lördag 21 juli 2012

Egentid eller Egen tid.....!?

Hej alla vänner!
Jag har haft lite Egentid... eller var det Egen tid?! Ja det kan man undra... för mig har dessa ord två betydelser!
Egentid är något ovanligt, nytt, spännande jag ska göra, som jag kanske inte gjort förut, där jag är ensam å få rå om mig själv! Som presentkortet jag fick på Mors dag till en ansikts manikyr!
 Så skön behandling jag fick, något helt nytt för mig, Linnea som gav mig denna behandling sa efteråt att mitt ansikte var 10 år yngre.... så jag beställde ny tid med en gång.... för det måste väl innebära att nästa gång blir jag ytterligare 10 år yngre!!?? *ler* Kännde mig som en Ros i ansiktet efteråt, slät och luktade så gott av alla krämer!
 Egen tid.... ja det har jag jämnt, när jag är i gjutarboden, är med barnbarn å går på loppis m.m! Egen tid då umgås jag med någon, har roligt, handlar, kollar runt, gjuter saker! Här kommer jag då in på loppis, fick ta mig en tur en dag, nu för tiden letar jag med mina betongögon när jag är ute å se jag hittade alla dessa fat, bara att vända på dom å kolla så de har mönster i botten....
 ..... å så blir de så här med betong på!
 Men hittade även denna jättesöta bricka, broderad, nu hänger den på väggen på "Smultronstället"!
Detta var den första fågelbadet jag gjorde på kursen jag gick, äntligen har den kommit fram på gräsmattan!

Har tillbringat fredagen å halva lördagen på "Smultronstället" å bara varit, har haft både Egentid och Egen tid där!

Vi har haft det lite ledsamt i stallet här, en av hästarna som var uppstallde här springer nu på de gröna ängarna, han var 22 år och dålig i sina ben, så Chivas fick sluta sina dagar i fredags, en otrolig häst, har varit hos oss i 10 år, först som yngsta dotterns hopphäst å sedan som F dressyrhäst, ja Chivas du är saknad av oss alla!

Nu ska jag snart åka tillbaka till "Smultronstället" å se om resenärerna från Rom kommit hem, ska bli spännande att höra från deras resa!

Ha en fin helg alla! Kram Iréne

Etiketter: , , ,

19 kommentarer:

Klockan 21 juli 2012 kl. 09:40 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Ansiktsbehandling och 10 år yngre, ja, det hade jag behövt några gånger om....och fot och hand också och lite massage, man kanske skulle skriva in sig på ett sånt där spa! Om man finge en sponsor.

Du är så flitig med dina betongalster. Jag försökte ju göra trampstenar och det blev väl så där. Jag kommer nog att försöka igen, det tror jag för det var kul. Men jag kan ju inte alls så fint som du.....

Agneta kram

 
Klockan 21 juli 2012 kl. 10:13 , Blogger Solstrimmor sa...

Du är så flitig med dina betongalster! Jag har tröttnat lite, tycker det är ett ganska tungt jobb för ryggen. Men roligt, det är det!

Tråkigt när man måste säga adjö till en kär vän. Men ändå skönt när man vet att han inte behöver lida. Livet både ger och tar...

Ha det så fint på ditt Smultronställe och njut av både egentid och egen tid!
Kram Eva-Mari

 
Klockan 21 juli 2012 kl. 12:45 , Blogger Annes vita rum sa...

Jaja, egen tid eller egentid som du säger,vad är det?? säger som du ,jag har egentid jämt!
härligt med ansiktsbehandling! 10 år yngre,menar du det...kanske ska prova:)
ha de bäst kram/Anne

 
Klockan 21 juli 2012 kl. 13:33 , Blogger Cajsas Faster sa...

Trevlig helg!

Skönt med både egen tid och egentid:)

Kram

 
Klockan 21 juli 2012 kl. 13:44 , Blogger annika sa...

Dina betongfat är så fina. Hoppas att du hinner med att tillverka i den takt som du säljer.
Svårt att mista ett kärt djur. Har man haft den i så många år ja då blir det tomt.
Skönt bli ompysslad och vara snäll mot sig själv.

Kram
annika

 
Klockan 21 juli 2012 kl. 13:47 , Blogger EM sa...

Tråkigt med hästen. Det är alltid nåt speciellt med gamla vänner som man måste säga adjö till. Har haft förmånen att se alla mina hästar flytta till nya ägare, och inte behövt ta farväl på det sättet.
Skönt att ägna sig åt sig själv. Har investerat i ett antal goda krämer på Tysklandsfärjan, och nu njuter jag av goda dofter och en len hud... får se hur länge de räcker. Sen får jag väl åka iväg igen, (eller uppsöka Body Shop i Jönköping ;-).
Vilket fint fågelbad. Är det mönster från en duk i botten?
kram elsamarianne

 
Klockan 21 juli 2012 kl. 13:55 , Blogger Fru C sa...

Duktiga du som kan göra så fina saker i betong...jag är avundsjuk. Ansiktsmanikyr har jag aldrig hört talas om men det verkar ju vara något man borde prova ;-)

Hoppas på sommarväder framöver.....med sol och värme.

Kram//

 
Klockan 21 juli 2012 kl. 23:41 , Blogger Änglarna finns sa...

Underbart inlägg!
Ja du, vad är egentligen det där med egen tid...?
För mej är egen tid..sådant som jag väljer själv.
Även jag..har insett.att man kan behöva det ibland..hi hi.
Önskar dej en underbar dag!! Kram Annika

 
Klockan 22 juli 2012 kl. 09:41 , Blogger Vardag och flärd sa...

Härligt med ansiktsbehandling! Ska ta det när jag åker på spa-resan.
Egen tid och egentid är värdefullt håller jag med dig om!
Ha det fint på smultronstället!
Kram Eva

 
Klockan 22 juli 2012 kl. 09:50 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

En skön ansiktsbehandling är aldrig fel - nej de är underbart:) stackas lille pollen som nu springer på de eviga gröna ängarna, saknad ja de kan jag tro, de är så hårt när våra fyrbenta vänner måste lämna oss. Kramiz

 
Klockan 22 juli 2012 kl. 10:39 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Skönt med egen tid ibland det behöver vi...tråkigt när djuren lämnar oss ..saknaden blir stor

Kram Rosa

 
Klockan 22 juli 2012 kl. 12:05 , Blogger fianathome sa...

Beklagar sorgen efter fyrbente familjemedlemmen. Det är en stor förlust när någon av ens djur lämnar.
Hoppas du hade en behaglig ensamstund - ibland kan det göra susen!
kramelikram
Fia

 
Klockan 22 juli 2012 kl. 13:35 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Visst är det fantastiskt ned ansijtsbehandking det kallar jag kcalitetsstid ha en bra vecka

 
Klockan 23 juli 2012 kl. 00:53 , Blogger Bettina Bäck sa...

Men oj vilken härligt hus. Blev alldeles tagen av bilden i din header. Är det glavaskiffer det är täckt med?
Trevlig blogg förresten!

 
Klockan 23 juli 2012 kl. 06:57 , Blogger Rigmor sa...

Så sorgligt med Chivas...de blir ju en familjemedlem som lämnar en tom plats efter sej.
Ja du...jag hoppas att jag också kommer att få Egen Tid och Egentid vad det lider, fast jag tror att för min del kommer det att flyta lite in i varandra...eller jag vet inte så noga, men något måste jag väl göra när väl semestern är över...
Ha det så gott, och va mycket fint du lägger ut på FB!!
Kram kram

 
Klockan 23 juli 2012 kl. 11:35 , Blogger Elsa och Helena sa...

Åhh aå härligt med ansiktsbehandling, du kommer bara att bli yngre och yngre...säkrast att inte gå för många gånger:)

Så tråkigt med er häst...men han betar säkert på grönare ängar nu!

KRAM Helena

 
Klockan 24 juli 2012 kl. 05:49 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Guud va skönt med ansiktsbehandling! Då har du det gott förstår jag fast ledsamt med hästen för er:( Kram på dej! Gunilla

 
Klockan 24 juli 2012 kl. 08:53 , Blogger Viola sa...

Nog kan det vara helt underbart ibland med egen tid :) hoppas du har lika fint väder som vi...kram

 
Klockan 5 augusti 2012 kl. 02:53 , Blogger Cecilia sa...

Hej!!
Tack så mycket för din hälsning på min sida!
Vilket underbart fågelbad du gjort!!
Hoppas du har och har haft en härlig sommar, det ser så ut :)
Kram Från Cecilia

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida