onsdag 27 juni 2012

Att göra en tavla....!

Hej alla vänner!
Här kommer inte inläggen så ofta, men nu har vi ju fått ganska fint väder å då får man ta till vara på detta och är då mycket ute! Men nu till något helt annat....... "att göra en tavla" kan ju innebära två saker..... dels att man gör bort sig...... som den gången i Rio de Janeiro när jag gick på herrtoaletten hihi, konstiga tecken på dörrarna, så jag tog första bästa dörr å hamnade hos herrarna *ler* ingen där, går in i ett bås mitt emot där herrarna står å kissar, tänker vilka långa rännor de har för att tvätta händerna....... det var nämligen bara ribbor i dörrarna så man såg ut.... in kommer en man å då inser jag var jag är haha, ingen man i sikte när jag är klar bara att smitta ut!!
 Men att göra en tavla kan ju oxå vara att måla en tavla, så i fjol höstas fick vi besök av en konstnär från Stockholm, han tog kort i alla möjliga vinklar på huset och nu kom han för att visa upp den färdiga tavlan, så fin var den! Han reser runt på sommaren å fotar hus å så målar han på vintern, och faktiskt inte särskilt dyr var han!Nu hänger den i vår matsal över en gammal soffa mellan två fönster!
 Detta kan ju oxå vara en tavla! Fick skylten i julklapp och nu är den uppe på "Smultronstället"!
 Nu drar det ihop sig för till helgen öppnar jag upp lilla Boden! Har gjort några vasar, piffat till med lite band och små skyltar!
 Har fixat en ny gjutform, så nu ska jag måla blommorna på fjärillen under dagen å fixa klart skyltarna som ska upp! Det ligger ett litet loppis på samma väg och igår var jag å pratade med dom att jag ska sätta upp skyltar, de hade hört talas om någon som gjuter och skulle öppna upp, de var så positiva och tyckte vi kunde gå samman om skyltning!

Har förstått att några av er tar lite ledigt under sommaren från bloggen, för min del så kommer jag till att fortsätta blogga men i lite mindre skala, ett par inlägg i veckan!

Nu ska jag ta en fika med mannen å så bjuder jag er en bild på en av alla Pioner som finns på "Smultronstället"! Kram Iréne

Etiketter: , ,

20 kommentarer:

Klockan 28 juni 2012 kl. 00:56 , Blogger EM sa...

Vilken jättefin tavla, vad roligt att ha en sån.
Kul att det är nära med öppningen av din bod. Håller tummarna. Har inte orkat haft loppisen öppen, för det har varit så mycket annat. Man är ju ändå liksom bunden att hålla kollen...
Nu får vi hoppas vädret håller i sig, för husbilen väntar, och jag väntar, ja vi väntar alla på att få ta premiärturen i år.
kram elsamarianne

 
Klockan 28 juni 2012 kl. 02:54 , Blogger Fågel Blå sa...

Underbar tavla!
Så spännande med din bod,, hoppas det går bar för dej, du gör så mycket fint!
Ja du här har bloggandet också dratt ner,, vem vill sitta inne och blogga på semestern!
Ha det så fint
Kramar Kathrine

 
Klockan 28 juni 2012 kl. 05:28 , Blogger Annes vita rum sa...

Så vacker tavla på erat vackra hus! lycka till med lilla boden.... kram..Anne

 
Klockan 28 juni 2012 kl. 07:18 , Blogger annika sa...

Kul att ha sitt hem på en målning. Snyggt ser det ut att vara.
Kan inte vara lätt att hitta rätt toalett!

Lycka till med boden. Vi får se om vi far något åt det hållet för dottern behöver flytthjälp i Malmö. Men jag vill ju till kompisen i Brålanda också så vi får se....

Kram

 
Klockan 28 juni 2012 kl. 07:40 , Blogger Änglarna finns sa...

Så spännande..att du snart skall öppna din bod!!
Första tavlan var ju komisk...hi hi..och andra tavlan var jättefin!!
Önskar dej en fortsatt underbar dag!!
Kram Annika

 
Klockan 28 juni 2012 kl. 10:31 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Fin tavla ..Spännande med egen bod

Ha en trevlig helg
Kram Rosa

 
Klockan 28 juni 2012 kl. 11:30 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så fin målning av Skifferhuset, roligt att ha!
DSå spännande med öppning av boden, jag hoppas det går riktigt bra för ig, du har lagt ner mycket jobb på den och du gör fina saker! Lycka till, jag ska tänka på dig!
Kram Eva

 
Klockan 28 juni 2012 kl. 12:03 , Blogger fianathome sa...

Så fin gårdstavla. Måste vara hemskt roligt att bo i ett unikt hus. Alla hus är kanske unika på sitt vis, men er gård verkar så ovanlig, om man säger så :)
Vad har ni i flygelbyggnaderna?
Jag målar också hus till beställning. Jättemysigt att måla andras hus.
Pioner. Finns det mer fluffiga ljuviga blommor?
doftar det gott också så är det ännu bättre.
kramelikram

 
Klockan 28 juni 2012 kl. 14:11 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Såå roligt att höra om gjörabortsigtavlan...o va fin den andra tavlan var...kul att nån gör såna...ha det såå gött lilla gumman...vi höres snart igen/ Gunilla

 
Klockan 28 juni 2012 kl. 14:11 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Såå roligt att höra om gjörabortsigtavlan...o va fin den andra tavlan var...kul att nån gör såna...ha det såå gött lilla gumman...vi höres snart igen/ Gunilla

 
Klockan 29 juni 2012 kl. 14:00 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Vi har också haft ett par dagar med bra väder men nu regnar det igen...
Vilken fin betongform du fått tag i till fjärilen. Så spännande med Boden!
Lycka till!
Agneta

 
Klockan 30 juni 2012 kl. 10:59 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mmmmm...
Roligt att öppna boden..
& att dom andra ville skylta ihop
Bara bra när ni e fler som drar folk åt varandra
Lycka till vännen
Kramisar
Sus

 
Klockan 30 juni 2012 kl. 14:24 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Spännande med öppningen av boden, jag tror du kommer att få det ruschigt. Fjärilen du gjort är helt fantastiskt vacker. Du borde göra sådana även omålade för jag tyckte den var så enormt fin!
Agneta kram

 
Klockan 2 juli 2012 kl. 05:30 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vilken vacker tavla på ert vackra hus. Spännande med öppningen. LYCKA TILL
Kram Agneta

 
Klockan 2 juli 2012 kl. 08:12 , Blogger Viola sa...

Så vacker tavlan blev :) samma med bloggandet..hinner inte med nu när det är högtryck i butiken....kommer du neråt i sommar...hoppas....kram

 
Klockan 2 juli 2012 kl. 10:35 , Blogger Rigmor sa...

Vilken underbara tavla, ser så välgjord ut!!
Jo, jag förstår att det inte kan bli lika ofta med inläggen, sommar...boden...och allt annat man ska hinna med. Likadant här, det går lite upp och ner, man måste ju njuta av de få soltimmar som blir också!!
Ha det så gott och lycka till med affärerna!!
Kram kram

 
Klockan 2 juli 2012 kl. 12:31 , Blogger Elsa och Helena sa...

jA, DET FÖRSTA VAR JU EN RIKTIG TAVLA OCH DEN ANDRA EN MYCKET VACKER TAVLA.

HOPPAS KUNDERNA STRÖMMAR TILL NU, VACKRA SAKER DU VISAR!

KRAMAR

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 02:12 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, ibland gör man sina tavlor... :)) Men den riktiga var ju jättefin! Kul med en tavla på sitt eget hus.
Lycka till nu med din butik
kram
Marie

 
Klockan 3 juli 2012 kl. 07:31 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Haha, ja den där tavlan på herrtoa var väl inte så kul just när de hände, men efterråt kan jag tänka mig att du skrattat åt de många gånger:)

Oh den rediga tavlan blev ju precis lik o fin!!

Fortsatt go sommar
Kramiz

 
Klockan 22 augusti 2012 kl. 02:40 , Blogger Mormorsvita sa...

Hejsan!! Vilket härligt hus du har:)
Kul att du hittat min blogg,lägger till dig hos mig. Jag kommer faktiskt från Åmål från början!!

Ha en bra dag
Susanne

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida