tisdag 3 juli 2012

Boktips!

Hej alla vänner!
Juli månad och för en gångs skull sol å fint väder! Tänk vad man mår bra av solen, allt blir så mycket roligare! Jag är som kanske de fleste vet en riktig bokmal, älskar att läsa böcker, har bortåt 350 böcker i bokhyllan! Här kommer jag med lite tips för lata dagar!
 Denna bok skulle ligga på "Smultronstället" å läsas där men en sådan gripande och vedervärdig( står för gerillan) bok, fick följa med hem å nästan sträklästes! Ingrid B blev ju kidnappad av FARC-gerillan 2002 och hölls sedan som fånge i 6,5 år i Amazonas djungel! Att en människa orkar å klara av dessa åren i djungeln och sedan komma tillbaka! Kan varmt rekommenderas att läsas!
 Nora Roberts böcker älskar jag.... denna ligger på tur, när mannen i huset har läst den! Handlar om en tjej som är med å bekämpar svårsläckta skogsbränder i Montanas bergsområden, lite romantik, någon som ger henne skulden för att en av killarna i teamet omkom i lågorna av en brand, ja vem vill henne ont!
 " Husbibeln" fått mycket tips å ideer från denna bok!
Denna bok är en sann berättelse, Debra kidnappades å hölls fången i 5 dygn, våldtogs upprepade gånger av en narkotikaberonde vettvilling, det hon inte vet är att hennes man mördades av samme person innan han tog henne tillfånga! Gripande öde!
Att jag gillar de kungliga, kryper jag inte under stolen med, så denna bok är helt unik med alla bilder från 4 generationer Bernadott!

Ja idag har jag hjälpt till att flyttat ungdjur till en ny beteshage, allt avlöpte väl, som det då ibland  inte gör! Klippt gräs å gjutit lite betong, sådant som är beställt!
Min öppningshelg regnade bort, några tappra tog sig ut till mig men nu så har jag öppet hela fredagen! Sol då vill jag ha....!

Hoppas ni alla har det gott! Kram Iréne

22 kommentarer:

Klockan 3 juli 2012 kl. 11:07 , Blogger bakom berget sa...

Oj så många intressanta böcker. Jag får nog vänta till vintern om jag ska ha ro och tid att läsa. Här klipper jag både hundar och gräsmatta ikväll, så det är full fart :o))
Ha det gott och tack för orden om badrummet!
Kram Åsa.

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 11:08 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Älskar också Nora Roberts...!! Tror jag har de flesta av hennes böcker..:)
Jagad av lögnen..läste jag för ett tag sedan..gillade den..kunde inte sluta läsa den..hi hi..
Ha det så gott!!
Kram Annika

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 11:11 , Blogger EM sa...

Gillar också Nora Roberts, men det var ett bra tag sen som jag läste nåt av henne. Det blir mest deckare för min del.
Idag har jag varit en sväng till Sahlgrenska, körde t/r på några timmar så man känner sig lite mör.
Imorgon blir det att packa inför semestern, husbilen är ok. Till västkusten först...
kram elsamarianne

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 11:34 , Blogger Vardag och flärd sa...

Åh, Ingrid Betancourt måste jag läsa! Och Nora Roberts gillar jag också.
Idag har vi också haft sommarvärme här.
Kram Eva

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 12:10 , Blogger Annes vita rum sa...

Tack för tipset! Samma bokmal här,men mest romaner för min del....
Gillar oxå det kungliga så den är säkert intressant...
ha de gutt! kram/Anne

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 12:10 , Blogger Annes vita rum sa...

Tack för tipset! Samma bokmal här,men mest romaner för min del....
Gillar oxå det kungliga så den är säkert intressant...
ha de gutt! kram/Anne

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 12:14 , Blogger Fru C sa...

Om du inte läst boken Niceville så ska du göra det....tack för dina boktips.

(Vilken festival du har på gång...förstår att det är svårt att välja vad du ska gå på)

Kram//Carolina

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 13:29 , Blogger annika sa...

Håller med Fru C om Niceville. Jag har lyssnat på den samtidigt som jag sytt. Dessutom såg jag filmen sen då jag lyssnat klart.
Sitter inte så ofta ner och läser nuförtiden.
Lycka till med butiken på fredag.

Kram
annika

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 13:30 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Tack för dina boktips! Böcker, likväl som filmer, som bygger på sanna historier tycker jag bäst om, men jag läser mycket annat också. Nora Roberts bok som du tipsar om har jag precis läst ut=)

Ha en fin vecka!
Kram,
Regina

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 13:37 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vad bra med boktips. Det är så avkopplande att läsa en bra bok. ha det toppen och lycka till på fredag.
Kram Agneta

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 14:10 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Tack för boktips vännen! Kul med betongboken också! Kraaamen Gunilla

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 19:20 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

En bra bok är avkopplade o lite verkligehets flyende:) ja jag brukar liksom flytta in i bokens handling. Men tyvärr är de inte ofta jag läser böcker, jag kan helt enkelt inte sätta gränser, jag glömmer allt o läser o läser tills jag nått slutet av boken:)

Kramiz o håller tummarna för sol på fredag!!

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 22:17 , Blogger Härliga Livet sa...

Hej!
Tack för dom fina orden i mitt inlägg ♥
Nora Roberts har jag oxå några av, annars blir det svenska deckare som jag läser mest. Har nu laddat vagnen med några nya böcker.
Må så gott.
Kram Pernilla

 
Klockan 4 juli 2012 kl. 01:59 , Blogger Anna Stenberg sa...

För många projekt på G för böcker (ingen semester än heller...)Var inne på er hemsida. Vad spännande med mejeri och allt! Önskar att vi bodde lite närmare för det hade varit roligt att besöka butiken! Lycka till! Kram Anna

 
Klockan 4 juli 2012 kl. 03:15 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Önskar jag hade den ron att ligga och läsa ...hade det för många år sen men nu är den bortblåst...men den kanske kommer igen

Ha en bra dag
Kram Rosa

 
Klockan 4 juli 2012 kl. 12:02 , Blogger Rigmor sa...

Förbaskat då att det skulle regna just den dagen du hade premiäröppet!! Va´tänkte han med där uppe...??!!
Tack för tipsen på sommarläsning, här är det lite torka just nu på den fronten, så det passade perfekt. Ska införskaffa några pocket som ska ligga i husbilen, det är ganska mysigt att ligga där och läsa när det regnar...
Lycka till på fredag!!
Kram kram

 
Klockan 4 juli 2012 kl. 13:58 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Hej!
Va många som gillar Nora Roberts jag stod och tittade på hennes böcker i Ullared idag. Har inte läst en enda så vågade mig inte på henne och det var ju synd förstår jag nu. Den översta verkar spännande , måste jag försöka hitta.
Jag gillar också kungafamiljen, kanske inte kungen så mycket eller jag känner ju honom inte, men de två äldsta kvinnorna är väldigt rara så kungaböcker har jag också en del.
Kram/
Berit

 
Klockan 5 juli 2012 kl. 01:32 , Blogger barbrok sa...

Tack för alla tips, betongboken var den jag blev nyfiken på. Drömmer mest om betong men var lääänge sen nåt blev tillverkat.
Kram Barbro

 
Klockan 5 juli 2012 kl. 12:28 , Blogger Elsa och Helena sa...

Nu hoppas vi på sol till på fredag!!!
Tack för boktipsen, alltid roligt att upptäcka nya böcker.

Trevlig helg...KRAM Helena

 
Klockan 5 juli 2012 kl. 14:07 , Blogger fianathome sa...

Härliga tips. Jag har svårt att läsa men ljudbok är så roligt. Är så bra - kan avnjutas nästan överallt. ibland till och med då man inte kan sova men inte orkar läsa!
ha en skön fredag!
kramelikram
Fia

 
Klockan 6 juli 2012 kl. 14:10 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Tack för bra boktips, ett par redan lästa och väldigt intressanta och när det är ur verkliga livet fångar det mig extra mycket.
Jag har försökt göra betongplattor, men jag får nog öva mycket, jag får inte på långa vägar till det så fint som du, du är ju bara så duktig!
Agneta kram

 
Klockan 7 juli 2012 kl. 14:51 , Blogger Fröken Tindra sa...

Boktips är aldrig fel. Tack!
Ha en skön söndag!
Kram!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida