söndag 24 juni 2012

Plötsligt blev det väldigt tyst!

Hej alla vänner!
Ja så var jag tillbaka igen! Bloggen fick stå tillbaka under midsommarveckan, hade helt andra saker att göra! Men först tack för alla midsommarhälsningar å alla positiva komentarer om både min Bod, betong å mina tankar om jobbet från er alla!
 Här började veckan med att lille Vilgot med mamma å pappa kom, då får man inget gjort.... för då är Vilgot i fokus hela tiden!
 Sedan kom de stora killarna, då blir det en salig röra av allt, härliga killar, hundar, skor, fötter, påsar överallt! Lycka att få vara mormor åt dessa så underbara killar!
 Men vi fick ta oss i kragen....... alla, å vips så var logen klar inför midsommarafton! Vi bar, vi städade, fixade upp björkar, dukade, plockade blommor, ja sedan så väntade vi på fint väder.... å OK inte klaga, regnet började vid 21 tiden, då var dansar å lekar klara och grillarna fick stå lite halvt ute å inne!
 Denna krona är ett måste på midsommar, älsta dottern klär den å så upp i taket, ja en bit upp i allafall, sedan så tänder vi den när mörkret kommer!
 Ett helt gäng glada killar!
 Här är det små grodorna som dansas runt midsommarstången, alla måste vara med å klä stången, dragspelsmusik å sedan mycket lekar!
 Mannen å mågen tog en liten fisketur på lördag kväll och kom hem med dessa två abborrar!

På söndag åkte vi till Vita Sannar, Melleruds stora å fina campingplats, där vi tog en runda med minigolf, en så fantastisk fin bana inte riktigt lik andra minigolfbanor, kändes nog mera som att man spelade riktig golf! Gabriel ville göra om reglerna så den som hade mest slag vann........! Lite dålig förlorare är han *ler*!

Nä nu alla vänner nu ska jag ta en tur genom Sverige och se vad ni har haft för er under midsommar! För här har det blivit mycket tyst nu.......!

Kram Iréne

Etiketter: , , ,

32 kommentarer:

Klockan 24 juni 2012 kl. 08:52 , Blogger bakom berget sa...

Vilken härlig midsommar med lövad loge och allt. Det skulle ha varit roligt att se den där fina kronan lysa.
Ha en skön kommande sommarvecka nu!
KRAM Åsa.

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 09:01 , Blogger VillaKarlslund sa...

Vilken mysig helg du haft:))
Lövade kronan var superfin.

Ha det fint ;)
Kraam Tina

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 09:24 , Blogger Änglarna finns sa...

Vilken underbar Midsommar!
Så mysigt med pyntad loge!! Tänk..när jag var liten då hade våra grannar logdans..det var tider det..ha ha...!
Önskar dej en fortsatt härlig kväll!! Kram Annika

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 09:41 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Så härligt det ser ut och logen så underbart ...riktig sommar

Kram Rosa

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 10:12 , Blogger Vardag och flärd sa...

Det är några år sen jag var vid Vita sannar så den fina golfbanan har jag missat!
Ha det riktigt fint!
Kram Eva

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 10:12 , Blogger fianathome sa...

Vilken härlig midsommarfest. Loge - vilken lyx!!Barn, hundar och barnbarn..DET är livet det! är det en tax som är med på bilden??
kram
Fia

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 10:23 , Blogger skifferhuset sa...

Ja det är en tax, Arrak är namnet å det är min dotter å mågs hund! Väldigt orginell hundras, vi har fått oss många skratt av hans tokigheter! Kram Iréne

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 10:39 , Blogger Fru C sa...

Vilken härlig midsommar ni haft.....trots det bedrövliga midsommarvädret. Här har det varit rena höstvarningen idag Huva!

Kram//Carolina

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 11:05 , Blogger Unknown sa...

Hej! Va fint ni haft det , jätte vackert i logen. Lövade ljuskronan helt underbar. Jo jag hör av mig när jag känner mig lite mer klar med min nya blogg. jag skulle vilja få till en header också innan. Blir en liten Dalslandsblogg tror jag bestämt.
Ha en fin vecka 26 .
Kram/
Berit

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 11:07 , Blogger Unknown sa...

Där fick du ju namnet på den förresten, var inloggad med den mailen:)
Berit

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 11:08 , Blogger Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Oooo...
Så fint ni gjort med lövad krona & allt
Vårt regn slutade ca 18.30
Sen var det jätte fint resten av kvällen.
Önskar dig en fin ny vecka
Kramisar
Sus

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 11:20 , Blogger skifferhuset sa...

Haha så kan det gå! Får besöka den nu! Kram Iréne

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 11:29 , Blogger Betongglädje sa...

Tjusigt! Vad mysigt med loge!!
Förstår att det blev tyst!
Ha en fin kväll ändå!
KRAM CAMILLA

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 12:40 , Blogger EM sa...

Vilken härlig midsommar du fick. Perfekt med loge. Vi har också en, men det behövdes inte för oss två gamlingar, vi satt i soffan inne...
Jag är ju inte världens roligaste att festa med nu... jag blandar mina pulver och längtar till slutet av augusti, då får jag börja med frukost. Men det funkar, det är huvudsaken.
kram elsamarianne

 
Klockan 24 juni 2012 kl. 22:15 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Vilken loge, så mysigt det ser ut. Nä, man får ingenting gjort men det är roligt fast jag tycker om tystnaden efteråt....en stund i alla fall!
Agneta kram

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 00:02 , Blogger Annes vita rum sa...

Åhh, så härligt det ser ut... här är det mest regn nu, men midsommarafton klarades av utan regn så sillen fick avnjutas utomhus...
mysigt med barnbarnen, 4 killar det har vi med:))
ha en fin dag...kram/Anne

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 00:58 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Jamen det såg ju jättertrevligt ut minsann...Här började regnet kl nio på kvällen också sen har det inte slutat heller kan man säga...Ha det gott vännen ♥ Gunilla

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 00:58 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

En midsommarhelg med nära o kära är den bästa:) Vi har tillbringat vår på samma vis nere i Blekinge - så gutt.

Nu regnar o regnar o regnar det minsann!!
Fin midsommarkrona Ni har, men den ser allt lite brandfarlig ut:) har ni levande ljus i den???

Kramiz

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 01:19 , Blogger annika sa...

Härliga dagar som ni hade tillsammans. Logen ser verkligen ut som en bra plats att samlas många på. Förr firade vi också midsommar på en loge. Nu gör vi olika saker vart år. Det längtade jag efter då vi var på samma plats varje år och nu känner jag en viss längtan efter hur vi gjorde förr :).
Jo tyst och tomt blir det men det kan också behövas ibland.
I Örebro har vi spöregn sen i gårkväll. Skönt att vara inomhus i värmen.

Ha en bra vecka

Kram
annika

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 01:52 , Blogger skifferhuset sa...

Nej inga levande ljus! bara en glödlampa som hänger i den! Ska se om jag hittar någon bild på den när det är mörkt ute! Kram

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 09:50 , Blogger Rigmor sa...

Åhhh...en loge!! Det skulle jag vilja ha...som så mycket annat!! Tänk vilka fester man skulle kunna ha med släkt och vänner...men jag förstår, det är en hel del jobb innan man kommer så långt. Trevligt med en lövad krona, tänk så många olika traditioner vi har i vårt avlånga land när det gäller midsommar!!
Jaha, och nu är det måndagskväll...och allt är som vanligt igen...
Kram kram

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 12:20 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vilken underbar loge att fira midsommar på och så söta de är alla dina små killar.
Kram Agneta

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 13:03 , Blogger Här är gudagott att vara ! sa...

Så kul att du delar med dej av erat härliga midsommarfirande !
En loge är ju perfekt för att samla glada människor i !
Lille Vilgot är verkligen en goding ♥
Ha nu en härlig vecka !
Kram Anneli

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 13:33 , Anonymous Mormors gård sa...

Vilket underbart midsommarfirande ni haft :)
Jag har läst fatt en massa inlägg hos dig, min bloggtid har varit minimal trots semester. Men jag gillar att greja och fixa ute och njuter av sommaren för fullt:)
Hoppas bara att sommarvärmen snart vill komma tillbaka!
Må så gott!
Kramar av Jessica

 
Klockan 25 juni 2012 kl. 21:57 , Blogger Snögården sa...

Härliga bilder!!!!
Kram

 
Klockan 26 juni 2012 kl. 04:55 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det verkar som ni hade en riktigt härlig midsommar :)
Och så härliga små killar till barnbarn!
Kram
MArie

 
Klockan 26 juni 2012 kl. 07:47 , Blogger Elsa och Helena sa...

Vilken härlig midsommar du har haft...och grattis till så fina barnbarn. Det där med att gör om regler, känner jag igen sedan dottern var liten:)

KRAM Helena

 
Klockan 26 juni 2012 kl. 07:49 , Blogger Elsa och Helena sa...

Viken härlig midsommar du har haft...bu får vi se om blogger släpper igenom min kommentar...error 504 visas!

Härliga barnbarn du har...regler är till för att ändras i en viss ålder:):)

KRAM Helena

 
Klockan 26 juni 2012 kl. 11:42 , Blogger Viola sa...

Vilka härliga bilder..:) kan tro att det blev väldans tyst...härligt med alla barbarn...undrar när mina kommer....kramen

 
Klockan 27 juni 2012 kl. 04:42 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Så härligt med en hel loge att fira Midsommar i. Ser underbart ut :o)
Här i Danmark regnade det för fullt hela dagen, men när vi kom över till Malmö, blev det strålande sol! Härligt :)

Ha en skön sommarvecka!
Kram
Ulrika

 
Klockan 27 juni 2012 kl. 07:12 , Blogger Vi i Villa Ville kulla sa...

Ååååååå vilket ställe ni firade på!!!Jättefin loge!!!Härligt med en massa besök!!!!Kronan som din dotter har gjort är ju ljuvlig va duktig hon är!!!Ha en fin Onsdags kväll Irene!!!
Kramar Lotta

 
Klockan 5 juli 2012 kl. 00:06 , Blogger Viola sa...

Visst är det härligt att läsa..håller på med brobyggarna som jag älskar...hoppas du har sköna dagar, kram

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida