tisdag 17 juli 2012

OJ vad hände......

Hej alla vänner!
Ja vad hände.... lusten att skriva tog liksom slut för några veckor sedan! Kändes som att jag aldrig hade något nytt att skriva om, så då tog jag semester från bloggen!
Men nu är jag tillbaka igen och här kommer lite bilder från vad jag gjort under tiden!
 Fiskat på "Smultronstället" med mina fina killar! Om det nappade? Nix, men killarna tyckte det var kul ändå!
 Inte behöver man leksaker för att bygga torn.... stövlar å skor går oxå bra!
 Emellanåt har vi haft fint väder, njutit vid sjön, tagit en å annan MC tur på kvällarna!
 Men för det mesta har det sett ut så här......!
 Jag har gjutit lite nya saker, öppnat min Bod, är faktiskt förvånnad om att folk hittar ut till mig! Riktigt kul med alla som kommer!
 Fiskat kräftor i Hjälmaren och haft kräftskiva med goda vänner!
Suttit vid slussarna i Sjötorp utanför Mariestad å sett massa finna båtar och ätit en go lunch!
Och tar emot gäster till "lilla stugan" en del älskar den några älskar den mindre..... funderar på om gäster tror att man kan fixa olika sänger till varje individ, ja typ sådan man har hemma!? För mig är det så att hyr jag en stuga, så är det de möbler som står där... är sängen för hård... ja vad ska jag göra åt det, nästa tycker den är perfekt! Nix sluta klaga nu, Iréne *ler*


Denna vecka är jag husvakt på två ställen, älsta å yngsta döttrarna är bortresta, en i Rom å en i Arboga/Stockholm, så idag tar jag mig en tur till Trollhättan.... får då se om jag hittar till lägenheten, eftersom L har flyttat å jag har bara varit där  en gång....!

Njut nu av ledighet och sol ( vi har då sol här)! Kram Iréne

Etiketter: , , , , ,

19 kommentarer:

Klockan 17 juli 2012 kl. 23:58 , Blogger Änglarna finns sa...

Välkommen tillbaka!! Har saknat dina inlägg...:)
Sol även här..ännu så länge...!!
Härliga bilder..!!
Håller med dej..om att en del klagar..ibland får man nästan uppfattningen om..att vissa gör det...för att dom alltid har gjort det!! Bättre att dom stannade hemma..hi hi..
Ha en fortsatt mysig dag!!
Kram Annika

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 00:37 , Blogger Cajsas Faster sa...

Paus och ladda batterierna går åt ibland. Här är det lite si och så också med bloggandet. Lite periodvis blir det. Kollar mest runt annars.

Skönt att bara vara på sommaren och man får ju faktiskt göra sånt som går fast det regnar. Det rår man ju inte på.. även om det skulle vara lite skönt att bada.. och sola..

Ha det fint på dina turer:) Kram Marie

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 00:47 , Blogger annika sa...

Bloggandet går det upp och ner med. Jag väljer bilder och skriver något utifrån dem. Ibland blir det hipp som happ :).
Klagande gäster träffar man nog alltid på. Men bra tänk att du hyr ut så att du är nöjd.
Där i Sjöbo vid Göta kanal var vi förra året och tyckte att det var så trivsamt. Visste inte att man får fiska kräftor nu redan.

Jo vi kommer förbi om vi har vägarna åt Dalsland. Pratade med kompisen i förrgår och hon väntar på att vi ska komma. Om vi åker vill vi ha lite varmare och lite sol....
I kväll ska det bli trädgårdsvisning bortåt Fellingsbro och sen kanske Nostalgibyn...
Kul att göra lite utflykter och inte enbart bära flyttkartonger, städa och borra :)


Kram

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 03:05 , Blogger Vardag och flärd sa...

Iréne, jag tror att du har jättefint där du hyr ut och jag kan inte förstå hur folk kan klaga på allt, vissa människor är bara sådana, träffar många såna i mitt jobb och det är tråkigt. Man får försöka att inte bry sig i alla fall.
Ser att du gjort mycket trevligt under ledigheten och barnbarnen trivs gott hos dig, inte behövs det leksaker när de har farmor o farfar som kan hitta på en massa saker för dem.
Ha det fortsatt fint!
Kram Eva

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 06:42 , Blogger VillaKarlslund sa...

Det ser ut som du haft det bra , lite bloggpaus kan vara bra ibland ,här går det upp o ner på den fronten.
Kul att det folk hittar till din mysiga bod:))

Ha det bäst.
Kram Tina

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 10:21 , Blogger Annes vita rum sa...

Det syns ju iaf att du har haft det helmysigt:))
Så skoj med boden.lycka till kram/Anne

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 12:30 , Blogger Rigmor sa...

Känns nästan som vi åkt lite om varandra...vi har också varit i Sjötorp, och Hjälmaren...ja den är ju inte långt här ifrån!!
Men visst är det så, bloggandet avtar när det blir sommar, man har alldeles för mycket annat för sej, och så ska det väl vara??!! Rätt som det är har man en massa att berätta igen, och då är man tillbaka!!
håller helt med dej angående sängarna och uthyrningen, man får ta det som det är, att tillgodose alla vore en omöjlighet. Undrar just om de tänkt på det själva...??!!
Ha det fortsatt gott!!
Kram kram

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 12:32 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag känner nu som du känt, inspirationen är inte på topp. För mig har det tråkiga vädret stor inverkan, när det är varmt och solen skiner då mår jag som bäst och så har det inte riktigt varit...

Du ser ut att ha haft mysiga dagar...

Önskar dig en fin torsdag!
Kram,
Regina

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 13:20 , Anonymous Frida sa...

Vilken fin blogg du har och jag måste ju ärligt säga att jag är aningen avundsjuk på det hus och den miljö där du bor :)

Kram Frida

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 14:23 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Hej goa Irene!Åh va kul att höra ifrån dej igen...man saknar dej ska du veta! tack för titten hos mej,hos dej har det hänt en hel del...kramar Gunilla

 
Klockan 18 juli 2012 kl. 22:44 , Blogger fianathome sa...

Vilka kräftor! Å härlig miljö. Sagolikt.
Ibland tappar man ju lust för både det ena och andra. Alltid nyttigt att kunna pausa. bättre det än att sluta.
Jag gillar din blogg :)
Ha det gott och lycka till med boden!!
kramelikram
Fia

 
Klockan 19 juli 2012 kl. 02:55 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
Du verkar haft det mysigt utan bloggandet.
Tror att många av oss lägger lite mindre tid på bloggen över sommaren.
Kul att folk hittar till din bod.
Önskar dig en härlig helg
Kramisar
Sus

 
Klockan 19 juli 2012 kl. 03:06 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Välkommen tillbaka ....det blir ju så ibland ...ork, lust och tid finns inte.

Ha en bra dag
Kram Rosa

 
Klockan 19 juli 2012 kl. 10:41 , Blogger Elsa och Helena sa...

En bloggpaus kan man behöva ibland, orden tar liksom slut. Mycket roliga saker har du hunnit med och det där med sängarna...du har min fulla förståelse:)

KRAM Helena

 
Klockan 19 juli 2012 kl. 11:09 , Blogger Elzie sa...

Verkar som du haft en skön sommar så här långt. Blev lite förvånad att ni redan fiskat kräftor. Här är dom inte lovliga förrän den 1 augusti så vi får vänta än och se om det blir några.
Har inte heller haft lust för bloggen nu. Men rätt vad det är kommer det väl igång igen.
Den där grodan gillade jag!
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 19 juli 2012 kl. 12:45 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Ser härligt ut. Vi är ju i Partille nu och igår var det soligt och fint kunde sitta ute till sent på kvällen men idag är allt i sin ordning igen:)Nu skall vi snart åka upp och då hoppas jag det blir promenader så jag kan ta en tur upp till dig någon dag och kika i din bod.
Sjötorp ser ju väldigt fint ut, får kanske bli en tur dit. Jättebra med tips på vackra platser. Grodan är hur fin som helst.Jag hittade en Nora Roberts bok i bokhyllan,blev mäkta förvånad. Äldsta dottern sa att den kom när vi var i London därför jag missat den. Boken får åka med till landet, skall bli spännande att se vad hon erbjuder.
Kram/
Berit

 
Klockan 19 juli 2012 kl. 13:39 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Ja ibland tappar man lusten att blogga.Men så tar man några fina kort man gärna vill visa eller något roligt man vill berätta om o då kommer lusten tillbaka,bilden med krftorna gör att jag blir jättesugen på att käka kräftor i helgen
Sängarna får man väl ta det som det är dit man kommer
Ha en skön dag

 
Klockan 21 juli 2012 kl. 01:03 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Hej
Bloggen ja den är allt lite vilsam på sommaren:) Annat är de ju med vänner långt bort, de träffar man ju oftare på sommaren:)

Din sommar verkar varit fin så här långt o ja vi får hoppas resten får lite varmar också kanske:) fast nu har vi haft några varma o goa dagar igen.
Kramiz

 
Klockan 21 juli 2012 kl. 01:25 , Blogger Fröken Tindra sa...

En liten paus kan ju vara nyttig ibland. Du verkar ha haft härliga dagar!
Nej, det är inte helt lätt att tas med folk ibland! Försök att inte reta upp dig för mycket. Men jag förstår känslan helt klart.
Det går lite bättre att hantera naglarna nu. =0)
Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida