torsdag 30 augusti 2012

Betar av plikterna!!!

Hej alla vänner!
En hemmafru hade ju vissa plikter.....jag försöker beta av lite då å då!!! *ler*
Så här har det bakas, bullar ena dagen!
 Å brödkakor andra dagen, hann med några limpor å ett surdegsbröd! Hembakt bröd smakar väldigt gott! När barna var små bakade jag jämnt å ständigt men sedan när de blev större försvann bakandet oxå..... varför kan man ju undra?!
 Nu ska kylet bara fixas till, det pajade för ett tag sedan å jag bar när allt till frysboxen, men nu tog vi tag idet..... och en liten, liten mus hade förirrat sig in i allt det elektriska, låg där mellan alla trådar, helt förvriden...hoppas den fick en snabb död!! Nu kommer reparatören å ska fixa till allt, för vi har tur å det går att laga!!
 Befinner mig oxå i gjutarverkstaden till å från.... mest till!! Plockade några stora blad/löv å la till en stor skål, blev riktigt fint, lite färg på detta, ni ska få se när det är klart!
Köpte en form av en sko med ordet Vintage på, blev helt ok, funderar bara på hur jag ska måla den! Förslag mottages gärna!
 
I kväll har huset invaderats av 8 st karlar...... ja inte för min skull (synd ;)) utanför mannen i huset har styrelsemöte i Biogasföreningen! Så nu ska jag fixa till kaffe å macka till hungriga karlar!
 
 
Har fått några nya bloggare hos mig, Jättekul och ni är varmt välkommna!
 
Ha en fin helg alla, jag ska vara mormor hela helgen! Kram Iréne
 
 


Etiketter: ,

20 kommentarer:

Klockan 30 augusti 2012 kl. 10:33 , Blogger Stina sa...

Så gott och fint. Du är duktig du.:-) Kram

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 10:53 , Blogger Änglarna finns sa...

Åhh så gott det ser ut!!
Häller med dej..när barnen bodde hemma..då bakade jag också allt!!
Men idag blir det väldigt sällan...
Men hembakt bröd..är ju såå gott!!
Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
Kram Annika

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 11:11 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Vad gott det ser ut...jag bakade också mycket när barnen var små

önskar dig en trevlig helg
Kram Rosa

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 11:16 , Blogger ♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Smaskigt!
Gissar att bullhögen sjunker när barnbarnen kommer imorgon!:-)

Kram Annica

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 11:32 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Tack vad glad jag blir. Du får gärna berätta var du köpt det :O)
Stor kram
Agneta

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 11:38 , Blogger Vardag och flärd sa...

Hembakt bröd, mums! Det var längesen jag bakade. Fina saker du gjutit, du är så duktig!
Så härligt att vara mormor, njut!
Kramar Eva

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 11:49 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

hej!
Vilken vacker lövskål och gillar skon också. Hembakat är godast , jag och maken bakade tillsammans i tisdags kväll. Vi får gäster från Dalsland i helgen så då måste man ju ha lite att bjuda på.
Ha det gott.
Kram/
Berit

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 12:46 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha,tack för berömmet,rodnar änna upp till örona!
Du har en mycket trevlig blogg också ska du veta..
Visst undrar man varför man slutade baka! Men jag har börjat igen,finns "tantkurser" nu i Skövde.Jag tycker om att göra tantsysslor.Ingen mangel här DET saknar jag! Ha det gott gumman ♥ Gunilla

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 12:52 , Blogger Annes vita rum sa...

Härligt med bullbak;) önskar dig en fin helg med barnbarnet och tack för den gulliga hälsningen hos mig! den värmer.... kram/Anne

 
Klockan 30 augusti 2012 kl. 13:13 , Blogger fianathome sa...

Åh va got! Finns det nåt bättre bröd än hembakt. Så gott. De ser goda ut det där brödkakorna. Vad har du i? Rågsikt eller?
Jag gillade den där skon :)
Du kan väl måla av den rätt av på en duk?!Sen hänga de bredvid varandra..
Kramelikram
Fia

 
Klockan 31 augusti 2012 kl. 01:28 , Blogger Elsa och Helena sa...

Hej Husfrun! Nog har du att stå i...synd att karlarna inte kom för din skull:) Du får fresta med hembakat!!!

Ha en fin Mormor helg...KRAM Helena.

Ps: Dina alster är jättefina...suck, vill också:)

 
Klockan 31 augusti 2012 kl. 02:35 , Blogger EM sa...

Tur att du bakat, då, om huset invaderas av karlar först. Sen kommer godingarna och de blir nog också glada åt bullarna...
Ha en bra helg
kram elsamarianne

 
Klockan 31 augusti 2012 kl. 14:18 , Blogger Fröken Tindra sa...

Oj, vad du grejar! Kul!
Ha en myshelg med barnbarnen!
Kram!

 
Klockan 1 september 2012 kl. 00:57 , Blogger Bettina Bäck sa...

Härligt att du verkar trivas med din tillvaro! Trevlig helg!

 
Klockan 1 september 2012 kl. 13:43 , Blogger Snäckskalsdalen. sa...

Det är kul att baka och bullarna ser ju för goda ut. Mina tenderar att inte bli så stora, degen jäser och allt verkar OK, men dom blir inte så baffiga. Kanske försöker jag göra för många när jag ändå håller på.....
Det gjutna blir så fint, du är verkligen fena på det nu! Lövskålen ser jättefin ut.
Agnetakram

 
Klockan 1 september 2012 kl. 22:22 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhhhhh vda du är duktig helt otroligt!!!
Och gott ser det ut!
Ha en fin Söndag
Och kanske lite vila???
Kramar Kathrine

 
Klockan 2 september 2012 kl. 09:22 , Blogger katha´s kortmakeri sa...

WOW!!! Skulle gärna göra ett besök hos dig.
Nybakat,vacker betong och massor av karlar :)))

Kram Katha

 
Klockan 2 september 2012 kl. 09:37 , Blogger Elzie sa...

Bakade också bullar förra veckan. Var evigheter sen jag gjorde det. Blir mest kringlor här nu för tiden, haha. Och bröd blev det också, men bara till mig. Gubben gillar inte mitt bröd, så han får baka sitt eget!!
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

 
Klockan 2 september 2012 kl. 09:45 , Blogger Rigmor sa...

Jaha...du menar att det är så, att det är förpliktelser också, när man är hemmafru...***skrattar***??!! Tror säkert att allting blir roligare när man inte känner pressen hela tiden, att man ska hinna det och det, och sen jobba en massa dessutom!! Det är jobb att vara hemma också, men man kan planera lite mer efter hur man har det och mår. Livet är alldeles för kort för att stressas sönder, NJUT för sjutton!!
Kram kram

 
Klockan 17 september 2012 kl. 02:17 , Anonymous Marina sa...

Oj vad mycket fint du gör i betong! Kul att du delar med dig!

/Marina

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida