måndag 10 september 2012

Så här på kvällskvisten och hemlisen!

Hej alla vänner!
Ja så här på kvällskvisten sätter jag mig framför datorn och vet igentligen inte vad jag ska skriva om......
 ..... har iallafall under helgen grejat med blommor på "Smultronstället" så det finns på bilder här! Har haft öppet min lilla Bod för sista gången, får se om jag kör nästa år igen men då blir det nog i en annan tappning! Skulle vilja ha det här hemma på gården, då kan man ha öppet på ett annat sätt, ja vi får se om det går att fixa!
 Idag har jag bytt gardiner i några rum, hängt upp lång gardiner, känns att hösten har kommit och då är det skönt att "burra" till sig inne! Har gjutit lite, ska vara med på några julmarknader framöver, så nu är det tomtar som gjuts, även några större krukor som är på beställning har gjorts!
 I morgon ska jag passa mina småkillar en stund på kvällen, deras mamma som jobbar som lärare har föräldrarmöte, ska bli kul att träffa dom igen och snart så fyller Gabriel 8 år..... ja inte vet jag då var de åren tog vägen!
 Ja så var det då denna hemlis...... kaffeservisen ska till Trosa! Eftersom de har lagt upp det på FB så kan jag ju röja hemlisen här nu!! Våran son med sambo har köpt ett ställe i Trosa och ska öppna B&B och konferansanläggning, så jag letar möbler, husgeråd m.m för allt ska gå i gammal stil! Så roligt för dom att de hittade sitt ställe tillslut, sonen har ju alltid jobbat inom restaurangyrket, nu som hovmästare på Sjöpaviljongen i Stockholm!  Sambon är musikalartist,
så de har alla förutsättningar att lyckas med detta!  På samma ställe som jag köpte kopparna så fick jag tag på 2 karmstolar, ett bord och en byrå för 500 kr!!
 
Lycka till killar, jag kommer så gärna å hjälper till med allt!!
Nu ska jag ta en kopp the och mysa ner mig i soffan! Kram Iréne
Hmhm hade visst lite å skriva om!!!!

Etiketter: , , ,

16 kommentarer:

Klockan 10 september 2012 kl. 12:01 , Blogger annika sa...

Vilka fina saker du gjuter! Förstår att du vill kunna ha försäljning där hemma. Kanske enklare.
Kul för sonen din att de har hittat ett ställe. Trosa är ju inom utflyktsradien :). Vi har inte varit där ännu så det skulle nog passa.

Ser att du har massor att stå i då du jobbar hemma. Måste vara skönt för själen att inte stressa på med det som jobb utanför hemmet kräver. Tycker alltid att jag kan göra mer av skoljobbet men jag måste begränsa mig för att orka, det ska ju finnas energi över för fritiden också.

Ha det så gott med dina fina barnbarn.

Kram
annika

 
Klockan 10 september 2012 kl. 12:01 , Blogger Vardag och flärd sa...

Så roligt för killarna och jag är övertygad om att du kommer att hjälpa till mycket, passar dig utmärkt nu när du slutat jobba! Så kul!
Kram Eva

 
Klockan 10 september 2012 kl. 12:05 , Blogger Elzie sa...

Vad synd att betong väger så mycket, annars skulle jag beställt en tomte av dig, haha.
Vad kul med B&B. Hoppas det går bra för dom.
Ha en fin onsdag.
Kram Elzie

 
Klockan 10 september 2012 kl. 12:41 , Blogger Gunillasljusglimtar sa...

Kul med barnbarnen,några av våra kommer näst nästa helg:)..Tack för omtanken kära du! Nu har jag pyst...hihi kramis Gunilla

 
Klockan 10 september 2012 kl. 13:20 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt att starta B&B i Trosa, det är en jättemysig liten stad och varje sommar går en eller ett par resor dit=)

Förstår att det skulle vara enklare för dig att ha butiken hemmavid, kanske går det att fixa till nästa sommar. Ser mycket fint som du gjutit.

Vad kul att få gosa med barnbarnen.

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

 
Klockan 10 september 2012 kl. 21:17 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Vad härligt. Vad är väl som att uppfylla drömmar. Tomtar ja, tänk va, snart är de jul igen. Förstår du vill ha din butik hemma, de blir ju alltid enklast, hoppas du finner någon bra plats.

Kramiz

 
Klockan 10 september 2012 kl. 22:29 , Blogger ♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Å, vilken spännande utmaning för din son och hans sambo!
Önskar dem all lycka till!

Ha en fin tisdag!
Kram Annica

 
Klockan 10 september 2012 kl. 23:14 , Blogger katha´s kortmakeri sa...

Så roligt och tufft att våga satsa.
Önska dem lycka till!
Kram Katha

 
Klockan 10 september 2012 kl. 23:29 , Blogger Änglarna finns sa...

Godmorgon!!
Visst är det så..att när man sätter sig här så kommer man alltid på någonting att skriva om!!
Såå kul att öppna B&B..!!!

Duktig du är med ditt gjutande..betongen passar ju såå bra med hösten!! Rustikt och snyggt!!
Önskar dej en underbar dag!!
Kram Annika

 
Klockan 11 september 2012 kl. 00:47 , Blogger Rigmor sa...

Du...det var väl då inte så lite att skriva om!! Så roligt för sonen med sambo, att de hittat ett ställe som känns bra. Och Trosa, inte är det världens ände (gud så puttlustig jag var där då...)utan på bra avstånd från Stockholm, mycket turister sommartid. Blir perfekt!! Sen i gammal stil, kommer att tilltala många, passar ypperligt i lilla idylliska Trosa!! Ge dom en lyckospark från mej!!
Såg på FB att du slagit igen för säsongen. Men julmarknader låter intressant, kommer du i närheten av mina stora stad, Örebro??
Ha en riktigt skön dag, här ser det ut att bli ytterligare en skön höstdag med sol och hög klar luft.
Kram kram

 
Klockan 11 september 2012 kl. 01:32 , Blogger EM sa...

Ja där kom hemlisen fram i ljuset. Det är ju så himla roligt för dom att dom hittat ett ställe som de kan förverkliga sina drömmar. Det blir säkert super... Vi får väl ordna nån slags bloggträff där, eller hur?
Men snart så kan vi ses på Torp. Oj vad tiden flyger iväg! Blir jättepirrig. Det är ett stort steg vi tar, känns det som. Att komma tillbaks hit, finns inte på kartan just nu....
Klart du ska ha butiken hemma, och så en filial i Trosa ;-)
kram elsamarianne

 
Klockan 11 september 2012 kl. 01:36 , Blogger skifferhuset sa...

Oj vad många bra förslag du kom med! Detta tåls att tänka på! Kram Iréne

 
Klockan 11 september 2012 kl. 03:37 , Blogger Viola sa...

DU jag har ett helt lager från den tiden när jag bara sålde antikt..vill dom ha porslin och dylikt till en billig penning... bara att dom hör utav sig, kram..så roligt :)

 
Klockan 11 september 2012 kl. 04:17 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Vilken rolig hemlis...hoppas det går bra
Vad mycket fint du har gjort i betong
Kram Rosa

 
Klockan 11 september 2012 kl. 09:26 , Blogger Jenny sa...

Hej Iréne!
Vilken spännande hemlis, vad kul att din son o hans sambo ska öppna B&B i mysiga Trosa!
De kommer få bra hjälp från dig att hitta vackra gamla ting, det är jag säker på.

Ha en fortsatt trevlig vecka,

Kraam Jenny

 
Klockan 13 september 2012 kl. 05:59 , Blogger Annes vita rum sa...

Åhh så roligt för dom,hoppas det kommer gå jättebra,åhh skulle vilja göra nåt sånt själv:) ha det finfint...kram/Anne

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida