torsdag 16 augusti 2012

Håfverud med fullt ös!

Hej alla vänner!
Här hemma har det varit fullt ös ett par dagar! Har haft dessa killar hos mig, först kom Gabriel å Elias, sedan åkte Gabbe hem för fritids började och mamma Linda började jobba men Elias som ska skolas in på nytt dagis nästa vecka fick stanna några dagar till!
 Sedan kom Vilgot med sina föräldrar, ja full rulle har det varit!
 I Dalsland finns några fina pärlor, bl.a Akvedukten i Håverud och Dalslands Center, här är vi på väg till Brasseriet på tisdag kväll för att äta lite gott!
 Dalsland är ju begåvat med flera sjöar å Dalslands Kanal, kanalen är 254 km lång å har 31 slussar, i Håverud finns en av slussarna!
 Akvedukten är en sevärd pärla här, själva akvedukten byggdes mellan 1864-68 av Nils Eriksson men det som är mest sevärt är att över akvedukten går en Järnvägsbro och en landsvägsbro, ni kan se det på bilden, överst är det landsvägen å sedan kommer järnvägen å underst vatten!
Brasseriet ligger i det gula huset med sittplatser precis vid vattnet å det var där vi slog oss ner och åt en helt fantastisk mat, mest alla sorters fisk!



Å nu är det tyst å stilla här hemma! Å jag har beslutsångest...... måste ge besked om jobbet innan augustis slut å det allra värsta är att nu ska vi jobba varannan helg....... trodde jag hörde fel men icke! Min magkänsla säger nej... jag vill vara fri å kunna göra det jag tycker om, varför är det så svårt??? Fast egentligen är det inte svårt bara svårt att ta steget till ett nej!

Ha det gott alla fina och tack för kommentarer om jobbet och till er som undrar om vägen genom "Smultronstället" så blir jag själv tokig på den och nu har vissa taget sig för att parkera på privat parkeringsplats till stora huset... fast då fick Sarah nog å ryade till! Fast ny är på "G" å den andra ska plöjas upp, så jag väntar! Kram Iréne

Etiketter: , , ,

21 kommentarer:

Klockan 16 augusti 2012 kl. 12:35 , Blogger fianathome sa...

VA häftiga bilder. Sverige är ju fantastiskt!
jag begriper inte hur "folk" tänker när de bara tar för sig på ett ganska fräckt sätt.
Hoppas verkligen ni får känna att ni har integriteten tillbaka.
KRAM
Fia

 
Klockan 16 augusti 2012 kl. 12:46 , Blogger EM sa...

Håverud har jag minsann varit och förundrats över. Så märkligt att se båtarna gå i rännan... och vackert.
Jaså du grunnar fortfarande... ja det är inte lätt. Bara du själv som kan ta det beslutet. Varannan helg, nej hua, det är pest!
Det blir tyst när de små åker. Har haft bonusbarnbarn (5 år) på besök förra helgen, och det var så roligt. Lilleman var överlycklig att få en lekkamrat som cyklade så han kunde springa runt med sin stora pinne och få sällskap i de hundra varven runt huset...
Ha en bra helg, kram

 
Klockan 16 augusti 2012 kl. 13:02 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Fina bilder....där var vi i fjol...trevligt ställe...ja varannan helg är inte kul när gubben är ledig alla helger men vi jobbar sju dygn i månaden så bra ändå:)...Nää såå möe sniglar...usch o fy...vad heter det medlet vännen min...kram Gunilla

 
Klockan 16 augusti 2012 kl. 13:35 , Blogger Stina sa...

Härligt... och gulligt.:-) Kram

 
Klockan 16 augusti 2012 kl. 14:14 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Det blir fullt upp när barn och barnbarn kommer hem, så kärt och så tomt när de åker hem igen.

Håverud är ett fantastiskt byggnadsverk, vi passerade där för ett par somrar sedan men då stod vi uppe på landsvägsbron som man ser högst upp på en av dina bilder. Hisnande utsikt där uppifrån.

Förstår dina funderingar ang jobbet...

Ha en fin fredag och en skön helg!
Kram,
Regina

 
Klockan 16 augusti 2012 kl. 23:30 , Blogger Änglarna finns sa...

Härligt med besök..men ibland kan tystnaden också vara skön!
Iaf när man väljer den själv..:)
Ja du..med jobbets varande eller inte...är ju bara du själv som kan fatta det beslutet...!
Men har du möjlighet...så varför inte fortsatta vara ledig..och göra det du själv vill!!

Ha en underbar dag!! Kram Annika

 
Klockan 17 augusti 2012 kl. 05:10 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

oj vad mycket fina bilder ,man blir sugen på att besöka Håverud med omnejd
Ha en riktigt skön helg

 
Klockan 17 augusti 2012 kl. 07:45 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Vet inte om du läst det, men vi var uppe hos dig en kväll men ingen hemma. Smultron och betong har stått stängt så jag tänkte att ni kanske var bortresta. Såg alla fina kossor dock.
Visst har de ljuvligt god mat på Brasseriet.
Kram/
Berit

 
Klockan 17 augusti 2012 kl. 08:43 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Jättefint där ..vi var där för många år sen ..den vidukten är en sevärdhet

ha en trevlig helg
kram Rosa

 
Klockan 17 augusti 2012 kl. 13:47 , Blogger Rigmor sa...

Oj...ännu ett utflyktsmål att lägga till handlingarna...Å skulpturerna jag visade, de finns på västkusten, Pilane gravfält, ligger på Tjörn ovanför Skärhamn.
Nu tror jag inte att jag skulle bli glad över att ha varg inpå husknutarna...men som du skrev, när man inget vet så...
Ser att du haft huset fullt. Tänk så roligt det är, känner att man ger sej mycket mer tid nu än när ens egna var små, det var så mycket man skulle hinna med då också...
Kram kram

 
Klockan 17 augusti 2012 kl. 23:10 , Blogger Härliga Livet sa...

Det ser jätte fint ut där. Man skulle utforska Sverige lite mer. Det är ju så fint.
Ha nu en skön helg.
Kram Pernilla

 
Klockan 18 augusti 2012 kl. 00:40 , Blogger Fröken Tindra sa...

Håfverud jaa... Där är nog +35 år sen jag var skulle jag tro. Kul att friska upp minnet lite med dina bilder!
Du verkar ha haft härliga dagar med släkten! Myys!
Har missat det där med ditt jobb men gå på magkänslan även om det kan kännas obehagligt just när svaret skall ges. Lycka till!
Kram!

 
Klockan 18 augusti 2012 kl. 01:29 , Blogger Elsa och Helena sa...

Förstår att det var som att slå igen en dammlucka när barnbarnen åkte hem, tyst och tomt.

Nu väcker du gamla minnen till liv har slussat mig genom Dalslands kanal och det var ett äventyr:)

Hmm, ja svårt med beslutsångest...hoppas du snart känner vad som är rätt för dig!

KRAMAR

 
Klockan 19 augusti 2012 kl. 03:09 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Vilka härliga killar!
Brasseriet verkar ju ligga väldigt fint, det är länge sedan jag var i Håverud, dag för en ny tripp dit, tro?
Jaaa, du, du som har så många strängar på¨din lyra kanske skulle ta och skippa det där med att arbeta varannan helg, svåra beslut!

Agneta kram

 
Klockan 19 augusti 2012 kl. 04:33 , Anonymous Linda sa...

Kikar in här för första gången.
Oj, vilket vackert hus! Blev alldeles kär i ert skifferhus.

Kram, kram

 
Klockan 19 augusti 2012 kl. 12:41 , Blogger Elzie sa...

Nog är det roligt med folk oc h hur dom parkerar heg vilt överallt. På gubbens jobb hade dom problem för några veckor sen när folk parkerade INNE på inhägnat område. Det var någon cup i Vimmerby och där stod fullt med bilar som inte skulle vara där. Ja, du milde. Inte lätt att få tag i folket som ägde dom heller innan dom låste grindarna vid kvart över 4!!
Jaha, du lyckans smed. Den som ändå kunde säga nej till jobbet, men se det går inte alls. Önskar jag hade något extraknäck som jag kunde leva på, haha. Men man får väl gå på kommunen tills man blir intagen!!
Hoppas du får en fin måndag.
Kram Elzie

 
Klockan 20 augusti 2012 kl. 05:53 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Vad mysigt det ser ut, finfina bilder!

Hoppas du kommer fram till rätt beslut om jobbet..låter inget vidare att behöva jobba varannan helg..

Sköt om dig!

kraam Jenny

 
Klockan 20 augusti 2012 kl. 11:09 , Blogger himlaverket sa...

Så härliga ungar, små pärlor i livets halsband.
Tänker på dej och jobbet och hoppas att du går efter magkänslan. Det brukar bli bäst så.
Tusen kramar.
Ulla

 
Klockan 20 augusti 2012 kl. 23:49 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Vilka godingar på besök. Härliga bilder du visar. Önskar att även jag skulle våga ta steget till lite tjänstledigt för att få skapa mer!!! Men jag är nog en fesig och även om pengar inte är allt så nog betyder de lite.
Ha de gott!
Kram Katha

 
Klockan 21 augusti 2012 kl. 00:01 , Blogger Viola sa...

Skriver bara ett ord idag....NEJ...livet är kort min vän, lycka till, kram

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 22:29 , Blogger Stina sa...

Kikar in här för första gången och ser att vi besökt samma plats i sommar :)
Du vågade ta steget....jag skulle också vilja bli "lyxhustru" men jag får nog vänta ett par år.
Trevligt att hälsa på så jag kommer tillbaka :)
Kram Stina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida