torsdag 23 augusti 2012

Hösten.....

Hej alla vänner!
Känns som hösten gör sig påmind mer å mer! Om inte annat för att jag har fått lust att möblera om inne!! I detta hörn har det ståt ett pelarbord, men det har nu byt plats med detta lilla slagbord, som jag gjorde iordning under förra sommaren, oj vad jag slippade detta bord, nu är det riktigt söt!
 Denna knölbegonia är inte min, fast jag har den på altanen på "Smultronstället" i väntan på att ägaren (som är min Mor) ska få en annan lägenhet med altan, då blir jag av med den!
 I onsdag sålde jag av allt loppis i lilla Boden till min granne Kerstin som har ett mycket större loppis hemma hos sig, fast denna flaska , dock tom.... med Whisky fick allt stanna kvar, tycker den är lite läcker! Så gott att bli av med all bråte, Kerstin köpte rubb å stubb!
 Ibland är FB bra, faktiskt för det mesta.... hittade en tjej här i Mellerud som gör sådana här halsband, skickade in en beställning, fick svar... sätter igång nu, efter 1 tim kom ett nytt sms...klart! Hon har skrivit barnbarnas namn på brickorna, så nu finns de med mig jämnt å ständigt!
Så börjar en intensiv helg..... varför ska allt ske på samma helg?? På vackra Baldersnäs herrgård ska SM i Fälttävlan och Baldernäs Ponny Cup avgöras denna helg, å jag är med som funktionär där! Och på lördag kväll ska vi på 60 års kalas, undra hur man får detta att gå ihop, kalaset börjar 17.00, kan bli lite svettigt några timmar!!!
 
En riktigt fin helg önskar jag er alla och TACK för era goa kommentarer till förra inlägget, allt känns sååå bra! Kram Iréne

Etiketter: , , , , , ,

22 kommentarer:

Klockan 23 augusti 2012 kl. 23:01 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Go morgon...nix ingen höst ännu:) när hösten kommer känner jag de väldigt väl för jag är en höstmänniska:) vi har ju nästan varmar o finare nu än vad de varit på hela sommaren:)

Ibland kan de vara knivigt att få ihop allt, men de går för de mesta - intensivitet i livet gillar jag.

Kramiz o go helg på sig

 
Klockan 23 augusti 2012 kl. 23:11 , Blogger Härliga Livet sa...

Så brukar det ju vara oftast att allt händer samtidigt, men det brukar ju lösa sig endå.
Trevlig helg.
Kram Pernilla

 
Klockan 23 augusti 2012 kl. 23:34 , Blogger Cajsas Faster sa...

Du låter som det redan är fullt upp i ditt nya liv! Det är väl härligt!

Du fixar helgen galant, även om den blir svettig. Ha så kul:)

 
Klockan 23 augusti 2012 kl. 23:47 , Blogger bakom berget sa...

Ja hösten kommer med stomsteg och på sätt och den har ju sin charm den oxå. Man boar in sig och möblerar och fixar. Man skaffar nya ljuslyktor och lampor och köper sig en varm tröja. Visst är det härligt!
Ditt lilla slagbord är verkligen fint och passar bra där i hörnet.
Jag skulle vara överlycklig om någon ville ställa sin ljusiga blomma hos mig så där, men förmodligen skulle jag väl ta livet av den rätt fort :o)
Ha en fin helg nu och må så gott!

Kram Åsa.

 
Klockan 23 augusti 2012 kl. 23:52 , Blogger EM sa...

Å vad roligt med fälttävlans SM. Hoppas det blir en bra tävling och att det inte blir några skador...
Visst vill man göra om, men jag väntar, som sagt. Har gjort om mig själv lite i stället... det är några kilon nu, så jag blir lite överraskad varje gång jag går förbi en spegel. Är den där människan jag? Det börjar upptill, du vet ;-)
Din granne kanske vill komma hit till min Loppis sen? Idag kommer en kund som hittat mig via bloggen, så vi får se hur mycket som försvinner i ladorna...
kram elsamarianne

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 00:30 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Åh är så glad för din skull..att våga är underbart!! Hahaha skulle kunna tro att det blir finare hos djuren,o fjantig blir man också,hihi..Ja vi hoppas på ägg sen.Ha en härlig hektisk helg.Jag är ju som sagt mammaledig till tisdag o vi ska bara njuta av våra HÖNOR!! Kram Gunilla

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 00:37 , Blogger Änglarna finns sa...

Hej vännen!!
Härligt när man blir av med allt...som man inte vill ha kvar!!
Namnbrickor...är så mysigt...fick i julklapp för två år sedan..namnen på mina döttrar!! Samma här..har dom närmast hjärtat!!
Önskar dej en underbar dag!! Kram Annika

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 01:10 , Blogger Mycket annat & lite betong sa...

Man får lite lust att fixa inne efter sommaren och då kommer ju IKEA-katalogen så lägligt!
Vilken vacker begonia, riktigt glödande där i solen.
Det var ett bra beslut du tog med ditt arbete!

Kram Agneta

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 01:19 , Blogger Vardag och flärd sa...

Namnbrickor ska jag också skaffa - nästa år! Har ju bara ett barnbarn ännu.
Visst är det kul att göra om och ändra lite nu när hösten kommer och man boar in sig. Och nu när du är lyxhustru får du nog möjlighet att pyssla och dona hoppas jag.
Ha det riktigt gott vännen!
Kram Eva

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 04:22 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Det låter som du har en intensiv men trevlig helg framför dig:)

Vilket fint halsband med barnens namn på!

Kraam Jenny

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 05:44 , Blogger ♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Håller tummarna för fint väder hos dig i helgen när det blir mycket utevistelse!

Vilket fint halsband!♥

Hoppas du får en härlig helg!
Tack för dina kommentarer hos mig!

Kram Annica

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 11:25 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan kikar in och önskar en trevlig helg
Kul att du vill vara med i min utlottning

Kram Rosa

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 11:32 , Blogger Stina sa...

Så fint halsband.:-) Kram

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 11:46 , Blogger Unknown sa...

Vilket vackert halsband, sånt skulle jag vilja ha. Verkligen fint.
Hörde om Fälttävlan tror våra vänner i Ed skulle vara med, ja dottern i familjen alltså.
Ha en fin helg.
Kram/
Berit

 
Klockan 24 augusti 2012 kl. 23:57 , Anonymous kathas kortmakeri sa...

Så mycket roligt på en gång,tur du kan vila på måndag:)))
Ha de gott!
Kram Katha

 
Klockan 25 augusti 2012 kl. 02:18 , Blogger Mormorsvita sa...

Jättefint med bordet i hallen!!,och halsbandet var jättegulligt:)

Ha det bra
Kram Susanne

 
Klockan 25 augusti 2012 kl. 13:50 , Blogger Fröken Tindra sa...

Härliga foton!
Hoppas att du ror ihop helgen!
Lyxhustru... Vilken... Lyx! ;0)
Kram!

 
Klockan 25 augusti 2012 kl. 22:20 , Blogger Fågel Blå sa...

Åhh så fint du har det!
Önskar dej en fin Söndag
Kramar Kathrine

 
Klockan 25 augusti 2012 kl. 23:37 , Blogger Hjärtruds Stuga sa...

Så fint du har det. Ang förra inlägget så är det alltid ett klokt beslut att följa sin magkänsla. Tänk så skönt att få använda tiden till det du vill ha den till.

Ha en skön söndag

Kram Karin

 
Klockan 26 augusti 2012 kl. 12:40 , Blogger Nyanser av vitt sa...

Vad skönt att rensa och vilket fint halsband.
Kram Agneta

 
Klockan 27 augusti 2012 kl. 01:28 , Blogger Viola sa...

Du får ju inte missa Östgötadagarna nästa helg :) härliga bilder från dig, hoppas du nu trivs med ditt liv som lyxhustru :))))) kram på dig

 
Klockan 27 augusti 2012 kl. 11:19 , Blogger Elsa och Helena sa...

Hoppas du hann med allt i helgen, du ligger verkligen i:) Vilken bamse stor begonia och namnbrickorna är jättefina!

KRAM Helena

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida