torsdag 6 september 2012

En liten Hemlis!

Hej alla vänner!
En strålande dag här i Dalsland, höstluften har infunnit sig men solen lyser och alldeles vindstilla!
Har en liten hemlis på "G"......
 .... och det berör det som är i korgen!!! Men jag håller er på halsen ett tag till, har inte fått klartecken till att berätta än *ler*! men gissa kan ni ju få göra....:-)!
 Besökte min optiker för någon vecka sedan.... och ja fick punga ut med pengar till nya glasögon! Fy vad svårt det är att bestämma sig, jag ser mig ju inte själv när jag provade alla bågar och alla nära å kära säger olika! Till slut så tog jag nästan ett par ur högen å det blev jättebra, ny färg å ny form på dom! Vad tycks?
Den här gula maskinen är jag sååååå trött på just nu, känns som jag bott på den hela sommaren "Gula faran" kallar grannen mig hihi, jag försöker alltid pressa klipptiden! Här har vi stooora gräsmattor tar ca 4 timmar varje gång + all trimning på det!! Å så alla regnskurar där emellan...
 
 Så har min besöksräknare passerat 30.000 besökare, helt otroligt och nu i September har jag varit på bloggen i ? år haha kommer inte ihåg det, får ta reda på detta!! En liten tävling planeras snarast!
 
Ha en fin resten av veckan å helg! Kram Iréne

23 kommentarer:

Klockan 6 september 2012 kl. 00:21 , Blogger Änglarna finns sa...

Godmorgon vännen!!
En underbar höstdag även här!!
Underbara koppar i korgen....!!!

Glasögon...ja du..är det någonting man kan få betala hur mycket som helst för..så är det just glasögon!!
Dom var väldigt snygga..och jag tror att bloggerskan är jättesnygg i dom...:)

Önskar dej en underbar dag...med eller utan "gula faran"!
Kram Annika

 
Klockan 6 september 2012 kl. 01:01 , Blogger Vardag och flärd sa...

Hej vännen! Kan det vara kalas på gång, rent av bröllop?? Du gör oss alltid så nyfikna!
Glasögonen är ju jättefina, glasögon är en prydnad i ansiktet!
Din gula fara är ju en Cub Cadet så det är en fin maskin, den ska du vara glad att du har!
Och grattis till alla besök, så himla kul!
Ha det fint och kram på dig! Eva

 
Klockan 6 september 2012 kl. 01:23 , Blogger Mitt liv som förskollärare sa...

Hej! Ååå du tänker bjuda alla dina bloggvänner på kaffe:) skojar bara , jag är kass på hemlisar så har ingen aning.
jag tyckte du var väldigt snygg i glasögonen du hade men dessa ser minst lika snygga ut, lite fräcka så där och absolut snygg färg på dig.
Härligt att ni har vindstilla, här vaknade jag natten till igår av att det blåste kollosalt mycket, lunade sig under dagen men inget vidare. Idag däremot är jag ledig och det är vindstilla och strålande sol. Det gillas mycket.
Ha det gott.
Kram/
Berit

 
Klockan 6 september 2012 kl. 01:48 , Blogger EM sa...

Dom var väl snygga? Lite svårt att se hur du passar i dom, men så där på bordet är de fina...
Undrar om det är det jag tänker på... hmmmm. Spännande är det i alla fall. Och utlottning, ja det gillar vi ju såklart jättemycket!
kram elsamarianne

 
Klockan 6 september 2012 kl. 02:40 , Blogger Elzie sa...

Jaha, porslin i en korg. Vad kan det bli av detta, haha?
Jättesnygga bågar. Måste få se dom på dig sen. Nä, gräsklippning är väl ingen höjdare. Vi har ca 1 timmes jobb med promenadklippare och jag tycker det är jobbigt. Önskar jag hade en sån där gul sak, men trädgården är nog för liten för det, haha.
Ha en fin dag.
Kram Elzie

 
Klockan 6 september 2012 kl. 02:42 , Blogger Rosa i huset i vitt sa...

Snygga glasögon ..tror dom passar dig jättebra
Spännande att se vad som ska hända med korgen
Kram Rosa

 
Klockan 6 september 2012 kl. 04:40 , Anonymous Linda sa...

Dom där glasögonen var snygga. Dom blir du säkert jättefin i.

Nu måste jag göra dig lite besviken och jag känner mig lite dum. Men jag gjorde också misstaget att blanda ihop sidvisningar och besökare. Sidvisningar är alla dom klick som görs på de olika inläggen medans besökare är de som klickar sig in på själva bloggen. Hoppas att du förstår vad jag menar och framför allt att jag inte menar något illa. :)

Och du, skulle jag få ha ett så fint hus som ert (jag vet jag har sagt det innan)så skulle jag gärna klippa gräset i 5 timmar. :)

Kram, kram

 
Klockan 6 september 2012 kl. 05:07 , Blogger Annes vita rum sa...

Kan inte lista ut hemlisen men kopparna var fina:)Grattis till alla dina besök! kul med en utlottning;) Ha en fin helg/kram Anne

 
Klockan 6 september 2012 kl. 05:35 , Blogger Mormorsvita sa...

Kul med så många besökare!! nyfiken på vad du ska hitta på...

Kram Susanne

 
Klockan 6 september 2012 kl. 05:41 , Blogger Härliga Livet sa...

Vad ska du hitta på.. Nyfiken.
Gula faran haha vad rolig du är.....Jag har inte så stor tomt men det tar en timma att klippa den gående i allafall. Bra motion blir det ju.
Grattis till alla besökarna, änu en nyfikenhet.
Ha nu en skön helg.
kram pernilla

 
Klockan 6 september 2012 kl. 06:50 , Blogger Fågel Blå sa...

Grattis till besöksantalet!!!!
Och vad skall du hitta på nu då???
Spännande!
Kramar Kathrine

 
Klockan 6 september 2012 kl. 08:12 , Blogger ♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Så spännande att se vad du har för fuffens på gång!

Förstår att du är trött på gula faran nu!
Även om det är ganska mysigt att klippa gräs, är väl dina timmar på klipparen i medta laget! ;-)
Har du kollat upp om en gräsklipparrobot skulle funka på er tomt?
Vi har en och den är toppen!

Kram Annica

 
Klockan 6 september 2012 kl. 08:57 , Anonymous Linda sa...

Jag har en besöksräknare härifrån
http://www.easycounter.com/se/
Den räknar iofs dina egna besök men det finns statistik så man kan se både unika (dom som har varit inne första gången) och totala antalet som är alla som har kikat in (återkommande besökare plus engångsbesökare).

Om du kikar på min sida så har jag en räknare som räknar sidvisningar och en som räknar besökare. :)

Kram, kram

 
Klockan 6 september 2012 kl. 09:30 , Blogger Rigmor sa...

Du...är det lite caféverksamhet på G??? Skulle väl passa bra ihop med din andra verksamhet??
Glasögon...ingen billig historia!! Gjorde som du, tog ett par bara till slut, orkade inte hålla på och välja och kolla...är väl ganska nöjd trots allt.
Grattis till alla besökare!!
Kram kram

 
Klockan 6 september 2012 kl. 10:21 , Blogger Cajsas Faster sa...

Snygga brillor på en snygg kvinna!

Snart får gula faran vila, hoppas vi. Men då får man sätta på plogblad..

Ha det bra med alla dina koppar;)

 
Klockan 6 september 2012 kl. 11:46 , Blogger katha´s kortmakeri sa...

Ska du som göra ljus i koppar?
Snygga brillor.
Ha de gott!
Kram Katha

ps dottern hälsar att du har ett ASHÄFTIGT hus :-)

 
Klockan 6 september 2012 kl. 13:39 , Blogger toves sammensurium sa...

Himmel så vakkert hus du bor i!!!!
Tove :)

 
Klockan 7 september 2012 kl. 03:14 , Blogger Vitt hus med svarta knutar sa...

Spännande med hemlisar=) Jag har några jobbarkompisar som nyligen bytt glasögon, de tipsade om att be någon fota en med de olika bågarna på, ofta har ju mobiltelefonerna bra kameror, då kan man ju se direkt hur man ser ut.

Önskar dig en skön fredag och en trevlig helg!
Kram,
Regina

 
Klockan 7 september 2012 kl. 11:56 , Blogger Herr Nilssons Fru sa...

Korgen - nu blev jag naturligtvis nyfiken. De e ju en gammal fin servis i de ser jag ju MEN?? okey jag får otåligt vänta på svar:)

Aha de e dej dom pratade om på TV en gång. Damen på gula faran som ständig åker gräsmatta upp och gräsmatta ner dygnet runt:):)
Snart kommer snön då kan du sätta plog på den:)

Kramiz

 
Klockan 8 september 2012 kl. 00:19 , Blogger Elsa och Helena sa...

Snygga glasögon...usch så svårt att välja. Nu är det ju modernt med stora glasögon som på 70-80 talet. Så hur ska man kunna välja:)

Gula faran, hihi...kan se dig framför mig...KRAM Helena

 
Klockan 8 september 2012 kl. 02:35 , Blogger Fröken Tindra sa...

Hi, hi, Gula Faran! Kan riktigt se hur du far fram som ett jehu.
Snygga glasögon! Förstår att det måste vara lite svårt att välja när man dessutom inte kan se dem ordentligt på plats så att säga.
Kram!

 
Klockan 10 september 2012 kl. 02:52 , Blogger Norr om Köpenhamn sa...

Spännande med en tävling...det ser vi fram emot ;o)))
Spännande också med servisen i korgen..hmmmm?!?

Ha en finfin start på veckan!
Kram
Ulrika

 
Klockan 10 september 2012 kl. 06:18 , Blogger Viola sa...

Anar något,,,får se om det stämmer....när Malte nockade mina brillor blev slutnotan 8000 :/ kram på dig

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida