fredag 10 augusti 2012

Dax att skärpa till sig......

Hej alla vänner!
Ja nu får jag allt skärpa till mig, bloggen har blivit eftersatt, gör massor men har inget att skriva om...... hur blir det så?? Tror vädret har en finger med i spelet, detta regnande gör en ju smått tokig!!
 Men här kommer lite smått å gott som vi har pysslat med under några veckor!
Ny väg vid "Smultronstället" nu finns en allmän väg där alla boende runt omkring använder till att promenera å sporta på, rakt igenom våran trädgård....! Så nu anlägger vi en väg utefter sjön istället!
 Några båtturer har det blivit, Ztella är med, det luktar väldigt gott ute på vattnet!!
 Jag har fixat riktig färg till att måla på betong å lekt med olika färgkombinationer, blandat hej vilt och fått fram många olika nyanser, så skoj!
 En femåring har firats! Elias har fyllt, vart tog de åren vägen?! En härlig charmig, påhittig, dinosariefantast med glimmten i ögat, ja det är vår Elias!
 Liseberg har fått ett besök av oss! Det här stora Lisebergshjulet åkte vi, högt kan jag tillägga! men en fantastisk utsikt!
Grabbarna älskade dessa båtar och tur var att där var köerna inte lika långa som på övriga åk, phu vid vissa saker var det 1 (en) timmes väntan!! Fast de hoppade man ju över, killarna fick åka det de ville å mormor vann choklad, 2kg Toblerone bar vi på den mesta av tiden vi var där, för spela på chokladhjulet gjorde ju jag ganska fort.....!!!

Denna helgen har vi ponnyhopptävling på vårna klubb, Klara å Flisan Cup, det är Pia Hagmars böcker som gett namnet åt tävlingen, Pia bor nämligen här å är medlem i klubben, så hon delar alltid ut priserna!

Och nu ska jag skärpa till mig å inrätta mig i ledet och se till att vara här oftare!!
Det enda bekymmer som återstår nu är..... tjänstledigheten är snart slut och innan sista augusti måste jag ge besked hur jag gör i fortsättningen........! Återkommer med detta svar!

Ha en fin helg alla go där ute i Sverige! Kram Iréne

Etiketter: , , , , ,

19 kommentarer:

Klockan 10 augusti 2012 kl. 00:31 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket ni har hunnit med! Även jag har en dinosauriefantast som barnbarn. När vi var på Cosmonova och tittade på dinosauriefilm i 3D, knuffade han på mig hela tiden och sa att "Hörrö du mormor, det här va väl en bra film de här!" *ler*

Kan inte låta bli att reflektera över att oj vad din tjänstledighet gick fort...

Önskar dig en fin fredag och helg!
Kram,
Regina

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 01:56 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

..Säger samma här! Är redan tjänstledigheten snart slut?? Ja men det går för fort allt nu för tiden...Jaa detta regnande börjar ta bort lusten för allt snart,nä jag har börjat att sticka igen :)) Kramis Gunilla

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 02:25 , Blogger Änglarna finns sa...

Trevligt att ha dej tillbaka igen!!
Ja du..tänk ännu en gång så fort tiden går!!
Förstår att du funderar..men gör det som känns rätt...tror ju inte att du kommer att ha några fritidsproblem..om du fortsätter med tjänstled..:)
Önskar dej en fortsatt härlig dag!!
Kram Annika

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 04:08 , Blogger Cajsas Faster sa...

Blogga när du har lust! Vi tittar in till dej ändå:)

Trevlig helg. Kram Marie

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 04:26 , Blogger EM sa...

Full fart hos dig, som vanligt, höll jag på att säga, hihi...
Jo du, det bidde kusten. Den västra. Huset ska va kvar, sonen bor här över vintern ifall vi ångrar oss...och så slipper vi stressa o tömma. Nu stressar jag och tömmer ändå, förstås....och sen ska jag bli ö-bo/by-bo. Spännande. Berättar mer sen...
kram elsamarianne

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 04:32 , Blogger Linda sa...

Ta en noga titt på tårtan, för den har Elias dekorerat själv, chokladhjärtan med kärlek till alla sa han =)

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 05:05 , Blogger Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter i alla fall som du haft trevligt, trots vädret :)
Fick lust att åka till Göteborg nu när jag läste ditt inlägg...
Kram
Marie

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 05:36 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan ...vad jobbigt när tiden går så fort och man måste fatta ett beslut..men gör det du känner mest för

Ha en trevlig helg
Kram Rosa

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 05:44 , Blogger Fru C sa...

En fin helg till dig också <3 och du....
bloggandet det kommer att ta ny fart nu när det går mot hösten//

Carolina

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 06:16 , Blogger Ewa`s Galleri sa...

Mycket har du hunnit med
Här lyser solen idag, hoppas den forstätter med det hela helgen
ha en riktigt skön helg

 
Klockan 10 augusti 2012 kl. 13:35 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Låter som en riktigt härlig sommar :o) Synd bara att vädret inte har varit det bästa.

Tack för dina fina kommentarer om butiken. Ja, nu blir det snart allvar av den ;o)
Önskar dig en härlig helg!
Kram
Ulrika

 
Klockan 11 augusti 2012 kl. 12:21 , Blogger Elsa och Helena sa...

Fin lördagskväll till dig! Så mycket ni hinner med och bloggandet kommmer nog igång mer till hösten.

Spännande att få höra hur du gör med din tjänstledighet! KRAM Helena

 
Klockan 12 augusti 2012 kl. 01:32 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vad spännande att kombinera olika färger till dina vackra alster.
Ha en mysig söndag
Kram Agneta

 
Klockan 12 augusti 2012 kl. 02:50 , Blogger VillaKarlslund sa...

Härlig sommartid du haft , och mycke du hunnit med:)
Fint med färg på betongen.

Önskar dig en fin söndag:)
Kram Tina

 
Klockan 12 augusti 2012 kl. 10:38 , Blogger Rigmor sa...

Du har då inte legat och pillat dej i naveln...du har ju hunnit med mycket i sommar!! Att sen bloggen kanske inte prioriteras jämt, det tycker jag är naturligt...man ska leva också!!
Men du, är redan tjänstledigheten snart över...?? Vem stal den tiden...?? Välj rätt, gå efter magkänslan...
Kram kram

 
Klockan 12 augusti 2012 kl. 12:20 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Så mycket du gjort och grejat och allting. Men jag håller med dig, man tappar lite inspiration när det är så tråkigt väder som det varit. Men nu har vi haft några fantastiska dagar, och speciellt idag, vilken dag. Det är värt att vänta på en sån här dag. Har legat ute i båten och solat och sen fiskat idag och det var så härligt, varmt, det var riktigt varmt!
Agneta kram

 
Klockan 12 augusti 2012 kl. 23:28 , Blogger Bettina Bäck sa...

Åhå, betongfärg. Det låter som en jättebra idé för att ta sina alster ett steg längre :-) Eller få leka mer :-)))

 
Klockan 13 augusti 2012 kl. 12:42 , Blogger Viola sa...

Nu får du förklara...är det er mark och hur kan man då utnyttja den så???Skulle bli galen...ha de, kram på dig

 
Klockan 14 augusti 2012 kl. 22:54 , Blogger fianathome sa...

Ojoj..Man får inte gå genom någons trädgård bara så där!
Vi hade samma problem här. Ett tu tre spankulerade ett helt gäng skogsflanörer på vår altan.
Kan ju säga att jag blev milt sagt irriterad.
Blir väl bra med ny väg :)
Härligt med 5-åringar. Jag har också en 5 åring till barnbarn och så kloka de är. Jag får mig ständigt gapskratt.
Ha de så bra och lycka till med betongen!
kram
Fia

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida