söndag 10 juni 2012

TANTEN vem är hon!!

Hej alla vänner!
Jag har inte gått i ide men funderar på det....;) här regnar det kostant! Fy vilket väder, undra om sommaren redan är slut?
Nu till något helt annat. läste i vår dagstidning en kul grej... TANTEN vem är hon?

Så håll till godo med lite smått å gott om Tanten! Är det kanske hon på bilden över? Ja det kan det vara.... för mig är Drottning Elisabeth av England en tant, ni vet hatt, kappa, käpp å väskan fram på magen! En tant pratar för högt om saker/personer hon inte gillar, så alla hör, hennes bästa ämne är om sina helt underbara barnbarn... hmhm där blev jag tant!!! 
 En del människor är födda "tant", tänker ofta negativa tankar om ungdomar, nya saker å det var bättre förr! Oftas är de mellan 50-60 år typ mormor/farmor hmhm där blev jag tant igen!! Fast man kan vara 20 å tant oxå!
 Tant är glada, underfundiga å med en stor varm famn, behöver inte ha blommiga klänningar å hatt, en tant kan vara en gammal tjej.... de är säkra på sig själv! de kan vara alerta, nyfikna på allt, bryr sig inte om vad andra tycker, har livserfarenhet!
En tant ska inte ha kortkort, när man säger "åh hej" när man ska upp ur soffan, tant har inget med åldern att göra utan mer med inställning! Om man omger sig med yngre å vågar prova nytt håller man sig ung!

Ja vad säger ni, är vi tanter? Jag känner mig då inte som en tant! ( bilderna har jag lånat från nätet)

Nu ska jag fixa lite att äta, sedan sätta mig i soffan å INTE säga "åh hej" när jag ska upp!

Kram Iréne

Etiketter:

23 kommentarer:

Klockan 10 juni 2012 kl. 10:32 , Blogger Cajsas Faster sa...

Nä, tanter är vi inte än, fast ibland säger jag tant om mig själv.. men en väldigt modern tant... om det nu finns några såna?

Ha det gott, det blir snart sommar igen ska du se:)

Kram Marie

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 10:37 , Blogger Vardag och flärd sa...

Haha, det var kul! Lite tant är jag nog, i alla fall vad åldern beträffar och barnbarn har jag!
Kul med festligheterna i Brålanda!
Regn här också!
Kram på dig!
Eva

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 10:50 , Blogger Änglarna finns sa...

Ha ha...vilket kul inlägg...:)
Känner mej faktiskt inte som en tant..och det är nog det viktigaste..fast hmm..kroppen kanske är tant..eller "gumma"..sådär runt 90 år..hihi..

Sen till vädret...ja du blir såå trött på detta regnande!!
Hur som helt..ha en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 10:51 , Blogger EM sa...

Ingen tant inom synhåll...hihi. Åhej, jodå, men det är snart fixat. Några veckor till så...
Tänkte ha öppet på söndag igen, om inget annat inträffar som är roligare/viktigare/tråkigare.
Det finns massor kvar, men visst "tar det på det".
kram elsamarianne

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 11:43 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha,härligt du skriver,troor jag är lite tant ibland,hahaha...tantvarning!!..Du visst var det ett bra tips på tomaterna! pröva det du..kramen från mej till dej/ Gunilla

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 11:45 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vilket roligt inlägg. Vi är skitsnygga tjejer i våra bästa år...
Tack för att du var med i min utlottning.
Kram Agneta

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 11:49 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Näää, de finns inga tanter längre!!
Tanter bär kappa, hatt och prydlig handväska - inte ofta man ser dom:)

Men ibland kallar man ju sig själv tant, bara för att de låter så sött.

Kramiz

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 11:58 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Hi hi hi vilket roligt inlägg=) Jag läste någonstans att en del unga tjejer gillar det här med "tant", de vill ha tantiga handväskor och kafferep och då ska det vara alla sju sorters kakor...

Ibland kan jag reagera på mig själv och tycka att jag blivit tantig, men det kanske handlar om att man fått massor av erfarenhet som gör att man tycker si och så;-)

Min lilla dotter sa när hon var tre år att när hon fyller fyra då blir hon tant...gissa om hon får höra det i tid och otid=)

Ha det gott och tusen tack för dina tips om smultronställen till listan!
Kram,
Regina

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 12:45 , Blogger Annes vita rum sa...

Haha! den var bra... kommer att tänka på det där sista...inte säga åh hej när jag ska upp ur soffan:)) ha de gott../Kram Anne

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 12:51 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Än har vi nog en bit kvar till "TANT" men de är kanske inte så illa att bli en.
Ha de gott!
Kram Katha

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 21:17 , Blogger Härliga Livet sa...

Haha, den va rolig. Näää jag känner mig inte som tant. Tanter är som sagt gaggiga och har hatt och käpp.

Ha en bra start på veckan.
Kram Pernilla

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 21:18 , Blogger Härliga Livet sa...

jätte kul att du vill vara med i min utlottning ♥
Kram

 
Klockan 10 juni 2012 kl. 21:25 , Anonymous Anonym sa...

Ha ha ha.....
Önskar dig en fin start på denna nya vecka
Kram
AC

 
Klockan 11 juni 2012 kl. 03:02 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Nää är nog inte som en tant ...fast man kan känna sig så ibland...åtminstone på morgonen med stela leder o dylikt

ha en bra dag

Karm Rosa

 
Klockan 11 juni 2012 kl. 09:04 , Blogger Fru C sa...

Avskyr när någon 'låtsas' vara jämngammal med sin dotter...är emot alla former av 'injektioner' och 'operationer' bara för att se ung ut. Nä tack...då är jag verkligen hellre en tant med rynkor....
Men hur man är i sinnet det är en HELT annan sak....då är jag INTE tant, det lovar jag ;)

Kram//

 
Klockan 11 juni 2012 kl. 09:04 , Blogger Fru C sa...

Avskyr när någon 'låtsas' vara jämngammal med sin dotter...är emot alla former av 'injektioner' och 'operationer' bara för att se ung ut. Nä tack...då är jag verkligen hellre en tant med rynkor....
Men hur man är i sinnet det är en HELT annan sak....då är jag INTE tant, det lovar jag ;)

Kram//

 
Klockan 11 juni 2012 kl. 09:07 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Usch ja för allt detta regnande! Imorgon skall det visst bli lite bättre och det hoppas jag innerligt för yngsta pärlan slutar nian och stå ute i en timma eller två i regn är jag inte så förtjust i att göra på min fritid:)
Skojigt med tant inlägget, jag kämpar emot men nog händer det fortfarande att små barn ibland blir tillsgda att släpp fram tanten eller något sånt även om det blir mer och mer sällsynt.Håller med dig, drottningen i England hon är allt lite tantig:)Lustigt med bildutrymmet, men idag kunde jag lägga upp bilder igen gjorde en liten test.
Ha det gott.
Kram/
Berit

 
Klockan 11 juni 2012 kl. 12:21 , Blogger Rigmor sa...

Tant...det är nog lite tantvarning här ibland!! Fast det bjuder jag på!! Broderade dukar har kommit fram, pelargoner i fönstren, och det har faktiskt hänt att jag sköljt ur en använd plastpåse...!! Så visst är jag tant ibland, men bara lite...
Vi får väl hoppas att sommaren inte kommit på allvar riktigt än...för det här vädret gör då ingen glad!! Idag har det tidvis varit sol, sen regn, sen lite sol igen...
Ha det så gott!!
Kram kram

 
Klockan 12 juni 2012 kl. 00:50 , Blogger Tre Tanter sa...

ja, här har du tre tanter som älskar att vara just Tanter.
Kram från oss och ha en skön sommar!
Tre Tanter.

 
Klockan 12 juni 2012 kl. 01:35 , Blogger Christina sa...

Tant är jag nog när det gäller mina barnbarn, pratar konstant om dom! Också gillar jag tantväskor!/Lila-Christina

 
Klockan 12 juni 2012 kl. 05:28 , Blogger Vitt är vackert sa...

HAHAHA!!

HOPPAS ALLT ÄR FINT MED DIG, TROTS VÄDRET!
KRAM ELLINOR

 
Klockan 12 juni 2012 kl. 11:39 , Blogger Elsa och Helena sa...

Nej, aldrig att vi är tanter!!! Men ibland när jag glömt läsglasögonen hemma, spelar jag tant och frågar ungdomarna vad det står på prislappen:):)

KRAM KRAM Helena

 
Klockan 13 juni 2012 kl. 00:41 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Ingen tant här inte...känner mig som 20+ ;o)
Fast jag önskar att jag kunde stanna tiden lite grann, för den tar allt för stora kliv. Försöker att inte tänka på att jag nollar nästa år ;)
Kul inlägg :O)))

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram
Ulrika

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida