
Kram kram

 
Klockan 16 maj 2012 kl. 03:47 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Hej Iréne!
tack för din kommentar hos mig :o) Så skoj att du hittade till min blogg.
Så jättefina saker du gör i betong! har aldrig provat att göra det, men det ser skoj ut ;o)

Ha en härlig långhelg!
Kram
Ulrika

 
Klockan 16 maj 2012 kl. 07:25 , Blogger Fågel Blå sa...

Hej!
Så mycket fint du gjutit!
Vad duktig du är!
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

 
Klockan 16 maj 2012 kl. 09:44 , Blogger Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men vad kul!!! Jag håller tummarna för ditt gjutande!!!
Kram kram!!!

 
Klockan 16 maj 2012 kl. 12:50 , Blogger Elsa och Helena sa...

Vilka vackra alster...rabarberbladet är outstanding! Hoppas på vackert väder till bloggträffen:)

KRAM Helena

 
Klockan 16 maj 2012 kl. 22:58 , Blogger Christina sa...

Vad kul med en betong butik! Och så synd att du bor så långt från mej! Rabarberbladen hade passat så bra i min trädgård! Lycka till./Lila-Christina

 
Klockan 17 maj 2012 kl. 04:04 , Anonymous Anonym sa...

Det blir kanoners det. Du är så kreativ.
Ha en skön långhelg
Kram
AC

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida