onsdag 13 juni 2012

Halvvägs!!

Hej alla vänner!
Så är man snart halvvägs på tjänstledigheten! Har varit så skönt att vara ledig, slippa helger, aldrig behöva byta turer, få göra det man vill! Men hur ska jag göra i fortsättningen.... måste ge svar innan sista augusti! Jag har funderat både fram å baklänges!!!
 Satt en kväll på "Smultronstället" regnit å dant var det, riktigt gjort för funderingar! Kom då fram till att jag trivs väldigt bra nu, sedan är det ju det där med pengar..... en lön varje månad är ju bra ;) eller hur? Men varför ska man inte kunna få göra det man vill i livet nu när man är snart bortåt 60, ja några år är det allt kvar innan jag är Tant ;)!!! Ja jag har ju lite tid kvar att fundera!
 Så jag grejar med betong, har planterat lite i ett fågelbad ( som det skulle vara) men det blev ett hål i det så nu får blommorna vara där istället, står vid kanten av stenmuren på "Smultronstället"! Och nu på lördag ska jag stå på torget i Mellerud å se vad mina saker går för om någon vill köpa.....!? Öppnar den lilla dörren till min bod helgen 30/6-1/7, har en sida på FB och fått riktigt stor respons där, kul!
 Å sedan ägnar jag mig åt det här oxå, rensar ogräs på stora grusplan framför skifferhuset, kör en liten midjestyrd traktor... alldeles lagom för mig hihi!
Och så har mina första sommargäster kommit till lilla stugan, de är så förtjusta så de har bokat 2 veckor till nästa år! Kan ju inte börja bättre! Har varit på Turistbyrån här i Mellerud å lagt ut papper på stugan å min lilla Bod, är väl alltid någon som läser!?
Här är vädret hyvsat fint, de har då inte regnar på 2 dar, alltid något! Fast solen lyser med frånvaron!

Ha nu en fortsatt fin vecka! Kram Iréne

Etiketter: , , , ,

23 kommentarer:

Klockan 13 juni 2012 kl. 05:52 , Blogger Änglarna finns sa...

Förstår att det kan vara ett svårt beslut att fatta...
Klart att det är bra med lön..pengar måste man ju ha...men om ni klarar er..ändå..
Sä varför inte satsa på någonting annat som du brinner för!!??
Jag hoppas att både uthyrning och försäljning kommer att gå jättebra!!
Då kanske du slipper fundera över jobbet..:)
Önskar dej en fortsatt underbar dag!!
Kram Annika

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 07:16 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Tack för titten gumman! Jo vi har tjatat på mannen att han skulle skaffa sig en robot nu när han börjar bli äldre med krämpor ibland:)) Men NÄÄ det går inte..Sen är det väl bra motion också! Jag förstår om du velar,svårt beslut..Du kan inte jobba bara som vikarie då? hoppa in när DU vill?..Sug på det ett tag till du! Ha det gott KRAM...Så fint du har det/ Gunilla

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 08:09 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Ett stort beslut ja, oh de ska ju helst bli rätt så man inte ångrar sig:) Oftast är de väl pengarna som styr - tyvärr:( Men jag hoppas du kan genoför de du drömmer om och vill:)

Vad kul att de går bra med stuguthyrningen. Så gutt så.

Kramiz

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 08:12 , Blogger EM sa...

Du se, det är fullt snurr hos dig. Tänkte på loppisen. Har inte öppet på söndag, ifall du tänkt kika in då. Du får komma när du vill annars, det är bara att höra av dig så öppnar jag.
Du har ju en hel del på gång, och jag tror att du tar rätt beslut när det är dags. Tänk utanför ramarna...
kram elsamarianne

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 09:17 , Blogger Unknown sa...

Hejsan!
Tack för din titt hos mig. Den stora pajformen köpte jag på Servera, fanns i flera fina färger.
Vilket beslut du står inför..förstår att du grunnar en hel del och väger fördelar mot nackdelar. Men jag tror nog du finner rätt svar för dig tids nog.
Till sist måste jag bara säga att jag verkligen gillar ert hus, sååå häftigt.
Ha de gott, kram Ing-Britt

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 11:43 , Blogger Christina sa...

Tänk jag har samma funderingar. Var tjänstledig i höstas! Och det var det bästa jag har gjort på länge! Har arbetat nu i vår, men har bestämt att bara jobba 50% till hösten!/ Lila-Christina

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 12:24 , Blogger Vardag och flärd sa...

Vilket svårt beslut du måste ta, jag vet att du kommer att ha fullt upp även om du inte jobbar men pengarna .... ja pengar är inte allt!
Åh, om jag kunde åka hem till Mellerud på lördag! Men nu är det jobb dygnet runt nästan, det är nästan som bönderna har det vissa tider. Vi får väl se när vi kan träffas nån gång!
Kram på dig! Eva

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 12:48 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne,
Förstår att du har lite att fundera på..du kanske ska bli stuguthyrare o samtidigt sälja dina fina betongalster på heltid?;)

Det kommer säkert gå jättebra på loppisen!

Ha det gott,

Kraam Jenny

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 12:51 , Blogger VillaKarlslund sa...

Svåra beslut du står inför.men pengar är ju inte allt.
Du har så fina projekt med försäljning och stugor:)
Man ska väl njuta o trivas med tillvaron oxå:)

Du kan ju hoppa in som vikarie lite när det passar dig.
Söt liten traktor du hade;)

Ha det fint
Kraam Tina

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 12:59 , Blogger Viola sa...

Fortsätt att vara ledig om du kan...låter som du trivs med livet... :) kram och vad roligt med lillstugan...

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 13:32 , Blogger Rigmor sa...

Tänk att det alltid ska vara pengar som styr...Förstår precis hur du känner...vi är nog ungefär i samma ålder, och jag tänker då inte jobba en dag över sextiofem...det har jag redan bestämt!! Helst skulle jag sluta idag, för att kunna njuta riktigt av livet...man vet aldrig hur morgondagen ser ut!!
Roligt att du redan har bokningar till nästa år, det är väl ett betyg gott om något??
Sov du på saken, tror du innerst inne redan vet hur du ska göra...
Kram kram

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 14:29 , Blogger annika sa...

Ja det är många stunder av funderingar kan jag tänka. Jag håller på ständigt och tänker och räknar för jag har ju fyllt Tant. Precis som du så känner jag mig absolut inte som en sån :)...bara ibland!
Hoppas nu att det går bra med marknaden. Vi kommer förbi förhoppningsvis i sommar.

Kram

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 23:17 , Blogger Solstrimmor sa...

Nog är det svårt att ta beslutet. Jag tog pension vid sextioett och har inte ångrat mej en sekund. Mindre i plånboken, javisst, men jag är frisk och njuter av livet!!

Lycka till på marknaden!
Kram Eva-Mari

 
Klockan 14 juni 2012 kl. 02:25 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

ja det är svårt att veta vad man ska göra ...men man ska nog göra det man känner bäst för ....
Ha en bra dag
Kram Rosa

 
Klockan 14 juni 2012 kl. 09:16 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mmm...
Härlig & få vara ledig..
Vet ju inte hur mycket du jobbar Du kan kanske gå ner i tid. Annars får du fixa flera stugor att hyra ut & gjuta & sälja i din fina lilla bod
Önskar dig lycka till
Kramisar
Sus

 
Klockan 14 juni 2012 kl. 12:50 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Ja, jag tycker absolut att man skall få göra det man vill när man är närmare 60 år och helst alltid faktiskt. Jag hoppas verkligen jag kan komma förbi och se vad du säljer på lördag, skulle vara så kul.
Hoppas det går riktigt bra för dig.
Kram/
Berit

 
Klockan 15 juni 2012 kl. 00:49 , Blogger Vitt är vackert sa...

Jag vet, är skitdålig på att kommentera. Ledsen för det! :) Såklart dina sommagäster trivs, kan ju inte göra annat!
Jättsmart och fint att plantera i ett läckande fågelbad, å vad spännande och kul att få stå på torget! Lycka till!

Ha en fin helg!
Kram på dig. //Ellinor

 
Klockan 15 juni 2012 kl. 02:56 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter härligt att du trivs med det du gör, och klarar ni er så tycker jag att det låter som en god ide. Livet är ju bara en gång...
Kul också med stugan, och Lycka till med försäljningen av dina alster :)
Kram
Marie

 
Klockan 15 juni 2012 kl. 14:04 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Svårt beslut!
Men om ni klarar er på en lön så skulle jag inte tveka. Eller kan du jobba deltid och hinna med annat också?
Så roligt med uthyrningen! Och snart är det öppningsdags för din bod!

Ha det så bra!
Agneta

 
Klockan 15 juni 2012 kl. 23:19 , Anonymous Anonym sa...

Bra, man ska göra det man trivs med. Även om lönen inte är att förakta.
Lycka till med försäljningen.
Önskar dig en skön helg
Kram
AC

 
Klockan 16 juni 2012 kl. 00:29 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vad härligt att ha möjlighet till detta. Tittar in för att önska en trevlig helg.
Kram Agneta

 
Klockan 16 juni 2012 kl. 11:46 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Hej Irene och tack för din gulliga hälsning !
Jag och datorn träffs inte så ofta nu för tiden...Det kan vara många dagar mellan vi mötts.
- Sommaren är ju så kort så man vill vara ute så mycket man kan, och den när man kommer in så stupar man i säng ;)
Så klart att du ska göra det du känner för !
- Man ska aldrig skjuta upp saker utan leva i nuet!
Hoppas det gick bra med din försäljning i dag, och att ni får många trevliga gäster till er fina stuga !
Varma sommarkramar från mej !
Anneli

 
Klockan 16 juni 2012 kl. 23:51 , Blogger himlaverket sa...

Livet går inte i repris. Jag har gått ner till 50% och vi klarar ändå att leva för man anpassar sig efter de pengar man får in. Livet är mer värt än pengar! Lycka till// kram Ulla

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida